Az új évadban két kategóriára osztják a mezőnyt. Elsősorban az új, TC1-es géposztályra érdemes figyelni, hiszen a Hondák, a Chervrolet-k, a Ladák és a szériába idén beszálló Citroënek is ide tartoznak, s várhatóan csak ők csatáznak a győzelmekért, a gyengébb Seatok és BMW-k nem.
A TC1-ben az autók szélesebbek, alacsonyabbak és könnyebbek lesznek, míg a motorerő 60 lóerős növelésével (380 lóerős hajtóművekre lehet számítani), a padlólemez teljesen simára változtatásával és a hátsó kerekek szélesítésével a menettulajdonságok jelentősen javultak. Kilométerenként egy-másfél másodperccel lesznek jobbak a köridők, azaz sokkal gyorsabb és agresszívabb külsejű gépeket láthatunk, így Michelisz Honda Civicjét is, amely azonban a téli tesztek alapján a Citroënnél és az RML által feltuningolt Chevy Cruze-oknál is lassabb – remélhetőleg csak egyelőre.
A Honda, ha egyelőre minőségben nem is, mennyiségben feltörekvőben van, a Zengő-csapat kocsija és a két gyári Honda mellett egy negyedik autót is indít, méghozzá a marokkói Mehdi Bennanival.
„Végre kezdődik a szezon! Örülök, hogy volt lehetőségünk tesztelni még a futamok előtt Olaszországban – fogalmazott Michelisz Norbert, akinek az autója az idén narancs-fekete színösszeállítás helyett piros-fekete lesz. – Ahogy már ezt korábban is mondtam, a marokkói pálya nem tartozik a kedvenceim közé, de azért bízom benne, hogy a pontszerző helyekért tudunk harcolni. A fő célunk ezúttal, hogy az autó hibátlanul teljesítse a távot, és hogy a lehető legtöbb információt szerezzük a soron következő franciaországi versenyhétvége előtt."
Az új gyári csapat, a Citroën a világbajnok Yvan Muller mellett a kilencszeres ralivilágbajnok, stílszerűen kilences rajtszámmal induló Sébastien Loeb is indul, míg a harmadik francia autóban az argentin José María López az idény felfedezettje lehet.
Az orosz versenyhétvége kivételével minden pénteken teszttel kezd a mezőny, majd szombaton két szabadedzéssel folytatódik a víkend, és délután debütál az új rendszerű időmérő – a második szakasz első öt helyezettje számára harmadik etapot tartanak a pole pozícióért. A tavalyi döntés értelmében törölték a vasárnap reggeli bemelegítést, így a pilótákra már csak a két futamra kell koncentrálniuk. Az erőviszonyok kiegyensúlyozását továbbra is az autók tömegének variálásával biztosítják.
A MAROKKÓI FUTAM BEMUTATÁSA
A marokkói versenyhétvége programja
Péntek
13.30–14.00: teszt
Szombat
10.00–10.30: 1. szabadedzés
12.15–12.45: 2. szabadedzés
15.00–16.00: időmérő (Tv: Eurosport)
Vasárnap
17.15: 1. futam (14 kör, Tv: Eurosport)
18.15: 2. futam (14 kör, Tv: Eurosport)
A túraautó-vb rajtlistája
1 Yvan Muller (francia, Citroën C-Elysée)
2 Gabriele Tarquini (olasz, Honda Civic)
3 Tom Chilton (brit, Chevrolet Cruze)
4 Tom Coronel (holland, Chevrolet Cruze)
5 Michelisz Norbert (magyar, Honda Civic)
6 Franz Engstler (német, BMW E90 320 TC2)
7 Hugo Valente (francia, Chevrolet Cruze)
8 Pasquale Di Sabatino (olasz, BMW E90 320 TC2)
9 Sébastien Loeb (francia, Citroën C-Elysée)
10 Gianni Morbidelli (olasz, Chevrolet Cruze)
11 James Thompson (brit, Lada Granta)
12 Robert Huff (brit, Lada Granta)
14 Mihail Kozlovszkij (orosz, Lada Granta)
18 Tiago Monteiro (portugál, Honda Civic)
22 Petr Frulín (cseh, Seat León TC2)
25 Mehdi Bennani (marokkói, Honda Civic)
27 John Filippi (francia, Seat León TC2)
33 Ma Csing-hua (kínai, Citroën C-Elysée)*
37 José María López (argentin, Citroën C-Elysée)
74 Pepe Oriola (spanyol, Seat León TC2)*
77 René Münnich (német, Chevrolet Cruze)
98 Dusan Borkovics (szerb, Chevrolet Cruze)
99 Tanigucsi Juke (japán, Honda Civic TC2)*
*korlátozott program, nem indul a teljes idényben
A menetrend
Április 13.: Marrákes, Marokkó
Április 20.: Paul Ricard, Franciaország
Május 4.: Hungaroring, Magyarország
Május 11.: Slovakia Ring, Szlovákia
Május 25.: Salzburgring, Ausztria
Június 8.: Moszkva, Oroszország
Június 22.: Spa-Francorchamps, Belgium
Augusztus 3.: Termas de Río Hondo, Argentína
Szeptember 14.: Sonoma, Egyesült Államok
Október 12.: Sanghaj, Kína
Október 26.: Szuzuka, Japán
November 16.: Makaó