Ha már távolmaradás. Jorge Lorenzóról már másfél hete kiderült, hogy a silverstone-i hétvégén tér csak vissza, addig a teljes gyógyulásra koncentrál. Nagy kérdés, hogy milyen jövő vár a mallorcaira, aki, úgy tűnik, egyfajta önbeteljesítő jóslat spiráljába keveredett.
Kérdés, hogy sikerül-e megállítania a lejtmenetet, vagy tényleg motor nélkül marad jövőre.
De foglalkozzunk a pályán történtekkel. Andrea Dovizioso zárta az élen az első szabadedzést Marc Márquez előtt, aki a péntek délutáni tréningen is második lett (mindkét esetben 2 százados „hátrányról” beszélhetünk), de akkor már Fabio Quartararo mögött.
Ahogy idén már megszokhattuk, egy jól vagy éppen rosszul sikerült pénteki nap jelentős hatással lehet az egész versenyre, így ismét nagyon fontos volt minden versenyzőnek a legjobb 10 között zárni az első napot.
Már csak azért is, mert az ígért eső már reggel nyolckor megérkezett szombaton a brnói pályára egy emberes felhőszakadás formájában, azaz kicsi az esély rá, hogy a harmadik szabadedzésig felszárad és bárki is javítani tud.
Szintén a várható eső miatt több csapatnak is sűrű volt a péntek, mert minden új alkatrész kipróbálását bele kellett sűríteniük az első napba.
A ducatisok többek között egy új idommal léptek pályára, a Suzukinál új aerodinamikai elemet (korábbi szárny) teszteltek, az Aprilián egy holeshot device (a rajtnál a motor elemelkedését gátló) jelent meg, míg a Honda, egész pontosan Márquez a Sachsenring után most is tesztelte a 2020-as vázat...
Ami a versenytempót illeti, egyelőre Dovizoso tűnik a leggyorsabbnak, ám Márquez sincs messze az olasztól. Kérdés, hogy kettejük csatájába ki tud majd még beleszólni.
Valentino Rossi szerelőinek a tervezettnél hosszabbra sikeredett a pénteki nap, miután a Doktor egyes számú motorjában megfőtt a blokk. Rossi még időben kikuplungolta, hogy teljesen megálljon alatta a motor és kifolyjon az olaj, így a baj észlelése után még befejezte a körét, és lábon tért vissza a bokszba a füstölő motorján. A MotoGP technikai igazgatója, Danny Aldridge szinte azonnal meg is jelent a motornál, hogy meggyőződjön róla, valóban nem eresztett ki magából olajat a gép.
További információk helyszíni tudósítónktól az alábbi videóban.