Pihenőnap. Ami csak a versenyzők számára hoz felüdülést, a szervizesek ugyanis feszített tempóban dolgoznak. A gyári csapatok előre megtervezett csekklista alapján haladnak, és kicserélnek minden kopó alkatrészt, a kis csapatok pedig inkább „tüzet oltanak”, azzal foglalkoznak, amivel nagyon muszáj.
A versenyzők kispályás futballtornára nevezhetnek, felhajthatnak egy italt a Tigris bárban (ez a táborok állandó eleme és a verseny jelképéről, a fehér tigrisről kapta a nevét), modellautókkal mérhetik össze tudásukat, vagy éppen benevezhetnek egy thai masszázsra, amivel a rendezők kedveskednek. A tábor közepén áll egy nyitott sátor, ahol a kuponok ellenében két hölgy váll- és hátmasszázsban részesíti a kimerült versenyzőket, akik eddig 5593 kilométert tettek meg, ami azt jelenti, hogy már csak 4406 km van hátra. Mégis, kivétel nélkül mindenki úgy gondolja: most jön a neheze. A Góbi sivatagban.
A magyar versenyzőket arra kértük, értékeljék egy kicsit az elmúlt napok történéseit, és tekintsenek előre, a hátralévő napokra.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős az autós mezőnyben a 12. helyről várja a folytatást.
„Borzasztóan hosszú és fárasztó napok vannak mögöttünk, mostantól kevesebb lesz az összekötő szakasz, és nehezebbek a pályák – nem mintha eddig könnyűek lettek volna... – mondta Szalay Balázs. – Számomra különösen a legutóbbi volt nehéz, mert a gyomorproblémák és a nem evés miatt jártányi erőm sem volt. Ezt leszámítva élvezhető szakaszokon vagyunk túl, s amennyire lehetett, élveztem is őket, de azt látni kell, hogy minden most kezdődik el.”
A Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió nyolc szakasz után a kamionos kategória 9. helyén áll.
„Nehezek a pályák, az időjárás sem könnyíti meg a dolgunkat, mint ahogy a hat óra időeltolódás sem – mondta Kovács Miklós. – Meglepett ez a verseny, nehezebb, mint az Africa Race. Ami az eredményt illeti, azt gondolom, a kilencedik hely félidőben nem rossz, de most jön a feketeleves, hétfőre például azt ígérik, ötven Celsius-fok lesz a pályán... Amúgy a Scania remek, a srácok átnézték, lezsírozták, kicserélték a féket és a légszűrőt, úgyhogy készen állunk a második menetre.”
No igen, azt valahogy mindenki érzi, hogy hiába vannak túl a táv több mint felén – Hszian még messze van.
SILK WAY RALI
Az összetett állás 8 szakasz után (eddig megtett táv: 5593 km). Autósok: 1. Sébastien Loeb, Daniel Elena (francia, Peugeot 3008 Maxi) 21:10:06, 2. Despres, Castera (francia, Peugeot 3008) 1:08:41 óra hátrány, 3. Menzies, Mortensen (amerikai, Mini) 1:42:32 ó h., ...12. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 4:44:42 ó h. Kamionosok: 1. Dmitrij Szotnyikov, Ruszlan Ahmagyejev, Ilnur Musztafin (orosz, Kamaz) 23:29:34, 2. Sibalov, Mokejev, Nyikityin (orosz, Kamaz) 9:54 perc h., 3. Kolomy, Stross, Ernst (cseh, Tatra) 20:26 p h., ...9. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 7:01:40 ó h.