MotoGP: 14 ezred döntött, Lorenzo indulhat az élről

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2018.09.22. 16:10
null
Jorge Lorenzo indulhat az élről Aragóniában (Fotó: AFP)
Ahogy azt a nyári szünet óta megszokhattuk, az aragóniai hétvégén is a Ducatik és Marc Márquez párharcáról szólnak a hírek. Persze nem kizárólagosan, hiszen a Yamahák kínszenvedése kapcsán sincs változás, hacsak a még rosszabb eredmény nem számít változásnak.

 

Utoljára 2012-ben szerzett Jorge Lorenzo három pole pozíciót zsinórban, a Ducatival pedig 10 éve fordult elő ilyen utoljára Casey Stoner révén. Ami azonban eddig még nem sikerült a bolognaiaknak, az az, hogy négy futamot is megnyerjenek egymás után.

Holnap azonban minden esélyük megvan erre.

„Idő kellett, amíg megtanultam kihozni a maximumot a puha gumikból a Ducatival” – kezdte az időmérő leggyorsabbja, Jorge Lorenzo. „Ez egy nehezebb pole, mint a misanói volt, hiszen nagyon egyformák a köridők. Még nem tudom, hogy melyik első gumit választom majd a versenyen, de jelenleg én vagyok az egyedüli ducatis, aki a puha keveréken jól érzi magát. Montmelóban és Mugellóban is ezen nyertem, szóval bármi lehet.”

A MotoGP-ben nem megszokott módon az utolsó körben nagyon nagy volt a forgalom, pontosabban a pálya egyazon részén torlódtak fel a pilóták, ami Andrea Doviziosót hátráltatta talán leginkább.

„Sajnos lehetetlen volt jobb helyzetet teremteni az utolsó gyors körön, mert túl sokan voltunk egyszerre ugyanazon a helyen. Amikor ez történik, mit tudsz tenni...? Próbáltam egy rést találni, az első körön lassúak voltunk, a gumik is visszahűltek. Lassítottam, de akkor mások is így tettek. Nagyon nehéz volt. Viszont a második sorban voltam, szóval muszáj volt még egy gyors kört futnom. A 12-es kanyarban még Bautistát is meg kellett előznöm, aztán majdnem elestem, annyira a határon mentünk, és időt veszítettem. A versenytempónk viszont nagyon jó, jobb, mint amire a hétvége előtt gondoltam. Nem a köridőnk, hanem az, hogy jobban tudom óvni a hátsó gumit, ami a kulcsa lesz a holnapi futamnak” – mondta az olasz.

A harmadik helyről Marc Márquez várja a holnapi futamot, akinek elsődleges célja továbbra is az, hogy ne hibázzon nagyot, és ne vállaljon értelmetlenül nagy kockázatot.

„Az élen menni, már eleve kockázatvállalás. Ahogy az is, ha a Ducatikkal tartani akarod a tempót. Főleg egy ilyen pályán, hiszen az egyenesben nagyon gyorsak. Ahogy az utóbbi időben, úgy most is az lesz a taktikám, hogy jól rajtoljak, az elején megnyomjam neki, aztán az első öt körben felmérem majd, hogy milyen eredményre lehet reális esélyem. Ha veszítünk 5, 9 vagy 11 pontot, az sem nagy dráma” – mondta az összetettet jelenleg 67 ponttal vezető regnáló világbajnok.

Márqueznek egyébként nem volt könnyű napja, hiszen a negyedik szabadedzésen elég nagy tempónál bukott, és bár lábon bevitte a motort a boxba, később már nem számíthatott az egyes számú paripára. Nem tudták ugyanis alaposan megnézni, hogy a karbon lengővilla nem sérült-e és nem akartak kockáztatni.

Az ideális köridőt tekintve egyébként (amelyben összeadják a pilóták legjobb szektoridejeit) Márquezé volt a leggyorsabb kör az időmérőn.

