Amióta ralikrosszozni kezdett, az volt az álma, hogy komplett szezont teljesítsen a világbajnokságon, s most esélye nyílik rá. Szabó Krisztián bizonyos szempontból a legjobbkor csatlakozott a mezőnyhöz, amely az idén teljesen átalakult, hiszen kivonultak a gyárak és távoztak a világbajnokok – ez egyben azt is jelenti, hogy vélhetően nem láthatunk majd erődemonstrációt senkitől, helyette kiélezett „test test” elleni csaták jönnek.
Szabó mögött a tavalyi vb-második csapat és a korábbi világbajnok Mattias Ekström áll, ami kezdetnek nem rossz, pláne, hogy a rutinos svéd versenyző nem csupán az autót biztosítja, hanem a fiatal magyar pilóta felkészülését is segítette.
„A múlt héten még Finnországban, egy befagyott tavon autóztam Ekström irányításával, az utóbbi napokban pedig már egy SXS buggyt terelgettem a sivatagban – mind a kettő hasznos tapasztalatot hozott – mondta Szabó Krisztián. – A jégautózásnál Ekström is ott volt, sokat segített, versenytechnikát tanított, és rengeteget beszélt arról a versenyautóról, amit most fogok vezetni. Főleg a különböző beállításokra tértünk ki, arra, hogy milyen változtatástól hogyan viselkedik az autó. Magamtól is kezdek rájönni ezekre, de nagyon hasznos volt, hogy ő megerősített, és hozzátett pluszinformációkat is. Természetes, hogy évtizedes tapasztalatot nem lehet néhány nap alatt átadni, de persze megpróbálta, így most legalább tudom, mire kell figyelnem, mi az, amiben még fejlődnöm kell.”
A nyitó futamot az abu-dzabi Formula–1-es pályán belül kialakított ralikrosszringen rendezik meg – a versenyzők belekóstolnak a televíziós közvetítésekből jól ismert aszfaltba, a murvás részt pedig a körülötte kialakított füves területen jelölték ki, és persze a látványosság érdekében beiktattak egy ugratót is. Azt talán mondani sem kell, hogy mindezt forró arénahangulatban, hiszen a pályát lelátók ölelik körül.
„Szerdán már a pályán töltöttük a napunkat, egyrészt médianapot tartottak, másrészt elkezdtük megbeszélni a hétvégét a csapattal, hiszen itt a megszokottól eltérően nem szombat-vasárnap, hanem pénteken és szombaton zajlik a küzdelem – folytatta Szabó. – Ahogy közeledik az első edzés időpontja, egyre jobban izgulok, de nem vagyok ezzel egyedül, azt látom, hogy a többieket is elkapta a harci láz, amelyet fokoz, hogy senki sem tudja, mire számíthat. És persze mindenki nyerni akar...”
Egyvalami biztos: a tízfordulós szezon végén új világbajnokot avatnak – már csak azért is, mert a korábbiak közül senki sem tagja a jelenlegi mezőnynek. A versenyzők már naplementekor érnek célba, úgyhogy nem csupán a pályával és egymással, hanem a változó fényviszonyokkal is meg kell küzdeniük.