Hatalmas a tülekedés a pontokért a ralikrossz-világbajnokságon, ami teljesen rendjén van, ha figyelembe vesszük, hogy a királykategóriában még hárman esélyesek a végső sikerre, s hogy ezzel együtt már csak két helyszín van, ahol megküzdhetnek a vágyott serlegért. Ami a rigai arénát illeti: az 1300 méter hosszú pályán nemigen van hely a hibázásra: az aszfaltos rész a nyomvonal hatvan százalékát teszi ki, és egy tempós balkanyart leszámítva technikás, megköveteli a pontosságot, és előzni sem könnyű rajta.
A fentiek ellenére Szabó Krisztián szereti ezt a pályát. Ráadásul ott áll mögötte csapatfőnöke, Mattias Ekström is, akinek rutinja aranyat ér, s aki bár nem versenyez, a háttérben figyel, és tanácsokat ad pilótáinak. S ezek a tanácsok aranyat érnek a versenypályán – láthattuk már korában is.
„Mattiasnál jobban senki sem ismeri az autót és a helyszínt, rutinjával mindig meglátja a rést a pajzson” – mondta Szabó, aki azzal a feltett szándékkal érkezett meg Rigába, hogy jelenlegi tizedik helyénél egy kicsit előrébb zárkózzon az összetett ponttáblázaton.
Nos, az első két kvalifikációs futam lezajlott, az elsőn a tizedik, a másodikon a 16. helyet szerezte meg Szabó, aki így a 12. helyről várja a folytatást. Célja természetesen, hogy a lehető legközelebb végezzen az élmezőnyhöz.
RALIKROSSZ VB, 9. VERSENY, RIGA
Az állás 2 kvalifikációs futam után: 1. Rokas Baciuska (lett, Renault Mégane), 2. N. Grönholm (finn, Hyundai i20), 3. Marklund (svéd, Renault Mégane), ...12. Szabó Krisztián (magyar, Audi S1)