A nap legnagyobb meglepetése a Yamahák (le)szereplése volt. A kétlépcsős kvalifikáció 2013-as bevezetése után másodjára történt olyan, hogy automatikusan egyetlen yamahás pilóta sem jutott be a Q2-be.

Valentino Rossinak (aki a harmadik szabadedzésen bukott) ráadásul a Q1-ből sem sikerült beverekednie magát. Sokat várt a gyors kör megkezdésére, de az olasz bajnok saját bevallása szerint amúgy sem volt meg a tempója a továbbjutáshoz.

„Igazából bármilyen munkát is végzünk a boxban, annak nem sok értelme van. A probléma gyökere továbbra is az, ami volt” – tette hozzá Rossi, aki utoljára a 2006-os Holland Nagydíjon rajtolt ilyen rossz helyről, de akkor egy friss sérülés akadályozta a jobb szereplésben. A versenyen akkor végül nyolcadik lett, most saját bevallása szerint a pontszerző hely a célkitűzés...

Csapattársa, Maverick Vinales csak egy kicsit szerepelt jobban, de lassú pályán haladásért, és mások akadályozásáért még egy három rajthelyen büntetést is kapott, így ő a 14. rajtkockára állhat majd fel. Meglepő módon Vinales nem volt elkeseredve a nap végén, még arról is mosolyogva tudott mesélni, hogy az időmérő utolsó körén egy szenzor tönkrement a motorjában, így egykerekezés-, és kipörgésgátlója sem működött.

A legpechesebb pilótáról is ejtsünk egy szót. Pol Espargaró olyan szerencsétlenül bukott ma reggel, hogy a frissen gyógyult bal kulcscsontja újból eltört. A spanyol ezúttal a műtétet sem ússza meg, hiszen az orvosok így látnak leginkább esélyt arra, hogy a thai futamon már ott lehessen.


A Moto2-eseknél Brad Binder élete első középkategóriás rajtelsőségét szerezte meg, még számára is meglepő módon, hiszen általában az első körökben futják a leggyorsabb köröket a géposztály pilótái kihasználva a MotoGP-s gumik jobb tapadását, ahogy erről már sok pilóta mesélt az utóbbi időben.

Binder most mégis az utolsó gyors körén futotta meg a legjobb idejét.

„Úgy voltam vele, hogy vagy a földön végzem, vagy egy jó kvalifikációm lesz. Hátul voltam akkor, talán a nyolcadik helyen, szóval tudtam, hogy minden kicsi javulás sokat jelent. Őszintén szólva nem számítottam rá, hogy pole-t szerzek, meglátjuk, holnap, hogy sikerül” – mondta a dél-afrikai, aki két éve itt lett Moto3-as világbajnok.

A legkisebbeknél idén már kilencedik alkalommal nem más, mint Jorge Martín indulhat majd az élről. A spanyol ezúttal is nagyon okosan szerezte meg a rajtelsőséget, az edzés utolsó utáni percében. Most azonban nem egyedül, hanem mások szélárnyékát nagyon okosan és ügyesen kihasználva, és közben három versenytársát megelőzve...

GYORSASÁGIMOTOROS-VILÁGBAJNOKSÁG
ARAGÓNIAI NAGYDÍJ, ALCANIZ, IDŐMÉRŐ EDZÉS
MOTOGP

1. Jorge Lorenzo (spanyol, Ducati) 1:46.881
2. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) 1:46:895
3. Marc Márquez (spanyol, Honda) 1:46.960

MOTO2
1. Brad Binder (dél-afrikai, KTM) 1:53.149
2. Marcel Schrötter (német, Kalex) 1:53.223
3. Jorge Navarro (spanyol, Kalex) 1:53.257

MOTO3
1. Jorge Martín (spanyol, Honda) 1:57.066
2. Jaume Masiá (spanyol, KTM) 1:57.603
3. Enea Bastianini (olasz, Honda) 1:57.659

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik