De nem Nasszer al-Attiyah-t. A katari címvédő a vasárnapi rémálom után ráállt a gázra, és le sem vette a lábát a jobb oldali pedálról, amíg meg nem érkezett a San Rafael-i célba. Igyekezetének meg is lett az eredménye: megnyerte a szakaszt. Ez némi elégtételt jelentett a motorgondok után, és reményt arra, hogy fel tud zárkózni, hogy a végén a győzelemért harcoljon. Mert hogy ez a célja, az egyetlen pillanatra sem volt titok senki előtt sem.
Fel is vannak rá készülve a Mininél, hogy ő lehet az egyik legnagyobb ellenfelük – egyelőre azonban nem igazán kell aggódniuk, hiszen az összetettben a kilencszeres Dakar-győztes Stéphane Peterhansel állt az élre, aki egyelőre nem siet sehová, hiszen ő az igazi sivatagban érzi otthon magát. Oda is megérkeznek hamarosan. A hőmérséklet már most is sivatagi – 42 fok, az autóban meg több, mint hatvan. Valódi szauna – lehet izzadni.
De nézzük, mi történt a magyarokkal!
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a 64. helyen ért célba a Dakar-rali második szakaszán. Az Opel Dakar Team párosa sokáig tartotta jó pozícióját (a vasárnapi szakaszeredményének köszönhetően a 22. helyen rajtolt), sőt, előzött is, csakhogy azután fordult a kocka.
„A szakasz közepe táján beértünk a mély homokba, és ott is jól haladtunk, ám a dűnék között felmelegedett az autónk és az egyik homokdomb aljában egyszerűen megállt – mondta Szalay, aki arra gyanakszik, az üzemanyag forrósodott fel, mert nem volt más hibára utaló jel, s mert egy óra múlva az autó újraindult. – Amikor lehűlt a motor, az Antara megpihent, újból elindultunk, majd három kilométer múlva megint megálltunk – ezúttal egy viszonylag mély katlanban."
Szalay Balázsnak jó néhány lehetőség átfutott az agyán.
Mérlegelt.
A pakliban benne volt, hogy az autó lehűl és megint elindul, s az is, hogy nem. Akkor mi történhet? Vajon Darázsi Zsolt megtalálja-e őket (mivel egy mélyedésben állt az autó, a sötétedés gyakorlatilag a konkrét szem elől eltűnést is jelentette volna).
„Elkezdtük szétszedni az autót, hogy mi baja lehet, de csak a melegre gyanakodtunk, hiszen ötvenfokos levegő áramlott be a motortérbe, mondanom sem kell, a fülkében több mint hatvan fok volt – vette át a szót a navigátor, Bunkoczi László. – Aztán amikor megint megpihent az Antara, úgy negyven perc múlva újraindítottuk. És nagy megkönnyebbülésünkre elindult."
Ekkor még három kilométer volt a dűnesorból, és még legalább húsz a szakaszból. A dűnék közül kijött a Szalay, Bunkoczi duó, utána viszont (mert a baj csőstül jön) elment a kormányszervó.
Úgyhogy ettől kezdve tizennyolc kilométeren keresztül a navigátor nemcsak a kanyarokat mondta be, hanem minden egyes kormányfordítás előtt „Hajrá Balázs! Hajrá Balázs!" felkiáltással biztatta pilótáját.
Nagy nehézségek árán végül Szalayék kikeveredtek a dűnék közül, s az összetettben a 63. helyről várják a folytatást. Nem lesz könnyű dolguk, biztosan porolnak majd előttük, hiszen nyilván jó néhány lassúbb autó mögött rajtolnak, akiket meg kell előzni, de ha azt vesszük, hogy Nasszer al-Attijahnak sem volt sokkal könnyebb dolga hétfőn és ő szakaszt nyert...
Nos, Szalay nem táplál hiú ábrándokat a szakaszgyőzelemmel kapcsolatban, neki elég lenne, ha fel tudna zárkózni és jobb pozícióból rajtolni kedden.
Ami a csapat versenykamionját illeti, a Darázsi Zsolt, Hoffmann Péter, Vörös Ferenc trió a vasárnapi rövidke ásás után ezúttal még előrébb tornázta magát, s a 28. helyen végzett. (Magyar idő szerint éjjel fél egykor ért célba.) Ez azt jelenti, hogy kedden még kevesebbet kell előznie.
A másik magyar autós, Sebestyén Sándor és Bognár József a viadal hivatalos honlapja szerint a 116. lett.
A motorosoknál is a címvédő volt a leggyorsabb – Marc Coma utolérte a szakaszon a vasárnapi győztes Francisco López-Contardót, és meg kellett állapítania, hogy ez az Aprilia bizony iszonyatosan gyors. Ez azonban a szurkolóknak jó hír, hiszen remek csatát – többesélyeset.
2. nap, Santa Rosa de la Pampa–San Rafael (össztáv: 782 km, ebből szelektív szakasz. 295 km). Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Lucas Cruz (katari, spanyol, Hummer) 2:47:18, 2. Peterhansel, Cottret (francia, Mini) 54 másodperc hátrány, 3. Gordon, Campbell (amerikai, Hummer) 2:42 p h., …64. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Antara) 2:07:40 ó h.116. Sebestyén Sándor, Bognár József (magyar, Toyota Landcruiser) 4:59:51 ó h. Motorosok: 1. Marc Coma (spanyol, KTM) 3:07:21, 2. Despres 1:18 perc hátrány, 3. Barreda Bort (spanyol, Husqvarna) 2:33 p h. |
Az összetettben. Motorosok: 1. Marc Coma 3:40:12, 2. López-Contardo (chilei, Aprilia) 2:30 p h., 3. Despres 2:52 p h. Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Mini) 3:20:33, 2. Gordon, Cmpbell 2:28 p h., 3. Holowczyc, Fortin (lengyel, belga, Mini) 2:33 p h., …63. Szalay, Bunkoczi 2:11:13 ó h., 115. Sebestyén, Bognár 5:50:06 ó h. |