Szinte a semmiből támadtak fel a Yamahák a szezonnyitó Katari Nagydíjra. Sokáig Jorge Lorenzo tűnt esélyesnek, de végül csapattársa ért fel a pódium legfelső fokára. Hogy teljes legyen az olasz öröm, a dobogó további helyeit a Ducati gyári versenyzői, Andrea Dovizioso és Andrea Iannone foglalta el.
Malajziában a Ferrari győzelmével indult, Katarban Rossi győzelmével zárult a talján álomnap. Utoljára a 2006-ban Motegiben végzett három olasz a királykategória élén, Loris Capirossi, Valentino Rossi és Marco Melandri sorrendben. Utóbbi kettő most is a mezőny tagja, igaz Melandri négy év superbike vb után tért vissza a MotoGP-be, ráadásul kényszerűségből, ami a teljesítményén is meglátszik. Rossi azonban 36 éves kora ellenére is elszánt, ráadásul piszkosul gyors is.
„Jól érzem magam, motivált vagyok, szeretem a munkám, ami a szenvedélyem is egyben. Ha jól éled az életed, alaposan felkészülsz, akkor negyven éves korodig is top formában versenyezhetsz. Ez nem atlétika. Ami a siker kulcsa, az a motiváció és a koncentráció" – mondta Rossi.
A koncentráció, a taktika és az utolsó kör ezúttal Rossinak jött ki jobban, akin Dovizioso végül nem talált fogást. Andrea Iannone debütálása gyári versenyzőként szintén tökéletesre sikerült. Lorenzo győzelmi esélyeit a sisakja vette el, amikor hét körrel a vége előtt a szeme elé csúszott a fejpárna... Nem ez az első eset, hogy a spanyolnak gondja akad a fejvédőjével, így felmerül a kérdés, minek kell még történnie, hogy márkát cseréljen.
Hogy hová tűntek a Repsol Hondák? Marc Márquez már a rajt utáni első kanyarban kigolyózta magát a versenyből, miután elmérte a féktávot. Hogy elkerülje az ütközést Bradley Smith-szel, inkább kiengedte a motort a bukótérbe, ahonnan szinte utolsónak tért vissza. A táv felénél már ötödik volt, de ennél feljebb végül nem tudott jönni, mert nagyon elhasználta az abroncsait.
Dani Pedrosának ennél sokkal komolyabb gondja akadt, ami ráadásul a karrierjét is komolyan veszélyezteti. Mint kiderült a tavalyi műtét után sem szűntek meg az alkar problémái. Mivel jobb karját már kétszer is operálták, újabb beavatkozás nem jöhet szóba, azonban, ahogy ő fogalmazott, így nem tud tovább versenyezni. A hírek szerint Austinban még rajthoz áll, de a folytatás igencsak kétséges.
A Moto3-as géposztály versenyzői ismét izgalmas versennyel szórakoztattak, bár egy-két manővernél az embernek a szíve is megállt. Alexis Masbou végül győzelemre váltotta pole pozícióját, 27 ezred másodperccel megelőzve Enea Bastianinit, aki a 21. helyről vágott neki a versenynek. A harmadik helyen Danny Kent futott be.
A Moto2-es futam nem kevés drámát tartogatott. A negyedik körben először az élről rajtoló Sam Lowes alól csúszott ki a gépe, majd a címvédő, Tito Rabat is a földön találta magát miután összeütközött Simone Corsival. (Rabat már az első körben is nehéz helyzetbe került, akkor Franco Morbidelli öklelte fel kis híján.) Három körrel a leintés előttig úgy tűnt, újra meghallgathatjuk a Marseillaise-t, de Johann Zarco váltókarja másképp gondolta. Centiken múlott, hogy a francia ne menjen neki a falnak a célegyenesben miközben a motorját vizsgálja, ijesztő pillanat volt, az egyszer biztos. Ha lehet ilyet mondani, akkor Jonas Folger élete első Moto2-es győzelme az ölébe hullott, de ez egy cseppet sem vesz el a teljesítményéből. Másodikként a belga Xavier Simeon, a harmadik helyen a svájci Thomas Lüthit intették le.
Ez azt is jelenti, hogy a három kategória egyikében sem végzett spanyol pilóta az első háromban. Ha tudni akarjuk, hogy utoljára mikor fordult elő ilyen, egészen a 2005-ös Kínai Nagydíjig kell visszatekernünk a történelem kerekét.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB 2015
KATARI NAGYDÍJ, LOSAIL
MOTOGP
1. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 42:35.717 perc
2. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) +0.174 mp
3. Andrea Iannone (olasz, Ducati) +2.250 mp
MOTO2
1. Jonas Folger (német, Kalex) 40:18.532 perc
2. Xavier Simeon (belga, Kalex) +5.051 mp
3. Thomas Lüthi (svájci, Kalex) +12.123 mp
MOTO3
1. Alexis Masbou (francia, Honda) 38:25.424 perc
2. Enea Bastiannini (olasz, Honda) +0.027 mp
3. Danny Kent (brit, Honda) +0.142 mp