MOTO2: Johann Zarco az első kétszeres világbajnok a kategóriában
Az évadzáró valenciai futamra már nem maradt nyitott kérdés, az utolsó bajnoki cím is eldőlt.
Zarco legutóbb Ausztriában nyert, sőt az azt követő négy futamon még csak dobogóra sem tudott állni, mi több, Silverstone-ban pontot sem szerzett. Így fordulhatott elő, hogy az aragóniai forduló után egy pontra olvadt az előnye Álex Rinsszel szemben. A tengerentúli versenyeken azonban nagyon fordult a világ, Thomas Lüthi kétszer is nyert, ezzel háromesélyessé vált a bajnokság.
Csütörtökön külön sajtótájékoztatót tartottak a fenti versenyzőknek, ahol Zarco egy rá jellemző hosszas eszmefuttatás után elismerte, hogy rajta van a legnagyobb nyomás.
Egy dolog biztos volt, ha megnyeri a Malajziai Nagydíjat, akkor mindegy is, hogy a másik két pilóta hogyan teljesít.
A Moto3-as futam végén esni kezdett az eső, ami nem is állt el a Moto2-esek rajtjáig, így esős versenyen rajtolt el a mezőny. Lüthi és Rins az első pillanattól kezdve szenvedett, a 6. és 9. helynél egyszer sem tudtak feljebb kerülni.
Zarcónak tehát bőven elég lett volna a második hely, ahol sokáig haladt, de a francia másképp gondolta. Megvolt hozzá a tempója (de még mennyire!), és mennyivel elegánsabb futamgyőztesként bajnokká válni.
Zarco öt körrel a vége előtt átvette a vezetést Franco Morbidellitől, majd sorra futotta a leggyorsabb köröket az egyre száradó pályán. Volt, hogy közel két másodperccel volt gyorsabb az olasznál, akitől Jonas Folger a második helyet is elvette egy időre. De Folger az utolsó előtti körben hibázott, így Morbidelli visszavette a második helyet és a sorrend ezután már nem is változott.
Ahogy az sem, hogy Zarco megnyerte a maláj futamot, és ezzel a sportág első kétszeres Moto2-es világbajnoka lett. Az utolsó versenyző, aki meg tudta védeni a bajnoki címét a középső kategóriában, az Jorge Lorenzo volt 2007-ben.
Az Ajo Motorsport pilótája (aki mától az első francia versenyző, aki egynél több bajnoki címet nyert) stílszerűen egy hátraszaltóval ünnepelt, amit ezúttal a testvérével közösen, szinkronugrást bemutatva vitt véghez.
embed_kod= |nso_uj_cikk_embed Embed kód: mceBlockPasteEnd |
A pódiumon nemcsak Zarco könnyei potyogtak, de az ég is újra leszakadt, így esős vagy „flag-to-flag” MotoGP-futam volt várható.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB, MALAJZIAI NAGYDÍJ1. Johann Zarco (francia, Kalex)
2. Franco Morbidelli (olasz, Kalex) +3.256
3. Jonas Folger (német, Kalex) +3.689
A vb-pontverseny állása: 1. Johann Zarco 251 pont (már világbajnok), 2. Thomas Lüthi (svájci, Kalex) 214, 3. Alex Rins (spanyol, Kalex) 203
MOTO3: Újabb őrült verseny, 17 bukással
Az utóbbi két Moto3-as futamon annyi esést láttunk, amit általában egy fél szezon alatt szokás. Ha még esős versenyekről lett volna szó, talán meg sem lepődünk, de száraz pályán zajlottak a versenyek.
Akárcsak a múlt héten Ausztráliában, most Malajziában sem sok teljesen száraz pályaidő jutott a versenyzőknek. Az ázsiai országban ilyenkor monszunidőszak van, és ennek megfelelően az égi áldás minden nap meg is érkezett. Ráadásul az új aszfalt sokkal nehezebben és lassabban szárad, mint a korábbi.
De nézzük a futamot.
Az első körben két olyan balesetet is láthattunk, amely több pilótát is érintett, összesen hetet. A második esésben, ami az ötös kanyarban történt először Jorge Martin szenvedett el egy méretes high slide-ot, Aron Canetnek pedig esélye sem volt kikerülni őt, hiszen teljesen egyben volt a mezőny. Miközben a többiek próbálták elkerülni a további ütközést, Phillip Öttl valószínűleg egy kicsit erősebben nyúlt rá az első fékre, így átdobta a motorja, majd Nicoló Bulegát is kiütötte.
A harmadik körben a dráma tovább folytatódott, amikor a 7-es kanyarban a vezető négyesből hárman is kicsúsztak: Joan Mir, a világbajnok Brad Binder és Lorenzo Dalla Porta, majd egy másodperc múlva Fabio Di Giannantonio is csatlakozott.
A versenyigazgatóság tovább engedte a futamot annak ellenére, hogy a 7-es kanyarban egyértelműen volt valami a pályán.
Végül megszakították a versenyt, de csak a 15. körben María Herrera bukását követően. A világbajnoki mezőny egyetlen női pilótája a kilencedik helyért harcolt, amikor az előtte haladó Livio Loi-nak gondja akadt, Herrera pedig már nem tudta elkerülni az ütközést. Ráadásul sérülés nélkül sem úszta meg, az első jelek szerint ismét eltört a kulcscsontja.
Az őrült versenyt végül Francesco Bagnaia nyerte Jakub Kornfeil és Bo Bendsneyder előtt. Bagnaia ezzel a győzelemmel a bajnoki hetedik helyről a harmadikra jött fel egy futammal a szezon vége előtt.
MOTO3
1. Francesco Bagnaia (olasz, Mahindra)
2. Jakub Kornfeil (cseh, Honda) +7.108
3. Bo Bendsneyder (holland, KTM) +7.253
A vb-pontverseny állása: 1. Brad Binder (dél-afrikai, KTM) 294 pont (már világbajnok), 2. Enea Bastianni (olasz, Honda) 164, 3. Francesco Bagnaia 145