A 26 éves paksi motoros az idén eredetileg a német bajnokság Supersport kategóriájában versenyzett volna, azonban egy elhúzódó vírusos megbetegedés miatt nem tudott részt venni a szezonnyitó viadalon. Felépülése a vártnál hosszabb időt vett igénybe, időközben pedig a MAR Kawasaki azzal az ajánlattal kereste meg, hogy lépjen feljebb egy géposztályt, azaz jövőre induljon Superbike-ban a brit bajnokságban.
Gyutai az eddigi pályafutása során csupán néhány kört tett meg 1000 köbcentis motorral, ezért nagy kihívás volt számára az Alpok–Adria-bajnokság vasárnap véget ért versenyhétvégéje, amelynek első futamán a pontszerző, 12. helyen ért célba a 32 fős mezőnyben, míg a második versenyt műszaki hiba miatt fel kellett adnia.
„Ezen a hétvégén nem volt lényeges az eredmény, tanulni, tapasztalatot szerezni álltam rajthoz, ráadásul ez a motor jóval erősebb, 132 helyett 200 lóerő, ezért más íveket kell vele használni, fizikailag pedig nagyon megterhelő versenyezni vele” – mondta az MTI-nek Gyutai, s hozzátette, sokkal keményebb felkészülésre lesz szüksége ahhoz, hogy jövőre a Superbike kategóriában indulhasson.
A pilóta menedzsmentjének tájékoztatása szerint a MAR Kawasaki vezetői elégedettek voltak a magyar motoros hétvégi teljesítményével, s kijelentették, hogy folytatják a közös munkát.
Gyutai várhatóan augusztus 5-én a Hungaroringen versenyez az országos bajnokságban, majd szeptemberben az Alpok–Adria-bajnokság rijekai hétvégéjén, illetve egy újabb magyar bajnoki futamon vesz részt. Ha ezeken a versenyeken az angol istálló vezetői változatlanul elégedettek lesznek vele, akkor a brit bajnokság október 12. és 14. között sorra kerülő idényzáró hétvégéjén is lehetőséget adnak Gyutainak Brands Hatchben.
Gyutai az eddigi pályafutása során csupán néhány kört tett meg 1000 köbcentis motorral, ezért nagy kihívás volt számára az Alpok–Adria-bajnokság vasárnap véget ért versenyhétvégéje, amelynek első futamán a pontszerző, 12. helyen ért célba a 32 fős mezőnyben, míg a második versenyt műszaki hiba miatt fel kellett adnia.
„Ezen a hétvégén nem volt lényeges az eredmény, tanulni, tapasztalatot szerezni álltam rajthoz, ráadásul ez a motor jóval erősebb, 132 helyett 200 lóerő, ezért más íveket kell vele használni, fizikailag pedig nagyon megterhelő versenyezni vele” – mondta az MTI-nek Gyutai, s hozzátette, sokkal keményebb felkészülésre lesz szüksége ahhoz, hogy jövőre a Superbike kategóriában indulhasson.
A pilóta menedzsmentjének tájékoztatása szerint a MAR Kawasaki vezetői elégedettek voltak a magyar motoros hétvégi teljesítményével, s kijelentették, hogy folytatják a közös munkát.
Gyutai várhatóan augusztus 5-én a Hungaroringen versenyez az országos bajnokságban, majd szeptemberben az Alpok–Adria-bajnokság rijekai hétvégéjén, illetve egy újabb magyar bajnoki futamon vesz részt. Ha ezeken a versenyeken az angol istálló vezetői változatlanul elégedettek lesznek vele, akkor a brit bajnokság október 12. és 14. között sorra kerülő idényzáró hétvégéjén is lehetőséget adnak Gyutainak Brands Hatchben.