Szalay Balázs és Bunkoczi László három helyet javítva a nyolcadik pozícióba zárkózott fel az idénynyitó világkupa-futamon, mégsem ez volt az, ami az Opel-párossal kapcsolatban a fő beszédtémát szolgáltatta az Italian Baja második napjának végén.
Hanem az a hatalmas ugrás az ötödik szelektív szakaszon...
Még a rutinos terepralisok is ámulva mesélték, mekkorát repült az Opel Mokka a nagy ugrató után, s utóbb a páros tagjai is beismerték: nem feltétlenül így tervezték.
„Kigyorsítottunk a kanyar után, az ugrató előtt még el is vettem a gázt, mert éreztem, hogy talán túl nagy a tempó, és aztán elkezdtünk repülni... Belülről is éreztem, hogy nagy ugrás lesz, mert számoltam, és csak repültünk, repültünk és még mindig repültünk. A Mokka gyönyörűen ért földet, s bár beütöttem a fejem a bukócsőbe, kárpótolt, hogy hallottam a nézők örömkiáltásait" – mondta Szalay Balázs.
„Ma Balázsnak köszönhetően megtapasztaltam a súlytalanság állapotát – tette hozzá Bunkoczi László. – Úgy értünk földet, mint egy nagy macska, s bár nem az ugrás miatt akartunk népszerűek lenni, azért remek érzés volt..."
Ami a helyezést illeti, Szalay azzal is elégedett, főleg azért, mert miközben a riválisok ilyen-olyan technikai nyavalyákkal küszködtek, addig az ő autója hibátlanul vette az akadályokat, és egyébként is, mivel a pilóta ezt az egy vk-versenyt vette tervbe a szezon során, nem is elsősorban az eredmény volt fontos számára, hanem hogy bemelegítsen a szezonra, és persze, hogy jól érezze magát.
„Két pályát jelöltek ki erre a napra a rendezők. Az első egy folyómederben vezetett, azt nagyon szerettem, a második pedig egy kicsit olyan volt, mint otthon, fák között kanyarogtunk jobbra-balra. Az ment kevésbé, de nagyobb baj nem volt vele. A helyezéssel elégedett vagyok, sokat javítottunk és még nincs vége... – ígérte Szalay.
Sajnos egy másik magyar páros, Korda Erik és Fábián Csaba számára azonban véget ért a verseny, szombaton a hetedik szelektív szakasz után. Pedig addig nagyon is jó helyen álltak, akár a dobogós helyért is küzdhettek volna... Csakhogy akkor közbejött először egy baki a navigátor részéről (megtévesztette, hogy a sportbíró várakozásra intette, és hiába voltak ott időben a rajtnál, nem adta le a menetlevelet, így tíz perc büntetést kaptak), majd egy elektronikai hiba, ami pedig megakadályozta őket abban, hogy folytassák a versenyt.
„Nagyon sajnálom, de ilyen a technikai sport, ezt el kell fogadni – mondta Korda, aki ezen kívül még jó néhány vk-futamot tervez a Toyotával.
Lónyai Pál jó néhány kalandot élt át, miközben tanulja a BMW-t – sokszor az őrangyala tartotta az úton. „Néhányszor már úgy éreztem, minden klappol és jól megyünk, utána azonban kiestem a ritmusból és néha tényleg csak az égiek tartottak minket az úton. Rengeteg kalandunk volt, de számítottam erre, hiszen még csak ismerkedünk az autóval. Nem is tudom, hány verseny kell, hogy tegező viszonyban legyünk egymással" – vallotta be a 16. helyen álló Lónyai.
Varga Imrének és Szegedi Ferencnek gondjai támadtak a váltóval, de örül, hogy versenyben van, mert számára ez a legfontosabb a szezon első versenyén (20.).
A quados Somfai Mátyás pedig bár a 11. helyen áll, egyvalamire nagyon büszke lehet, hogy nyert egy szakaszt az olasz vk-viadalon, amelyen ott motorozik a tizenegyszeres Dakar-győztes Stéphane Peterhansel is. A francia zseni egyébként nem siet, de így is második a motoros mezőnyben.
„Nagyon meglepődtem, amikor a csapatfőnököm, Pócsik Laci mondta, hogy megnyertem az utolsó szakaszt – vigyorgott Somfai. – Erre nem készültem és nem is számoltam vele, már annak is örülök, hogy egyáltalán itt lehetek." Nem a világkupa-értékelésben indul, de ugyancsak itt van a magyar motorosok képviseletében (és az Európa-bajnoki értékelésben száguld) Horváth Lajos, aki hatalmas balesete után most tér vissza a versenypályára. Nincsenek fájdalmai (ez jó hír), és szombaton már a motorral sem volt gondja. Nem úgy pénteken, amikor jó néhány kilométert tolta egy defekt után...
Folytatás vasárnap 4 szelektív szakasszal.
ITALIAN BAJA, A VK 1. FUTAMA, PORDENONE
Abszolút sorrend 7 szelektív szakasz után: 1. Valera, Guglielmin (brazil, Toyota Hilux) 2:18:02, ...8. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Mokka) 8:43 perc hátrány, ...16. Lónyai, Garamvölgyi (magyar, BMW X5) 18:29 p h., ...20. Varga, Szegedi (magyar, Nissan Pickup) 23:32 p h.
Motorosok: 1. Alessandro Ruoso (olasz, Yamaha) 1:31:34, ...11. Somfai Mátyás (magyar, KTM) 21:58 p h.