Dobálós, szűk - remek

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2012.08.26. 23:45
null
Gadaszin bírta a legjobban a kiképzést Győrben
Címkék
Az orosz Borisz Gadaszin, Alekszej Kuzmics páros nyerte vasárnap a tereprali világkupa magyarországi futamát, a Hungarian Baját. A magyarok közül a Fazekas Károly, Horn Albert kettős volt a leggyorsabb, ők a vk-értékelésben a második helyen végeztek. Gadaszin és Fazekas mögött a román Costel Casuneanu ért célba a harmadik helyen.

Dobálós, szűk pályák, amelyek kirázzák az ember fogából a tömést – röviden így jellemezhetnénk a magyar világkupafutam pályáit, amelyek bizony borsot törtek a világ legjobb terepralisainak orra alá is. Elég csak azt említeni, hogy a Dakar-győztes Jean-Louis Schlesser szombat este csomagolt, miután folyamatosan technikai gondokkal küszködött a Győr környéki viadalon. Pedig számára nagy volt a tét: az összetettbeli vezetés a világkupában, amelyet így kénytelen-kelletlen átadott Kalifa al-Mutajvejnek – aki pedig mindössze hetedikként ért célba a gyári Minivel, miután szombaton telibe kapott egy fát.

Azt már szombaton sejteni lehetett, ha nem történik valami nagy galiba, Borisz Gadaszintól nem lehet elvenni a győzelmet. Nem is lehetett. (Volt másfél perc előnyünk, s ezt próbáltuk beosztani" – mondta az orosz.) Örömteli meglepetés viszont magyar szempontból, hogy Fazekas Károly már a vasárnapi első szakaszon Miroslav Zapletal elé került, pedig addig másodpercre azonos idővel álltak a második helyen. A cseh versenyzőnek elektronikai gondja volt, hat-hét percet vesztegelt a szakaszon, és utána is óvatosan közlekedett.

Fazekas volt a legjobb a magyarok közül
Fazekas volt a legjobb a magyarok közül

Fazekas ellenben állt a gázon. „Számomra csak a győzelem elfogadható, de azt hiszem, a világkupán ezzel a második hellyel sem kell szégyenkeznünk – mondta Fazekas, aki a magyar bajnoki értékelésben a legtöbb pontot gyűjtötte, és mivel a verseny hármas szorzójú volt, az összetettben is az élre állt. – Ez még a tavalyi szakaszgyőzelemnél is jobb érzés, úgy fest, a nemzetközi élmezőny is kezd ránk valódi ellenfélként tekinteni." A dobogó harmadik fokán a román Costel Casuneanu pezsgőzhetett.

Ami pedig a többi magyar versenyzőt illeti, a vadonatúj Toyota Hiluxszal bemutatkozó Korda Erik hatodikként végzett a nemzetközi értékelésben (a magyarban második), ám egyáltalán nem elégedetlen. Egyelőre csak ismerkedett a technikával (amely egyébként kiváló, hiszen a Dakaron Giniel de Villiers harmadik lett vele), s bízik benne, ahogy egyre jobban összeszoknak, úgy javulnak az eredmények is.

A harmadik legjobb magyarként Lónyai Pál érkezett, aki új navigátorral állt oda a rajthoz. Hazánk egyetlen olyan női repülőgép-pilótája, aki Boing 737-est vezet, ezúttal úgy döntött, kipróbálja magát a terepraliban. Gyulai Eszter diktálta tehát az itinert Lónyainak, és úgy tűnik, ebben is ügyes, legalábbis az összetettbeli kilencedik és a magyar értékelésbeli harmadik hely ezt bizonyítja.

TEREPRALI, HUNGARIAN BAJA, VK- ÉS OB-FUTAM, GYŐR
Abszolút végeredmény: 1. Borisz Gadaszin, Alekszej Kuzmics (orosz, G-Force Proto) 4:01:29, 2. Fazekas, Horn (magyar, BMW X5) 3:33 perc hátrány, 3. Casuneanu, Zani (román, Mitsubishi Pajero Evo) 7:54 p h., …6. Korda, Fábián (magyar, Toyota Hilux) 15:33 p h., …9. Lónyai, Gyulai (magyar, Nissan Pickup) 38:59 p h.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik