Gyorsaságimotoros-vb: boldog születésnapot, MotoGP!

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2019.06.13. 21:48
null
(Fotó: Hantos László)
Minden egy olyan versennyel és helyszínnel kezdődött, ami veszélyessége miatt nemcsak a világbajnoki sorozatnak nem része már, de a nemzetközi motorkerékpáros szövetség (FIM) is elzárkózik tőle – ahogy minden más utcai versenytől is.

Napra pontosan 70 évvel ezelőtt rendezték meg azt a motorversenyt, ami a gyorsasági világbajnokság első megmérettetésének számít. 1949. június 13-án a brit Freddie Frith nyerte meg a Man TT 350 köbcentiméteres futamát.

Frith mint az öt futamon győzni tudott kategóriájában a szezon során, majd a világbajnoki cím megnyerése után vissza is vonult 40 évesen.

Azóta összesen 3114 vb-futamot rendeztek, a 3000. futamot 2017-ben Jerezben futották a királykategória résztvevői.

Persze, ha valaki Giacomo Agostinit kérdezi a számokról, akkor ő nem 122 futamgyőzelemmel csúcstartó, hanem 123-mal, de az igazság az, hogy a Formula750-es világkupa bár valóban FIM-sorozat volt, sosem volt a világbajnokság része.

Az elmúlt hét évtizedben 372 pilótának sikerült futamot nyernie, közülük 111-nek csak egyszer adatott meg ez a siker.

Erre a listára legutóbb Danilo Petrucci iratkozott fel, aki azonban határozottan nem szeretne ennyivel megelégedni. „Félreértett mindenki, aki azt gondolja, hogy mostantól nem akarok futamot nyerni, és mindig előre engedem majd Andreát (Doviziosót – a szerk.). Magamnak is be szeretném bizonyítani, hogy a mugellói győzelem nem csak a véletlen műve volt” – mondta ma Petrux a katalán futam nyitó napján.

A sajtótájékoztatón résztvevő versenyzőket arról is megkérdezték az évforduló kapcsán, hogy melyik múltbéli pilótával mérkőznének meg egy az egyben. Többször elhangzott Kevin Schwantz neve (Álex Rins és Maverick Vinales is őt mondta), Wayne Rainey-é (Andrea Dovizioso által), Mick Doohané (Marc Márquez választása), Álex Crivillé-é (Aleix Espargaró gyerekkori hőse) és Marco Simoncellié (Arón Canet példaképe).

A legérdekesebb választ Petrucci adta, aki az 1957-es 500-as világbajnokot, Libero Liberatit választotta, aki hozzá hasonlóan Terniben született, és a mai napig hősnek számít az olasz kisvárosban. „Jó lenne megérezni, hogy milyen volt akkoriban a motorversenyzés, bár valószínűleg nem igazán érteném, hogy milyen az aszfalt.”

Hogy miket nyilatkozott még Petrucci és ki mit gondol Jorge Lorenzo látogatásáról Japánban, az kiderül az alábbi videóból.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik