A pilóták azonban a Formula–1 által használt vonalvezetést használják, annak is egy módosított verzióját.
Az új 14-es kanyarnál ugyanis szűkebbre vették a pályát, hogy a versenyzők ne legyenek túl közel a pálya jobb oldalán lévő falhoz.
Két éve a királykategória versenyzői már tesztelték ezt a verziót, de akkor elvetették az ötletet, hogy ezt használják, mondván, lehet, hogy biztonságosabb, de nehezebb rajta motorozni, kevésbé látványos és izgalmas.
Show must go on
Ahogy a Queen slágere is mondja: a shownak folytatódnia kell. És bár a tegnapi döntés értelmében mindenki tette a dolgát ma is a katalóniai pályán, semmi sem volt ugyanolyan, mint eddig – és ez így van rendjén.
Egész nap érezni lehetett a feszültséget, az elnyomott érzelmeket és a hatalmas űrt, amit egy sporttárs, csapattárs, riportalany, ismerős elvesztése hagy maga után.
Jobban teszed, ha befogod
A délutáni sajtóbeszélgetések fő témája természetesen Luis Salom balesete és annak következményei voltak. A versenyzők profi módon tartották magukat, miközben egy-egy gesztussal, tekintettel egymásban is próbálták tartani a lelket.
Az öt órakor kezdődő központi sajtótájékoztató hosszú idő óta az egyik legszomorúbb, legkellemetlenebb és legfeszültebb esemény volt a depóban és az indulatok egy ponton el is szabadultak, amikor a La Gazzetta dello Sport újságírója a nap egyik ellentmondását kezdte feszegetni.
Nevezetesen Carmelo Ezpeleta (a Dorna elnöke) és Franco Uncini (korábbi 500 kcm-es világbajnok, jelenleg versenyigazgatósági tag, a FIM – Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség – képviseletében) ma délben úgy nyilatkozott, hogy a 12-es kanyar módosítása korábban sosem volt téma a biztonsági kérdésekkel foglalkozó, ún. Safety Commision üléseken.
Ezzel ellentétesen nyilatkozott Valentino Rossi és több más pilóta is.
Az olasz sajtós erre az anomáliára szeretett volna választ kapni Marc Márqueztől – aki a jelenlévő versenyzők közül az egyedüli volt, aki részt vett a tegnapi megbeszélésen.
Talán a „valaki hazudik" kifejezés egy kicsit erős volt, Johann Zarcónál pedig el is szakadt a cérna: „Ez egy igazán sz.r kérdés. Jobban teszed, ha most kussolsz. Te csak problémákat keresel, amire most egyáltalán nincs szükségünk. Kérlek, ne kérdezz ilyeneket és ne keress problémákat, az már tegnap megtörtént.”
„Senki sem hazudik” – vette át a szót Márquez. „Volt szó korábban erről a kanyarról, de mindannyian egyet értettünk abban, hogy air fance-t (biztonsági légfal) helyezünk a kanyar teljes hosszában, ami nagyon jól működik. Egyet értettünk abban, hogy ez egy jó megoldás lesz, mivel arra nem volt lehetőség, hogy nagyobb bukóteret alakítsanak ki. Tegnapig senki sem gondolta, hogy ilyen megtörténhet.”
Hogy a jövőben milyen vonalvezetést használnak ezen a pályán és milyen változtatások kellenek hozzá, az a következő biztonsági megbeszéléseken dől el.