Az biztos volt, hogy a gyári Yamaha csapat főtámogatója, a Movistar spanyol utódot szeretne. Maverick Vinalesszel Austin óta tárgyaltak, és ezt egyik fél sem tagadta. Pár napja azonban Dani Pedrosa neve is bekerült a kalapba, amit sokan erős kétkedéssel és hangos nevetéssel fogadtak.
Nos, úgy tűnik viszont, nemcsak, hogy nem vicceltek, de Pedrosa vagy nagyon közel áll a megállapodáshoz, vagy már alá is írt a „hangvillásokkal”. Hogy Vinales döntött-e amellett, hogy a Suzukinál marad, esetleg a Yamaha elégelte meg a várakozást, még nem tudni.
Utóbbi a valószínűbb, és érthető lépés is lenne egy olyan pilótát választani, aki nem hezitál, hanem azonnal és teljes elköteleződéssel nyit új fejezetet karrierjében. Lin Jarvis, a Yamaha gyári alakulatának vezetője többször hangsúlyozta, hogy van B-tervük is.
Pedrosa 11 szezon után hagyná el a HRC-t, amellyel háromszor is második helyen végzett a világbajnokságon, de a vb-cím még nem jött össze neki a MotoGP-ben.
Pedrosa a Movistar-kupában kezdte a karrierjét, és ez a cég volt a főszponzor mögötte három világbajnoki címe megnyerése során is. A cég célja mindig is az volt, hogy a „királykategóriába” juttassa a spanyol tehetséget, de épp 2006-ban úgy döntöttek, hogy a Formula–1-re koncentrálnak a jövőben.
A nagy kérdés, hogy ki érkezhet ezek után Pedrosa helyére. Az biztos, hogy a hondások nem érdeklődnek Andrea Iannone után. Érdekes fordulat lenne Andrea Dovizioso visszatérése, de Cal Crutchlow is szívesen látná magát a gyári motoron, ahogy az sem titok, hogy Pol Espargaró jó ideje számottevő érdeklődést mutat az irányba, hogy Hondára váltson.
Csütörtökön az már biztosan eldőlt, hogy jövőre Jonas Folger a Tech3 csapatában lép fel a MotoGP-be.