Márquez szándékosan megy neki az embereknek
„Nagyon veszélyes, ami most történik. A versenyigazgatóságnak vagy valakinek tennie kell valamit, mert, ha nem, akkor valaki megsérülhet. Márquez soha egy leheletnyit sem tisztelte az ellenfeleit. Ha csak a mai versenyt nézzük, vagy négy-öt különböző pilótának is nekiment. Kiteszi a lábát, mert tudja, hogy ő így nem tud elesni, te viszont igen. Ő így versenyez. Ha külön-külön nézed az eseteket, azt mondod, ez megtörténhet egy versenyen. A gond az, hogy Márqueznél ez szokás, mindenki ellen így megy” – nyilatkozta Rossi, akinek ezen kijelentéseiről a másik felet is megkérdezték később.
„A karrierem során soha, soha, soha nem mentem neki direkt egyetlen versenyzőnek sem arra gondolva, hogy majd el fog esni. Mindig megpróbálom elkerülni az ütközést. Ami ma Valentinóval történt, hiba volt, amit a pálya állapota idézett elő. De, amit mond, azzal nem értek egyet” – szólt Márquez válasza.
Már a futam elején ki kellett volna zárni
„A mai verseny kapcsán még valami. A szabályok nagyon tisztán fogalmaznak. Ha leáll a motorod a rajt előtt, el kell hagynod a rajtrácsot. Ez mindenkire vonatkozik, de ő senkivel sem foglalkozik. Újraindította a motort, elindult a menetiránnyal szemben, miközben mi a rajtrácson álltunk. Már ott ki kellett volna zárni a versenyből. A szabályok kimondják, hogy nem állhatsz vissza, és nem rajtolhatsz rendesen. Ha a szabályok mindenkire vonatkoznak, rá miért nem…?” – tette fel a költői kérdést Rossi.
„Amikor visszaértem a rajtrácsra, gondom támadt a motorral, amire még sosem volt példa. Felemeltem a kezem, de senki sem volt ott. Elkezdtem tolni a motort, és szerencsére újra tudtam indítani. De utána nem tudtam, hogy mit kell tennem. Tudom, hogy a szabály azt mondja, hogy ha nem jár a motor, akkor le kell menni a rajtrácsról, de az enyém akkor már járt. Amikor a hivatalos személyek szembe jöttek velem, megkérdeztem, hogy mi legyen: bokszutca vagy rajtrács? Nem kaptam választ, csak azt láttam, hogy egyikük ellép a motortól, a másikuk pedig felfelé mutatja a hüvelykujját. Elindultak kifele a pályáról, és pedig úgy értettem, hogy nekem vissza kell mennem a helyemre. Néhány körrel később aztán megjelent az áthajtásos büntetés a kijelzőmön, amit egyáltalán nem értettem, mert előtte azt mutatták, hogy megtehetem, és visszaállhatok, majd ugyanezért megbüntettek” – így látta Márquez belülről az esetet.
Unbelievable scenes at the #ArgentinaGP as @marcmarquez93 heads to @ValeYellow46's box to apologise #TermasClash pic.twitter.com/5ZT4CwSd9t
— MotoGP (@MotoGP) April 8, 2018
És később ide vezetett…
MOTOGP
1. Cal Crutchlow (brit, Honda)
2. Johann Zarco (francia, Yamaha) 0.251 mp h.
3. Alex Rins (spanyol, Suzuki) 2.501 mp h.
4. Jack Miller (ausztrál, Ducati) 4.390 mp h.
5. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) 13.860 mp h.
6. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) 14.941 mp h.
A vb élcsoportja: 1. Crutchlow 38 pont, 2. Dovizioso 35, 3. Zarco 28
MOTO2
1. Mattia Pasini (olasz, Kalex) 23 kör
2. Xavi Vierge (spanyol, Kalex) 0.850 mp h.
3. Miguel Oliveira (portugál, KTM) 1.414 mp h.
4. Lorenzo Baldassarri (olasz, Kalex) 5.178 mp h.
5. Álex Márquez (spanyol, Kalex) 5.431 mp h.
6. Remy Gardner (ausztrál, Tech 3) 10.425 mp h.
A vb élcsoportja: 1. Pasini 38 pont, 2. Baldassarri 33, 3. Francesco Bagnaia (olasz, Kalex) 32
MOTO3
1. Marco Bezzechi (olasz, KTM) 21 kör
2. Arón Canet (spanyol, Honda) 4.689 mp h.
3. Fabio Di Giannantonio (olasz, Honda) 4.963 mp h.
4. Enea Bastianini (olasz, Honda) 5.818 mp h.
5. Adam Norrodin (malajziai, Honda) 9.112 mp h.
6. Alonso López (spanyol, Honda) 13.349 mp h.
A vb élcsoportja: 1. Canet 40 pont, 2. Jorge Martín (spanyol, Honda) 30, 3. Bezzechi 27