Szombat este Herczig az élre állt, aztán vasárnap reggel az első, városi szakasz után már Kazár vezetett („Sosem szerettem az útpadkák között autózni, de ennyivel lassabbnak sem éreztem magunkat” – kommentálta a történteket Herczig). Majd megint jött Herczig, s a végén a mindent eldöntő, utolsó gyorsasági.
„Tudtuk, hogy az a szakasz fekszik nekünk, tudtuk, hogy ha jól végigjövünk rajta, az a miénk lehet” – mondta Herczig, aki örült, persze hogy örült a célban, mégsem felhőtlenül. Egy bukás miatt ugyanis a mezőny nagy része átlagidőt kapott az utolsó szakaszon, ami azt jelenti, hogy nem az lett a power stage, amiért pluszpontok járnak. Így Herczig bár nyert, mindössze két pontot faragott húszpontos összetettbeli hátrányából Kazárral szemben.
Kazárnak meg támadt egy kis gondja a vasárnapi második szakaszon: a rajtnál lefulladt az autója, amin annyira felidegesítette magát, hogy elnézett egy féktávot a szakaszon. A 23 másodperces veszteséget megpróbálta ledolgozni, de a végére maradt 2.7, ami nem sok, de Herczig győzelméhez éppen elég volt.
„Jó hír, hogy most már jobban szeretek aszfalton menni, mint murván, és hogy összeszoktam a kocsival. Jó hír, hogy remek pályákon izgalmas versenyt vívtunk, s hogy nem veszítettük el a fejünket az utolsó szakaszon, mert az a bajnoki címünkbe kerülhetett volna” – mondta Kazár, aki mögött Botka Dávid ünnepelhetett a dobogó harmadik fokán.
Pontosabban ünnepelhetett volna, ha lett volna ünneplés, de nem volt – a mezőny pezsgőzés helyett Pethő Istvánra emlékezett. A népszerű Tyutyura, aki nemrég még maga is ott volt a pályán, ám 42 évesen elragadta egy kíméletlen betegség. Azóta ez volt az első verseny. S mindenki érezte a hiányát.
KASSA-RALI, AZ OB 4. FUTAMA
Abszolút végeredmény: 1. Herczig Norbert, Igor Bacigal (Skoda Rallye Team Hungária, Skoda Fabia S2000) 1:18:58.3, 2. Kazár, Szőke (Maximmun Racing, Ford Fiesta R5) 2.7 másodperc hátrány, 3. Botka, Mihalik (Botka Rallye Team, Mitsubishi Lancer Evo9) 19.6 mp