Egyszer fent, másszor lent – nos, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László triónak az Africa Race szerdai napja határozottan a „fent" jegyében telt, nem minden nap esik meg ugyanis az emberrel, hogy maga mögé utasít két gyári Kamazt. És a Scania-hármas bizony pontosan ezt tette, aminek köszönhetően a kamionos mezőny harmadik helyén ért célba a két gyári Tatra mögött. A korábbi turbógondok miatt Kovács az összetettben továbbra is ötödik, ám a szája így is fülig ért a nap végén.
„A Kamazoknak gondjuk volt, úgyhogy utolértük őket, onnantól kezdve azonban hárman vonatoztunk, és folyamatosan előzgettük egymást. Örömautózás volt ez számunkra a dűnék között, annak is örültem, hogy tudtam velük tartani a lépést, annak meg végképp, hogy a puha homokon csak kétszer-háromszor kellett tolatni, de úgy rendesen egyszer sem ástuk el magunkat. Úgy néz ki, a Scania turbója a dűnézést jól bírja, csak nagy tempónál melegszik. Hatalmasat küzdöttünk ma, el is fáradtunk rendesen" – mondta Kovács.
Ha már a kamionosoknál tartunk, el kell mondanunk, hogy az éllovas Andrej Karginovnak ezen a napon egy gondja volt, hogy csapattársának, Szergej Kuprijanovnak háromszor is gondja volt – és hát csapattársat nem hagyunk ott. A két Kamaz együtt jött ki, Karginov éllovas pozíciója pedig továbbra sem forog veszélyben.
A monstrumok között a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert kettős szintén elképesztő kalandokat élt át. Először is képtelen volt megfelelően csökkenteni a guminyomást, így a kamion nem úszott, hanem megfeküdt a homokon.
„Elővettük a bicskát, és azzal engedtük le a kerekeket, nem pedig a központi kerékfújóval, onnantól már jól haladtunk, de aztán megláttunk egy régi ismerőst az út szélén, aki arra kért, húzzuk ki a csekkpontig a törött autóját, csak az volt a bibi, hogy a kocsi komplett hátulja hiányzott. Ennek ellenére megpróbáltunk neki segíteni, de elszakadt a kötél, az meg leverte a fékcsövet és a levegőcsövet a kamionról, úgyhogy onnantól azzal matekoztunk, hogy a saját autónkat rendbe hozzuk. Elvergődtünk valahogy a kettes ellenőrző pontig, de addigra már annyira késő volt, hogy inkább kijöttünk az aszfaltútra, mivelhogy a navigátorom sem volt jól, egész nap fájlalta a gyomrát és a láza is felszökött" – mondta Darázsi, aki továbbra is a hatodik helyen áll.
És akkor nézzük, mi történt az autósok mezőnyében! Megint újabb szakaszgyőztest avattak Patrick Sireyjol személyében, az összetettben azonban őrzi pozícióját az ezúttal futóműgondokkal küszködő Vlagyimir Vasziljev.
Ami a magyarokat illeti, őket sem kímélte a sivatag. Amikor Szalay Balázs kiszállt a Mokkából az akzsuzsti táborban, és a versenyzőcipőjéből körülbelül egy kilónyi homokot öntött ki a földre, nem is kellett megszólalnia, hogy mindenki tisztában legyen vele: ezen a napon is előkerültek a lapátok és a homokfutók.
„Borzalmasan fárasztó napunk volt, és sajnos mi sodortuk bajba saját magunkat – kezdte Szalay Balázs, aki a szakaszon a 14. helyen végzett, az összetettben pedig a kilencedik. – A szakasz elején defektet kaptunk, aztán mire kicseréltük a lyukas kereket, a Tatra megelőzött minket, és el is akadt előttünk. Nyilván mi is elakadtunk, úgyhogy előkerültek a lapátok. Sajnos nem utoljára ezen a napon. Ugyanis miután folytattuk az utunkat, egy helyen rossz nyomot választottunk a Kamazok üldözése közben, és amikor átbuktattam az autót valamelyik nagyobb dűne tetején, orral beleálltunk egy nagyobb tevefűbe, vagyis csapdába estünk. Megint ásni kellett, és sajnos közben Laci ujja is megsérült, beszorult a két homokfutó közé."
A navigátor kezét a táborban bekötözték, pontosabban az egyik ujját rögzítették a másikhoz, úgyhogy tudja folytatni a versenyt.
„Ennek a szakasznak sajnos nem az volt a legnagyobb baja, hogy összecsípte az ujjamat a két homokfutó, mert azt jóddal letakarítjuk, és megyünk tovább. Inkább azért vagyok kissé csalódott, mert ez megint egy olyan nap volt, hogy a nehéz szakaszokon simán átmentünk, aztán meg buta helyeken kellett ásnunk. Az autó jó, mindenhol végigtalálunk, a pillanatnyi rossz döntéseink miatt azonban csak nagyon lassan jövünk előre" – mondta Bunkoczi László, akinek csütörtökön sem lesz könnyű dolga.
A nagy homokozás ugyanis Akzsuzst környékén folytatódik egy hurokszakasszal.
AFRICA RACE 2017
9. szakasz, Azugi–Akzsuzst (össztáv: 464.35 km, ebből szelektív szakasz: 390.96 km). Autósok: 1. Patrick Sireyjol, Francois-Xavier Beguin (francia, belga, Cummins Buggy) 4:04:46, 2. Zapletal, Sykora (szlovák, Hummer) 50 másodperc hátrány, 3. Gomez, Fagot (francia, Optimus) 5:58 p h., ...14. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 1:18:29 ó h. Kamionosok: 1. Jaroslav Valtr, Rotislav Pilny, Filip Skrobanek (cseh, Tatra) 4:31:47, 2. Tomecek, Lala (cseh, Tatra) 7:02 p h., 3. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 31:56 p h., ...6. Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (magyar, MAN) 5:15:47 ó h. Motorosok: 1. Teddy Gev Sella (izraeli, KTM) 4:21:54, 2. Ullevalseter (norvég, KTM) 7:41 p h., 3. Ceci (olasz, KTM) 27:42 p h.
Az állás. Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Konsztantyin Zsilcov (orosz, Mini) 29:29:34, 2. Housieaux, Crespo (francia, Optimus) 2:02:38 ó h., 3. Zapletal 2:06:59 ó h., ...9. Szalay Balázs 5:08:59 ó h. Kamionosok: 1. Andrej Karginov, Andrej Mokejev, Dmitrij Nyikitin (orosz, Kamaz) 32:04:16, 2. Valtr 1:19:40 ó h., 3. Tomecek 2:36:20 ó h., ...5. Kovács Miklós 31:09:16 ó h., ...6. Darázsi 41:23:51 ó h. Motorosok: 1. Teddy Gev Sella 34:58:50, 2. Ullevalseter (norvég, KTM) 44:05 p h., 3. Benko (szlovák, KTM) 6:45:32 ó h.