A gyors kör elvétele Valentino Rossit érintette volna a legérzékenyebben, hiszen az azt jelentette volna, hogy megint a top 10-en kívül zár egy pénteki napot, azaz a Q2-be jutásért tovább kell melóznia szombat reggel. De végül az olasz kikerült ebből a veszélyzónából jelenlegi negyedik helyével – amennyiben persze az 1:59 végi kör elég lesz a Q2-höz.
„Én úgy éreztem, hogy a fehér vonalon voltam. A szabályok azt mondják, hogy mindkét guminak hozzá kell érnie a fehér vonalhoz, kicsit, mint a labdának a teniszben. Végül újranézték a felvételeket, és vissza is kaptam a körömet, ami jó hír” – mondta a Doktor.
Fabio Quartararo tehát az élről várja a mai folytatást, mögötte Marc Márquezzel és Maverick Vinalesszel. Azaz három Yamaha van jelenleg az első négyben, ami egybecseng Márquez csütörtöki nyilatkozatával, miszerint a hangvillások jók lesznek Silverstone-ban.
Márqueznek is jutott egy kis izgalom, méghozzá egy kisebb kicsúszás formájában. Korábban erre nem kaptuk fel különösebben a fejünket, sőt, teljesen szokványos pénteknek számított, ha a spanyol közelebbről is megvizsgálta az aszfaltot. Legutóbb azonban Le Mans-ban bukott versenyhétvégén, ami bizony nem ma volt, hanem bő három hónapja.
Sima pálya = gyors pálya
Ha már szóba került az aszfalt közelebbi vizsgálata, az bizony igen jól vizsgázott most Silverstone-ban. Ki ne emlékezne a tavalyi fiaskóra, amikor a szombati hatalmas bukásokat követően hosszú várakozás után az összes futamot törölték, mert nem volt alkalmas a pálya, hogy vizes körülmények között felengedjék a versenyzőket.
Idénre tehát újraaszfaltozták a pályát, és a mezőny egybehangzó véleménye szerint szinte tökéletes munkát végeztek.
„Tavaly egy motokrosszpálya volt, most viszont tökéletes. Múlt évben sok kritikával illettük a pályát, szóval most mindenképp jár a dicséret” – mondta Márquez.
Nemcsak a vízelvezetést oldották meg (az előrejelzések szerint ezt idén nem fogjuk tudni kipróbálni éles körülmények között, mert nem várható eső), de a huplik nagy része is eltűnt – csak az utolsó szektorban maradt meg néhány, ám azok is jóval kisebbek –, és a tapadás is még jobb lett az elmúlt évhez képest.
Ennek megfelelően minden kategóriában megdőltek az eddigi pályacsúcsok már az első edzésnapon.
A további kényes helyzetek elkerülése érdekében a péntek kora esti biztonságitanács-ülésen a versenyzők a szervezőkkel közösen úgy döntöttek, hogy a 6-os kanyarban kiszélesítik a fehér vonalat, amely a pályatest szélét jelöli.
Lorenzo fél és majdnem utolsó
Csak Karel Abraham motorozott lassabban az első két gyakorláson az asseni bukása után visszatérő Jorge Lorenzónál.
„Két hónap sok idő, amióta versenyzem, még sosem töltöttem el ennyi időt motorozás nélkül” – mondta Lorenzo.
„Nagyon lassan indult be a gyógyulásom, és még mindig ott az ödéma a sérült csigolyám mellett, ezért vannak továbbra is fájdalmaim. Otthon egyre többet és többet tudtam már edzeni a medencében és az edzőteremben is, de esténként utána mindig fájdalmaim voltak, igaz, egyre kevesebb és kevesebb. Nincsenek nagy terveim a hétvégére, csak az a lényeg, hogy visszaszokjak a motorozáshoz és hogy ne essek. Egy újabb sérülés nem fér bele.”
A mallorcai már csütörtökön is hangsúlyozta a nyilatkozatai során, hogy a legfontosabb, hogy ne essen el. Mindez persze teljesen érthető emberi reakció, kérdés azonban, hogy ilyen gondolatokkal mennyire van értelme pályára lépni, mert az egészen biztos, hogy gyorsan menni nem lehet.
„Két ilyen hatalmas esés után, főként az assenit követően, nyilván elbizonytalanodtam. Kétségeim támadtak az életem és a karrierem kapcsán is, ám ez teljesen normális és emberi reakció. A gerincsérülés igen kényes dolog. De ahogy gyógyultam, ezek a kételyek úgy csökkentek, és egyre inkább azt éreztem, hogy képes leszek ismét gyorsan menni egy MotoGP-s motorral, a Hondával, és ha más nem, de legalább néhány futamot nyerni.”
Lorenzo visszatérésével kapcsolatban további háttérinformációkat tudhatnak meg szakújságírónk szerda esti élő elemzése során a KovacsNikiMotoGP YouTube-csatornán.