Az élet ismét felülírta a megszokott forgatókönyvet és menetrendet a Japán Nagydíjon Motegiben. Miután Andrea Migno összeolajozta a pályát a Moto3 „warm up-ja” alatt, egy közel másfél órás pályatakarítási intermezzo következett, melynek leghihetetlenebb szereplője kétségtelenül a cirokseprű volt...
Ennek megfelelően minden további program csúszott, így a Moto3-as és a Moto2-es futam távját a kétharmadára csökkentették.
A MotoGP-seknél már minden visszaállt a normális kerékvágásba, kivéve az időjárást, amely ma sem fogadta kegyeibe a versenyzőket. A királykategória rajtjakor már szinte az egész pályát víz borította.
Lássuk a futamok utáni értékeléseket.
„Ha Marckal harcolsz a pulzusod 200 fölé megy” – Dovizioso és Márquez szerint is kemény, de fair csata volt
„A verseny elején semmit nem láttam a hatalmas vízben. Sokakat meg kellett előznöm, és teljesen eláztam már a rajt után. Lehetetlen volt látni a fékezési pontokat” – mondta a futamgyőztes Andrea Dovizioso.
Dovizioso óriási hajrában előzte meg Márquezt – a futamokról, a kategóriánkénti végeredményekkel, vb-állással itt olvashat |
„A rajt után el tudtam menni elsőnek, de aztán Lorenzo megelőzött, és már attól az egy motortól is alig láttam valamit. Egy körön keresztül minden korábbi referenciapontomat elvesztettem.” – emlékezett vissza Marc Márquez.
Danilo Petrucci még jobban érzékeltette a körülményeket: „Nekem már a bemelegítő kör után olyan volt, mintha egy levesben lenne a lábam. Miszo levesben.”
„Az első két köröm nagyon jól sikerült, pedig a hátsó gumim még nem volt elég meleg. – mondta Dovizioso. – De az első abroncs nagyon jó volt, így sikerült kemény féktávokat vennem. Eleinte nem éreztem jól magam, de nem adtam fel, és ez volt a versenyem kulcsa. Körről körre gyorsultam, és éreztem a pozitív és negatív pontjaimat is.”
Végül remek harcot vívtunk Marckal. Ö mindig nagyon agresszív, mindig nehéz harcolni vele. A pulzusod garantáltan 200 fölé megy, ha ellene harcolsz.”
Az utolsó körökben nagyon csúszkált alatta a motor az egyenesben is, a verseny után kitért az okokra, és beszélt a vb-ről is.
Marc Márquez ugyan ma vesztett öt pontot a bajnoki összetettben, de begyűjtött egy újabb rekordot. Világbajnoki karrierje során 100. alkalommal állhatott dobogóra, ráadásul mától ő a legfiatalabb pilóta, aki ezt elmondhatja magáról. A korábbi rekordot Valentino Rossi tartotta 25 évesen és 244 naposan. A spanyol 24 évesen 240 naposan teljesítette ugyanezt. |
„Nagyon nyomtuk mind a ketten, így az utolsó hat körre teljesen elfogyott a gumink, nehéz volt utána pontosan menni, nem beszélve arról, hogy az egyenesben is iszonyatosan kipörgött a hátsó kerék. Ezért is lassultunk be, mind a ketten szenvedtünk. Az utolsó előtti körben Marc mégis megpróbált ritmust váltani, és hibázott, így megint fel tudtam rá jönni. Tudtam, hogy a 11-es kanyar féktávja lesz az esélyem. De akkor még hátravolt két kanyar, ahol bármi történhet, mert abban a két kanyarban nagyon lassú voltam, és Marc volt ott mögöttem. Zártam a kaput, mert tudtam, hogy előzni fog, de azt is, hogy utána én leszek jobb íven. Marc ellen versenyezni mindig hatalmas teher, de ez egy nagyon fontos verseny volt a bajnokság miatt is.”
„Hogy valóban van-e esélyünk rá, meglátjuk, de mi mindent meg fogunk tenni érte. De ha másodikok leszünk, annak is nagyon fogunk örülni. Ami a mai napot illeti, nem gondoltunk bajnokságra, sem Marc, sem én. Hihetetlen tempót mentünk, a harc keménysége pedig a határon volt. De ez adja ennek a sportnak a szépségét.”
„Nem tudom, ki nyeri idén a bajnokságot, de csodálatos olyan harcokat vívni, mint amilyen a mai is volt – mondta a rivális Márquez. – Sokat kockáztattam a versenyen. Tudtuk, hogy nehéz dolgunk lesz ezen a pályán, ennek ellenére jól éreztem magam az esőben. Ma a versenyen azonban nagyon sok víz volt a pályán, ami megnehezítette az életünket. Próbáltam nagyon nyomni, de Dovi is tudott velem jönni, aztán hibáztam egyet a 8-as kanyarban. A féktávokon sokkal erősebb volt, így meg is előzött. Utána már messze voltam tőle, de meg kellett próbálnom az utolsó kanyarban. Végül megismételtük az osztrák futamot, de nagyszerű versenyt futottunk, és örülök a második helynek. A legjobb az egészben, hogy kemény harc volt, de a jó értelemben. Egyedül a 3-as kanyarban volt egy veszélyesebb manőverem, amiért elnézést is kérek, az valóban a határon volt.”
„Igen, ez az egyik legnehezebb bajnokságom eddig a MotoGP-ben. Mindent ki kell adnom magamból. A 23 esés azért van, mert nagyon nyomom, és igyekszem mindent kihozni a motorból. Nem tudom, melyikünk fog nyerni a végén, de mindketten sokat tanultunk idén, az biztos.”
Két probléma mindig akad: Dovizioso és Marc
„Nagyon boldog vagyok. Ez már a második alkalom, hogy elöl haladok, és kezdek eljátszani az első győzelem gondolatával, de két probléma mindig akad: Dovi és Marc. Mindig ez a kettő.” – jött a szokásos vicces megnyilvánulás Danilo Petruccitól.
„Sokkal boldogabb most itt állni, mint Misanóban, ahol az utolsó körben veszítettem el az első helyet. Ma nem volt esélyem egy utolsó körös csatára, ezért kockázatot vállaltam az extra puha hátsó gumival, mert tudtam, hogy ez az egyetlen esélyem. Az elején nem nyomtam annyira, hogy óvjam a gumit, ameddig csak lehet. Marc és Dovi rendkívüli versenyt futottak, főként a futam végén. Jó volt nézni őket, és büszke vagyok, hogy a közelükben lehettem.”
A fiúknak és a csapatoknak nincs idejük a pihenésre, hiszen öt nap múlva már Phillip Islanden húzzák a gázt.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB, JAPÁN NAGYDÍJ (MOTEGI)
MOTOGP
1. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) 47:14.236
2. Marc Márquez (spanyol, Honda) +0.249
3. Danilo Petrucci (olasz, Ducati) +10.557
A vb élcsoportja: 1. M. Márquez 244 pont, 2. Dovizioso 233, 3. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) 203