Fazekas Károly és Horn Albert ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta – több szempontból is. Először is tavaly is a BMW-páros nyerte meg a hajdúszoboszlói szezonnyitót, és ehhez a jó szokásához most is hű maradt; másodszor a tavalyi idényzárót is behúzta (amelynek eredményeként pályafutása során először magyar bajnok lett), úgyhogy ebből a szempontból is folytatódott a sorozat.
„Nem történt semmi különös, csak vasárnap az addigi négyhez hozzátettünk még két szakaszgyőzelmet – mondta Fazekas, persze viccelődve, fülig érő szájjal. – Úgy néz ki, fejlődtünk tavalyhoz képest, mert akkor még nem tudtam nagyon jól menni sárban, most pedig nem volt gond, sőt. Jó verseny ez, tavaly is megnyertem, remélem, a folytatás is hasonló lesz, mert megszerettem az egyes rajtszámot."
Az igazság az, hogy Fazekas első helyére ezúttal senki sem volt veszélyes, mert a tavalyelőtti bajnok Szalay Balázs, Bunkoczi Lászó kettős sorsát megpecsételte szombat délelőtt három defekt, így hiába nyert négy szakaszt Fazekas ötjével szemben, nem tudott közelebb férkőzni az éllovashoz. „A második hely az második hely, sohasem lesz első, de a tények ismeretében ez volt a reális eredmény. Legközelebb revánsot veszünk" – ígérte az Opel-pilóta, és az ő ígéreteit komolyan kell venni.
A harmadik dobogós hely sorsa érdekesen alakult: Lónyai Pál a felújított, gyönyörű Nissan Pickuppal „kézben tartotta" a pozíciót, ám vasárnap a technika ördöge megtréfálta, tönkrement a kinyomócsapágy, az autó féktávon lefulladt, és beleforogtak az árokba. Nem borultak fel, de türelmesnek kellett lenniük (megjegyzendő, aligha voltak azok), amíg Horváth Béla meg nem érkezik, és ki nem húzza őket. Horváth nem folyt bele a pozícióharcba, mert előző nap volt némi gondja a motorral, amit azonban (figyelem, huszonegyedik századi technika!) „távgyógyítással", egy informatikus egy laptop segítségével rendbe hozott. Csodák márpedig vannak!
Szóval Horváth segített, ám Lónyaiékon ez már nem segített, visszacsúsztak az ötödik helyre, miközben a dobogó alsó fokára Varga Imre állhatott. A szakágvezető, aki nemigen szereti ezeket a sáros pályákat, viszont a Nissanját nagyon is, vigyázott rá, és meg is lett az eredménye, harmadikként végzett. Mögötte meglepetésre a pályafutása első terepralifutamát teljesítő, korábbi motokrosszos Molnár István érkezett, aki egyelőre csak tanulgatja a sportág csínját-bínját, viszont jó emberektől tanul. A „jobb egyben" a Dakart jó néhányszor megjáró Czeglédi Péter ül mellette, a tanácsokat pedig a sivatagi versenyzésben szintén jártas Kis Sándor adja.
Ami a quadosokat illeti, az Európa-bajnoki sorozatba is beszámító viadalon Hangodi Zoltánért szoríthattunk, aki egy lengyel pilóta mögött a második helyen állt a nemzetközi értékelésben, ám ő vasárnap sajnos hatalmasat esett, eltört a lábfeje, és az egyik gerinccsigolyájából letört egy darab. Így a legjobb magyar az abszolútban negyedikként végző Somfai Mátyás lett.
AQUA-PALACE-KUPA, AZ OB 1. FUTAMA |
Abszolút végeredmény: 1. Fazekas Károly, Horn Albert (Fazekas Motorsport, BMW X5) 3:22:33, 2. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 12:20 perc hátrány, 3. Varga, Szegedi (Varga Racing Team, Nissan Pickup) 25:49 p h. |