Nagyon más igénybevétel ez fizikailag és mentálisan, de a pilóták többsége mégis szereti ezt a rohamot, hiszen nem esnek ki a ritmusból. De mi vár ránk és főként persze a pilótákra Jerezben?
Először is egy részben új aszfalt. A tavalyi teljes újraaszfaltozás után télen ismét javítottak a pályán, így némileg ismeretlen terepre érkeznek a résztvevők, mivel azóta nem tesztelt itt senki sem.
A Michelin ezért a megszokott három helyett négy keveréket hoz a királykategória résztvevőinek, mivel előre is és hátra is kétféle kemény keveréket biztosítana majd, így összesen négyféle abroncsból válogathatnak a csapatok.
Az extra kemény keverék jelölésében megegyezik majd a másik keménnyel, így külső szemlélőként nem lehet megállapítani, hogy éppen melyiket használják a pilóták, sőt a Michelin tájékoztatása szerint egyáltalán nem adnak majd információt arról, hogy ki melyik kemény keverékű verziót használja, melyek felépítése teljesen megegyezik, csak a gumi keménységében lesz eltérés. Hátra természetesen aszimmetrikus abroncsokat hoznak, megerősített jobb oldallal a nyolc jobbos kanyar okozta nagyobb terhelés miatt.
Az előrejelzések egyébként végig száraz és meleg időt mutatnak, így nagy eséllyel valóban a sárga jelölésű kemény verziók valamelyike lesz majd használatban, ami a hátsó gumit illeti.
A vasárnapi MotoGP-futam egyébként a 300. lesz, amit a MotoGP-elnevezés és a négyütemű éra bevezetése óta láthatunk. A négyütemű motorok a 2002-es szezonnyitón Szuzukában mutatkoztak be, igaz akkor még vegyes volt a mezőny, és voltak olyanok, akik még a kétütemű 500 ccm-es motor nyergében szálltak harcba az akkor 990 ccm-es motorok ellen.
Abban mindenki egyetért, hogy a klasszikus királykategória, azaz a kétütemű, 500-as motorok világa nagyobb kihívás volt, nehezebb volt uralni a motorokat, és egy egészen kicsi hiba is könnyedén high slide bukással végződött. A négyüteműek világában hatalmas segítség és könnyebbség az elektronika jelentős szerepe, de ez tette lehetővé, hogy sokkal erősebb motorokon láthassuk a világ legjobbjait versenyezni lényegesen gyorsabb köridőket futva.
A hétvégén tehát kiderül, hogy ki nyeri a 300. MotoGP-futamot, hogy a HRC-nek sikerült-e megoldani a láncproblémát, ami az elmúlt két nagydíj hétvégén is gondot okozott nekik, hogy Álex Rins ismét az élmezőny elejében tud-e maradni, hogy Maverick Vinales-nek összejön-e végre egy jó futam vagy hogy láthatunk-e majd újabb epikus test-test elleni küzdelmet a híres célrafordító kanyarban.
Akik szeretnék feleleveníteni, hogy mik történtek három hete Austinban, azoknak ajánljuk az alábbi videót, amiben az NSO MotoGP-szakértője elemezte az eseményeket.
Dátum | GP | Helyszín | MotoGP | Moto2 | Moto3 |
március 10. | Katari Nagydíj | Losail* | Dovizioso | Baldassarri | Kaito |
március 31. | Argentin Nagydíj | Termas de Rio Hondo | Márquez | Baldassarri | Masia |
április 14. | Amerikai Nagydíj | Austin | Rins | Lüthi | Canet |
május 5. | Spanyol Nagydíj | Jerez | |||
május 19. | Francia Nagydíj | Le Mans | |||
június 2. | Olasz Nagydíj | Mugello | |||
június 16. | Katalán Nagydíj | Montmeló | |||
június 30. | Holland Nagydíj | Assen | |||
július 7. | Német Nagydíj | Sachsenring | |||
augusztus 4. | Cseh Nagydíj | Brno | |||
augusztus 11. | Osztrák Nagydíj | Red Bull Ring, Spielberg | |||
augusztus 25. | Brit Nagydíj | Silverstone | |||
szeptember 15. | San Marinó-i Nagydíj | Misano | |||
szeptember 22. | Aragóniai Nagydíj | Alcaniz | |||
október 6. | Thaiföldi Nagydíj | Buriram | |||
október 20. | Japán Nagydíj | Motegi | |||
október 27. | Ausztrál Nagydíj | Phillip Island | |||
november 3. | Malajziai Nagydíj | Sepang | |||
november 17. | Valenciai Nagydíj | Valencia | |||
*éjszakai verseny |