Esküvő és bébibumm
Álvaro Bautista és (akkor még) barátnője érdekes módon jelentette be eljegyzését a tavalyi szezon kezdetén. Az austini futamot felvezető sajtótájékoztatón Bautista rajongói kérdése Grace Barrosótól érkezett, aki azt kérdezte a pilótától, hogy feleségül veszi-e. Az igazi lánykérés persze már korábban, az argentin futam előtt megtörtént.
A versenyzők szoros időbeosztása miatt az esküvőre várni kellett, és a valenciai futam után nem sokkal, december 9-én Madridtól nem messze, Talavera de la Reinában ki is mondták a boldogító igent venezuelai modell kedvesével, majd a Maldív-szigetek felé vették az irányt.
A „MotoGP-bölcsi" is tovább gyarapszik az idén. Aleix Espargaró és felesége, Laura január 1-jén jelentették be a nagy hírt, miszerint ikreket várnak. A pár gyerekkora óta ismeri egymást, és már négy éve házasok. Aleix már évek óta rágta kedvese fülét, hogy gyermeket szeretne, így most hatalmas az öröm a spanyol pilótánál.
Betegség és visszavonulás
Jonas Folgert a tavalyi Aragóniai Nagydíj óta nem láthattuk versenyezni. A 24 éves németről a japán verseny előtt derült ki, hogy már jó ideje egészségügyi gondokkal küzd, amelyek Motegi előtt csúcsosodtak ki, ezért jobbnak látta, ha hazautazik, és kivizsgáltatja magát. Gilbert-szindrómát diagnosztizáltak nála, és bár mindenki bízott a gyors gyógyulásban, Valenciára sem tért vissza.
Egészen január 17-ig nem hallottunk Folgerről, amikor egy közleményben bejelentették, hogy állapota továbbra sem javult, így kénytelen kihagyni a 2018-as szezont:
„Rendkívül szomorú vagyok, hogy ezt kell mondanom, de nem fogok versenyezni a MotoGP-ben 2018-ban. Nem sikerült a javulást elérnem, és jelenleg nem érzem úgy, hogy képes lennék százszázalékosan vezetni egy MotoGP-gépet. Szeretnék köszönetet mondani minden érintettnek, különösképpen a Monster Yamaha Tech3 csapatnak és a Yamahának. Remélem, egy napon visszatérek, és köszönöm az állandó támogatást!"
Csapatfőnöke, Hervé Poncharal ismét nehéz helyzetbe kerül, hiszen januárban már minden jó pilóta leszerződött valahová, így különösen nehéz lesz helyettesítenie Folgert. A mostani, sepangi teszten a kolumbiai Yonny Hernandez kap lehetőséget, aki korábban öt évet már lehúzott a MotoGP-ben. A végleges pilóta kapcsán a második, thaiföldi teszt előtt hoznak döntést.
De nem Folger az egyetlen, aki kihagyja az idei szezont. Igaz, nem MotoGP, hanem Moto3-as versenyzőről van szó, mégis mindenkit meglepett Juanfran Guevara döntése, aki december végén jelentette be, hogy 22 évesen szögre akasztja a bőrruhát, és felhagy a versenyzéssel. A spanyol úgy nyilatkozott, hogy inkább tanulmányaira és üzleti terveire szeretne koncentrálni, és több időt tölteni a családjával és a barátaival. Egy interjúban azonban azt is kifejtette, hogy elege lett ebből a kétszínű világból, ahol az emberek sokszor nem az igazi arcukat mutatják.
Az átigazolások éve lesz. Vagy nem.
De térjünk vissza a legnagyobbakhoz. Idén a rajtrács nagy részének (Marc Márquez, Dani Pedrosa, Valentino Rossi, Maverick Viñales, Andrea Dovizioso, Jorge Lorenzo, Johann Zarco, Danilo Petrucci stb.) lejár a szerződése, így sokan őrült szezonra számítanak.
És hol vannak már azok a szép idők, amikor a csapatok a végsőkig kivártak, és az év végi tengerentúli futamok előtt vagy alatt jelentették csak be a következő évi felállásokat.
Az utóbbi évek „mire várjunk, úgyis tudjuk, hogy folytatni akarjuk" verseny győztese Valentino Rossi és a Yamaha volt. Két éve, rögtön a szezonnyitón közölték, hogy újabb két évre aláírtak. Itt gyorsult fel végleg az a lavina, amely Lorenzót a Ducatihoz „űzte", de ez már történelem, lássuk, hol tartunk most.
A Yamaha január 23-ai motorbemutatóján Vinales robbantotta az első szerződésbombát, amikor elmondta, hogy 2020-ig biztosan a hangvillások kötelekében marad.
Természetesen Rossi is megkapta már a szerződésajánlatát, de az olasz egyelőre kivár, megnézi, hogy hogyan teljesít a motor a teszteken és talán az első versenyeken is. Nincs miért sietnie, de az biztos, hogy ő lehet az idei mozgolódások (vagy éppen maradások) egyik kulcsfigurája, hiszen többen, leginkább Zarco is pályázik a helyére.
Nagy kérdés még, hogy mi lesz a Ducatinál, ahol biztosan fizetésemelést kellene ajánlaniuk Doviziosónak a tavalyi remek szereplése után, de Paolo Ciabatti, a Ducati Course sportigazgatója állítólag azt nyilatkozta, hogy két drága pilóta nem fér bele a költségvetésbe. A Ducati vezérigazgatója, Claudio Domenicali viszont azt mondta, hogy biztosan nem ajánlanak majd annyit Lorenzónak, amennyit jelenleg keres, azaz évi 12 millió eurót.
Még egy dolog vált biztossá nemrégiben, mégpedig az, hogy ez lesz Danilo Petrucci utolsó szezonja a Pramac csapatnál. A télen 4 kg-ot fogyó Petrucci elmondta, hogy ebben már tavaly megegyeztek az alakulattal. Bár már idén is a Ducatival áll szerződésben, de jövőre gyári versenyző szeretne lenni. Az olasz sajtó biztosra veszi, hogy Francesco Bagnaia érkezhet a helyére.
Perben állva
Azt gondolnánk, hogy egy akkora sztárnak, mint Valentino Rossi nem sok gondja akad az életben. Pénze, mint a tenger, szebbnél szebb lányok veszik körül (a hírek szerint most épp a 24 éves fehérneműmodellel, Francesca Sofia Novellóval „ismerkedik", aki a Leopard csapat rajtrácslányaként volt bejáratos a depóba), azt csinálhat, amit csak a kedve tart.
Szívének egyik csücske a Tavulliában található ranch (motoros pálya), amely azonban a kezdetektől szúrja néhány szomszéd szemét a por és a zaj miatt. Decemberben ezért ismét perbe fogták, de a bíró megállapította, hogy minden szabályos, csak akkor zajonganak, amikor lehet.
Ha ez nem lett volna elég, januárban ismét jelenése volt a bíróságon, mivel házának korábbi gondnokai, akiket 2016 karácsonyán váratlanul elbocsátott, beperelték, és 114 ezer dollár elmaradt fizetést és túlóradíjat követelnek rajta.
Maverick Vinales pedig korábbi barátnőjét, Kiara Fontanesit (jelenleg Scott Redding kedvese) perelte be, mert magához szeretné venni közös kutyájukat, Ice-ot.