„Ma valahogy minden klappolt – mosolygott Herczig az esti szervizparkban. – Jól választottunk gumit, jó volt a beállításunk és a taktikánk is, nem kellett eltérni tőle egy picit sem. Végig a saját tempónkat autóztuk. A két mátrai szakaszra nagyon fentük a fogunkat, és azokon tudtunk is egy kis különbséget kovácsolni. Remélem, ez elég lesz a vasárnapra, és megtartjuk ezt a szenzációs első helyet!"„Ma valahogy minden klappolt – mosolygott Herczig az esti szervizparkban. – Jól választottunk gumit, jó volt a beállításunk és a taktikánk is, nem kellett eltérni tőle egy picit sem. Végig a saját tempónkat autóztuk. A két mátrai szakaszra nagyon fentük a fogunkat, és azokon tudtunk is egy kis különbséget kovácsolni. Remélem, ez elég lesz a vasárnapra, és megtartjuk ezt a szenzációs első helyet!"
No igen, ez a nap tényleg tartogatott meglepetéseket, még a legjobbak számára is. Az első szakaszt hatalmas meglepetésre megnyerő Vincze Ferenc kiesett, a bajnoki címvédő Kazár Miklós egy defekt miatt hátrébb csúszott, a három év kihagyás után visszatérő ifjabb Tóth János pedig becsúszott egy árokba, ami miatt hat percet veszített.
„A sáros úton megúszott a Peugeot hátulja, és orral az árokba csúsztunk. Ha nincsenek ott a nézők, még most is ott lennénk, de vagy tizenöten nekirugaszkodtak, és nem törődve azzal, hogy sárosak lesznek, visszatettek minket az útra" – mesélte hálásan a hétszeres bajnok, aki az esetig (a hatodik szakaszig) a magyar értékelés harmadik helyén állt.
Az ominózus hetedik, szuhai szakaszon majdnem pontosan ugyanígy járt az Ollé Sándor, Tóth Zsolt kettős is, amely azonban magától ki tudott jönni az árokból, és megtartotta a magyar értékelés második helyét.
„Nagyon készültünk erre a versenyre, meg is van az eredménye. Vannak nagyon csúszós, keskeny és veszélyes szakaszok, s bár erre készültünk, Szuhán így is beestünk az árokba és megrongálódott a futómű. De szerencsére így is itt vagyunk a második helyen" – mondta Ollé, akinek előnye 13 másodperc a háromszoros abszolút bajnok Kazár előtt.
A verseny vasárnap hat gyorsasági szakasszal ér véget.
10. EGER-RALI, AZ OB 1. FUTAMA
Abszolút sorrend 8 gyorsasági szakasz után: 1. Herczig Norbert, Igor Bacigal (Skoda Rallye Team Hungária, Škoda Fabia S2000) 43:23.0, 2. J. Melichárek, E. Melichárek (szlovák, Ford Fiesta WRC) 31.3 mp h., 3. Grzyb, Hundla (lengyel, Ford Fiesta WRC) 32.1 mp h., ...5. Ollé, Tóth Zs. (AS-Rallyesport Europe, Ford Fiesta S2000) 1:08.4 p h., ...7. Kazár, Ferencz (Maximmun Racing, Ford Fiesta R5) 1:21.6 p h.