Az első három helyezettet csupán 368 ezred másodperc választotta el egymástól a leintéskor, ilyen szoros befutóra legutóbb a 2006-os Portugál Nagydíjon volt példa a királykategóriában.
A futamot gyakorlatilag végig a pole-ból induló Andrea Dovizioso irányította, ő diktálta a tempót, lassítva a ritmust, hogy kímélni tudja az abroncsokat, hiszen a gumikopás idén a Ducatikat érinti a legrosszabbul.
„Eszméletlenül jó verseny volt – kezdte a győztes. – Amikor azt látjátok, hogy a verseny lassabb, az azért van, mert mindannyian bajban vagyunk. Ha nem így lenne, akkor nem lennének lassabbak a futamok. Meg kell találnunk az egyensúlyt, hogy mennyi energiát használjunk, mennyit kockáztassunk, mennyire használjuk el a gumikat, s mindezt anélkül, hogy tudnánk, mire számítsunk majd a verseny végén. Ez nagyon komplikált, tele vagy kételyekkel, miközben mindez történik."
– Előre kitalált stratégiával mentél, vagy közben alakultak a dolgok?
– Körről körre alakult minden, spontán, az érzéseket követve. Nem tudtam, hogy a többiek mennyire vannak a határon, elöl akartam lenni, elébe menni annak, hogy Márquez a saját ritmusát tudja motorozni. Volt két kivetítő a pálya mellett, méghozzá nagyon jó helyen, és nagyon érdekes dolgokat tudtam meg általuk. Mert oké, hogy látod a táblán, hogy hatan vagyunk egy csoportban, de milyen ez a hatos? A határon mennek, vagy nem? Kivárnak vagy nem...? Főként az utolsó pillanatokban Marckal és Jorgéval szemben teljesen fegyvertelen voltam, mivel előttük mentem, így nem tudhattam, hogy hol vannak az erős és hol a gyenge pontjaik. Csak annyi lehetett a stratégiám, hogy elöl maradok, és nyomom, amennyire csak tudom. A pozitív oldala a történteknek, hogy váratlan módon a gumik tapadása nem esett vissza, amikor elkezdtünk harcolni, sőt a legjobb köröket futottuk akkor. Ez pedig szélsőséges ilyen körülmények között.
– Melyik a jobb érzés: Márquezt vagy Lorenzót legyőzni az utolsó körben?
– Az utolsó körben Márquez ellen biztosan van egy előzés, nincs más lehetőség. Lorenzóval egy kicsit más a helyzet, még akkor is, ha itt nem próbálkozott, mert Márquezzel volt elfoglalva. Mindenesetre Marckal tudod, hogy egy előzésekkel teli harcról van szó, míg Jorge esetében lehet, hogy csak a sebesség harcáról.
– Szóval kellett változtatnod a stratégián az utolsó körökben?
– Persze! De ezúttal nem csak ketten voltunk, ami könnyített a helyzetemen. Másfél körrel a vége előtt láttam a 8-as kanyarnál lévő kivetítőn, hogy Marc próbálja megelőzni Lorenzót, ahogy azt vártam is. A határon mentünk, így meg kellett találni a megfelelő pillanatot, hogy egy kis előnyt szerezzek, még annak árán is, hogy abban a pillanatban kockáztatsz, akkor, amikor ők éppen egymást zavarják. És éppen ez történt. Jorge természetesen azt mondta, hogy gyors volt, de én is az voltam, annak ellenére, hogy zártam a kapukat az utolsó két sikánban.
GYORSASÁGIMOTOROS-VILÁGBAJNOKSÁG, CSEH NAGYDÍJ (BRNO)
MOTOGP
1. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) 41:07.728
2. Jorge Lorenzo (spanyol, Ducati) +0.178
3. Marc Márquez (spanyol, Honda) +0.368
4. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) +2.902
5. Cal Crutchlow (brit, Honda) +2.958
Az összetett állása: 1. Márquez 181 pont, 2. Rossi 132, Dovizioso 113