„Annyi víz volt, hogy halastóról halastóra ugráltunk, és a szűk, erdei pályán akkora volt a sár, hogy nehezen lehetett irányítani az autót. Pláne úgy, hogy még csak most szokjuk a versenygépet – mondta Lónyai Pál, aki ettől a szezontól egy korábban már bizonyító BMW X5-össel száguld. – Amúgy az egyik szemem sír, a másik nevet. A taktikánk ugyanis, hogy óvatosan kezdünk, megnézzük a riválisokat, aztán felgyorsulunk, részint bejött, ugyanis az ellenfelek túlvállalták magukat, és sokan közülük ki is estek. Másrészt viszont mire elkezdtünk volna felgyorsulni, technikai gondunk támadt.”
No igen, az autósportban az a mondás is járja, ember tervez, a technika ördöge meg végez. A tervekkel és az álmokkal egyaránt. Lónyaiék autójában ugyanis eltört a kardán, ami lyukat ütött a váltóházon. Elfolyt az olaj, és a helyszínen nem lehetett megoldani a problémát, ezért Lónyai Pálnak és Garamvölgyi Zoltánnak fel kellett adnia a küzdelmet. Ami talán vigasztalhatta a pilótát, hogy csapattársa, az ő tavalyi Nissan Pickupjával debütáló Fekete Antal abszolútban a negyedik, kategóriájában a második helyen végzett.
„Örülök, hogy az LP Racing a mi kiesésünk ellenére meg tudta mutatni, mire képes, gratulálok Antinak a negyedik helyhez, a szervizcsapatnak, a Whistler Racingnek pedig köszönöm a segítséget, mert bizony ez nemcsak a versenyzőknek, a szerelőknek is nagyon melós verseny volt” – mondta Lónyai.
A versenyt végül a lengyelek korábbi síugró világbajnoka, Adam Malysz nyerte meg, a magyar Murczin Zsolt előtt.