A bizonytalan időjárásnak (mindhárom napra jósolnak zivatarokat és viharokat), a helyenként újraaszfaltozott pályának és a MotoGP-kategóriában használt új gumikeveréknek köszönhetően biztosan izgalmas edzések és versenyek várnak ránk.
Tavaly a Yamaha gyári csapata a legjobb versenyét futotta Termas de Rio Hondóban (Maverick Vinales nyert, Valentino Rossi pedig második lett), míg a Repsol Honda és a Ducati nullázott. A későbbi világbajnok, Marc Márquez a vezető helyről bukott a 4. körben, csapattársa, Dani Pedrosa pedig tíz körrel később szintén a második kanyar kavicságyában kötött ki. Jorge Lorenzo már a rajt után bukott, amikor összeütközött Andrea Iannonéval, Andrea Dovizioso alól pedig Áleix Espargaró ütötte ki a motort a 15. körben.
Dovizioso egyébként sem volt valami versenyképes tavaly Argentínában. Ahogy már Katarban is elmondta, a mostani és az amerikai futam különösen fontos lesz a számukra, hogy ne veszítsenek pontokat, és az élmezőnyben harcolhassanak.
„Ha lesz egy ajánlatom, akkor majd meglátjuk”
Miközben a Movistar Yamaha két helye már elkelt a 2019-es és a 2020-as szezonra, és Márquez is biztosan a HRC csapat tagja marad, a gyári Ducati csapatnál fura helyzet alakult ki a tárgyalások során a jelenlegi pilótákkal.
Legalábbis ez derült ki Dovizioso tegnapi nyilatkozatából. „Ha lesz egy ajánlatom, akkor majd meglátjuk” – mondta az olasz, akinek menedzsere, Simone Battistella is azt mondta néhány nappal ezelőtt a gpone.com munkatársának, hogy egyelőre semmilyen ajánlatot nem kaptak a Ducatitól.
Eközben a „vörösök” döntéshozói, Gigi Dall'Igna (a Ducati Corse ügyvezető igazgatója), Paolo Ciabatti (a Ducati Corse sportigazgatója), Davide Tardozzi (a Ducati csapatfőnöke) mind azt mondják, hogy bíznak a közös jövőben, hogy elsődleges céluk megtartani a jelenlegi versenyzőiket, és hogy folynak a tárgyalások, amelyek biztosan nem egy-két napon belül hoznak majd eredményt.
Tisztelni kéne a helyzetet
A pilótakeringő másik fontos állomása a Repsol Honda csapat második helye. Egyre több pletyka kering arról, hogy meddig lehet „bérelt” helye Dani Pedrosának, ahogyan az sem titok, hogy Johann Zarcóra a Ducatin kívül szinte minden gyár kivetette a hálóját, azaz a francia kulcsszereplő lehet a további szerződések kapcsán.
A kialakult helyzetről Cal Crutchlow is elmondta a véleményét, aki jelenleg is a HRC egyik pilótája, de az LCR csapatnál.
„Dani Pedrosa munkájáról beszélgetünk, sokan spekulálgatnak és írogatnak erről. Nem tudom, hogy mit szólnának hozzá, ha az ő munkájukról beszélnének így mások. Ami engem illet, semmilyen tárgyalásban nem állok. Jelenleg az LCR csapatért harcolok, és az a munkám, hogy minél jobb eredményt érjek el nekik, a szponzoroknak és saját magamnak is. Olvastam egy cikket, hogy én a Dani ülésére hajtok. Amit én csinálok, az nem több, mint hogy igyekszem minél jobb eredményt elérni a csapatom számára. Még csak nem is kommentáltam a felvetést, amit nyilatkoztam, az Johannal (Zarco – a szerk.) volt kapcsolatos, hogy ha ő kapná az ülést, akkor, úgy gondolom, a Honda nem passzolna annyira a stílusához, amennyire a mostani motorja. Ahogy mondtam is, szerintem tisztelnünk kéne a helyzetet, Dani fantasztikus versenyző, aki évek óta remek eredményeket hoz a csapatának” – értékelte a helyzetet a brit a maga nyers és őszinte stílusában.