MotoGP
Jorge Lorenzo nem hibázott, hozta a kötelező győzelmet. Amire ő sem számított, hogy nem csak faragni tudott az összetettbeli hátrányából, de a vezetést is átvette.
Ehhez szüksége volt a verseny legnagyobb drámájára, azaz Andrea Dovizioso és Marc Márquez bukására a 15. körben. A harmadik és negyedik helyen haladó versenyzők egymástól függetlenül estek el, de olyan módon, amit még a szinkronúszók is megirigyelnének.
Valentino Rossi az előző két körben jutott túl az említett két pilótán és haladt a második helyen bő öt másodperccel csapattársa mögött. A végére ez a lemaradás a duplájára nőtt, ám az olasz ennél többet nem tudott kihozni a mai napból.
Dovizioso rossz karmája továbbra is tart (két futamon fellökték, Jerezben technikai hiba miatt kellett kiállnia, most pedig ez a bukás...), ráadásul a Ducatinál megint nem volt minek örülni, hiszen Iannone is bukott még a hetedik körben. Megszámolni is nehéz, hány dobogós helyezés csúszott már ki a kezük közül idén.
Cal Crutchlow hasonlóan borzalmas szezont fut, az eddigi öt versenyből csak kettőt tudott befejezni, abból is csak egyet pontszerző helyen.
Ahogy a címben már említettük, hét versenyzőnek a kavicságyban ért véget a futam, ami Márquez bukásával együtt nyolc esést jelentett. Fontos megemlíteni, hogy tavaly is hat esés volt a versenyen, szóval inkább a pálya sajátosságáról beszélhetünk, mint a Michelin abroncsok hibájáról.
Marc Márquez egyébként hősiesen végigment és ez két bajnoki pontot ért neki. Kérdés, hogy a HRC-nél mennyire örülnek majd a motor csupasz baloldaláról készült sok-sok fotónak és felvételnek.
A nap egyik hőse kétségkívül Maverick Vinales, aki közel nyolc év után újra dobogós helyezéshez segítette a Suzukit, legutóbb ez Loris Capirossinak sikerült a 2008-as brnói futamon.
Jorge Lorenzo ismét megérdemelten nyert, összesen négy olyan kör volt, amikor 1:33-as köridőn kívül teljesített. Ez a kiegyensúlyozott teljesítmény volt a kulcs a mostani sikerhez is.
A helyszínen 99053 néző követte végig a küzdelmeket, a három nap alatt pedig hivatalosan 195 450-en látogattak ki a Le Mans-i pályára, ami rekordot jelent a Francia Nagydíjak történetében.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB
FRANCIA NAGYDÍJ
MOTOGP
1. Jorge Lorenzo (spanyol, Yamaha) 43:51.290
2. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) +10.654
3. Maverick Vinales (spanyol, Suzuki) 14.177
Az állás: 1. Lorenzo 90 pont, 2. Marc Márquez (spanyol, Honda) 85, 3. Rossi 78
Moto2
Rinsnek megvan a második győzelme
A Moto2-eseknél megszakadt a sorozat, hogy minden futamot más pilóta nyerjen, Álex Rins az amerikai futamot követően ismét elsőként haladt át a célvonalon. A spanyol már az időmérőn is jól teljesített, csupán 52 ezreddel maradt le a rajtelsőségről.
Mégis mindenki Thomas Lüthit tartotta a nagy esélyesnek, aki eddig négyszer nyert Le Mans-ban (kétszer a 125 kcm-es és kétszer a Moto2-es géposztályban), többek közt tavaly.
A pole-ból induló Lüthi remekül kapta el a startot, míg Rins visszaesett az ötödik helyre. De nem tartott sokáig, hogy visszaelőzze a többieket, és a hetedik körben át is vette a vezetést.
Lüthi két kör alatt a negyedik pozícióba esett vissza, úgy tűnt, gondja lehet a gumikkal, ám a futam után úgy nyilatkozott, hogy egyszerűen csak kiesett a ritmusból, miközben a többiek gyorsabbak voltak. Ugyan próbálta tartani a lépést, de egy idő után valóban a határon táncolt az első abronccsal.
Lorenzo Baldassari ugyan próbálta megnehezíteni a svájci életét, azonban a 22. körben elszenvedett esésének köszönhetően Lüthi dobogós helyét már senki sem veszélyeztette.
Öt körrel a futam vége előtt Simone Corsi még Rins hátsó kerekén motorozott, ám a spanyol még ritmust tudott váltani, és 1.8 másodperces előnnyel megnyerte a futamot.
Ezzel együtt összetettben is átvette a vezetést (idén először), 5 ponttal Sam Lowes előtt, aki egész hétvégén szenvedett és a futamon is csak a 6. helyet tudta megszerezni.
Az összetettben a hazai futama előtt még harmadik helyen álló, regnáló világbajnok, Johann Zarco sem ilyen hétvégét képzelt magának, a 17. körben bukott a 8. helyről és végül csak 24. lett, ami azt is jelenti, hogy a bajnokságban most csupán a negyedik pozícióban található.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB
FRANCIA NAGYDÍJ
Moto2
1. Álex Rins (spanyol, Kalex) 42:27.312
2. Simone Corsi (olasz, Speed Up) +1.802
3. Thomas Lüthi (svájci, Kalex) +4.608
Az állás: 1. Rins 87 pont, 2. Sam Lowes (brit, Kalex) 82., 3. Lüthi 69
Moto3
Úgy tartják, az első győzelem megszerzése a legnehezebb, a többi már „jön magától”.
Igaznak tűnik ez a dél-afrikai Brad Binder esetében, akinek 79 futam kellett ahhoz, hogy behúzza az első elsőségét a vb-n, két hete Jerezben.
Ráadásul nem is akármilyen körülmények között, hiszen az utolsó rajthelyről kellett startolnia, mivel szabálytalannak találták motorja elektronikai vezérlését. Most ilyen nehezítéssel nem kellett megküzdenie, nem úgy három nagyon erős ellenfelével.
Ezt a versenyt azonban jobban jellemezte a türelmes kivárás, megfigyelés és egy komoly utolsó körös védekezés.
A Francia GP-t a rajt után az első helyről induló Niccolo Antonelli vezette, de csak néhány kanyar erejéig, amikor Brad Binder átvette az első helyet, amin ezután már csak Romano Fenatival osztozott felváltva. Egészen az utolsó előtti körig úgy tűnt, Fenati meg tudja ismételni a tavalyi forgatókönyvet, azaz az ötödik helyről rajtolva újra megnyerheti a Le Mans-i fordulót, ám a dél-afrikai pilóta nem hagyta magát.
Ráadásul épp ott előzött, ahogy azt az olasz csapata már körökkel korábban előre jelezte, a 11-es kanyarban.
A harmadik helyen Jorge Navarrót intették le, utána pedig csapattársát, a mindössze 16 éves újoncot, Arón Canetet, aki eddigi legjobb eredményét érte el. Brad Binder ezzel a győzelemmel tovább növelte az előnyét a bajnokságban, 24 ponttal vezet Navarro előtt, akit Fenati és az újonc Nicolo Bulega követ a sorban.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB
FRANCIA NAGYDÍJ
MOTO3
1. Brad Binder (dél-afrikai, KTM) 41:31.041
2. Romano Fenati (olasz, KTM) +0.099
3. Jorge Navarro (spanyol, Honda) +0.387
Az állás: 1. Binder 102 pont, 2. Navarro 78, 3. Fenati 67