MotoGP: Valentino Rossi hat év után vezető szerelőt vált

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2019.10.03. 21:30
null
Hat évig dolgoztak együtt (Fotó: AFP)
Bár idén egyszer már szárnya kaptak olyan pletykák, hogy Valentino Rossi búcsút vesz jelenlegi vezető szerelőjétől Silvano Galbusérától, az olasz akkor tagadta ennek igazságtartalmát. A burirami futam felvezető sajtótájékoztatóján azonban mégis robbant a bomba, hat év után a Doktor ismét főmérnököt vált.

Nem először fordul elő, hogy Valentino Rossi a bokszban mellette legközelebb álló ember lecserélésétől várja, hogy karrierje újabb lendületet vegyen.

„Úgy látszik egy kicsit megrekedtünk. Silvanóval és a Yamahával közösen próbálunk rájönni, hogy hogyan tudnánk fejlődni” – vallotta be az olasz pilóta.

„A misanói futam után ültünk le beszélgetni Silvanóval, mert ki akarunk próbálni valamit, hogy erősebbek legyünk. Több összetevője volt a dolognak. Silvano továbbra is együtt akar dolgozni a Yamahával, de ki akar próbálni valamit, ami kevesebb stresszel és utazással jár. A Yamaha is szeretné erősíteni a tesztcsapatot a jövő évre, és előbbre lépni a munkával itt Európában. Őszintén szólva a beszélgetés elején nem erre számítottam, de úgy döntöttünk együtt, hogy változtatunk, szóval Silvano a tesztcsapattal fog dolgozni jövőre, nekem pedig új vezető szerelőm lesz.”

Az új főmérnök a 41 éves spanyol David Munoz, aki jelenleg is Rossi alkalmazásában áll, hiszen a VR46 csapat Moto2-es alakulatának egyik vezető szerelője.

„Hogy miért ő? Mert jól ismerem, és tetszik, ahogy dolgozik. Tavaly Pecco Bagnaia mellett dolgozott, és láttam, hogy milyen jól kezelte a stresszes időszakot a szezon végén, amikor Pecco ideges volt, hogy elveszítheti a bajnoki címet Oliveria ellen. Szeretem, hogy milyen csöndes, és ahogy kezeli a helyzeteket. Nincs még MotoGP-s tapasztalata, de nagyon fiatal, nagyon jó ötletei vannak, és ami a lényeg, hogy mindenki boldog ezzel a döntéssel. Megpróbáljuk, és meglátjuk, hogy erősebbek leszünk-e.”

A döntés legalább annyira meglepő és furcsa, mint amennyire érthető. Egy jó és eredményes európai tesztcsapatnak nagyon nagy jelentősége van (a hangvillások erre egy kicsit késve eszméltek rá), és most az az ember lesz ennek az egyik technikai vezetője, akit kevésnek éreztek ahhoz, hogy Rossi jelenét segítse, mégis ő lesz a jövő egyik kulcsa...

Másfelől érthető, hogy a Doktor újabb megoldást keres és választ arra, hogy tud-e még bajnoki címért harcolni.

„Talán azért jutok el ilyen döntési helyzetekig, mert mindig azt gondolom, hogy jobb megpróbálni. Jobb tévedni, mint meg se próbálni. Nem szeretek úgy élni, hogy bármit is megbánok. Mások talán úgy gondolnák, hogy 2020 az utolsó évem lehet, szóval hagyjunk mindent úgy, ahogy van. De én úgy voltam vele, hogy a csudába is, inkább próbáljuk meg! Ha nem sikerül, akkor sincs mit megbánnunk” – tette hozzá Valentino.

Természetesen nem volt olyan ember a depóban, akinek ne jutott volna eszébe a hat évvel ezelőtti helyzet, amikor Rossi 14 év és 7 világbajnoki cím után váratlanul lecserélte addigi vezető szerelőjét, Jeremy Burgesst.

„Az egy nagyon más helyzet volt, és sokkal nehezebb is, hiszen közel 15 évet töltöttük el együtt. Akkor ő nekem kicsit motiváció nélkülinek tűnt, és nagyon sokat volt távol az otthonától, Ausztráliától. Mondjuk úgy, hogy egy kicsit fáradtnak, fásultnak láttam. Silvanóvan más a helyzet, de ettől még ugyanúgy nehéz. A munkakapcsolaton túl ennyi sok év után nyilván hatással van rád emberileg is. De Silvanót nyugodtnak látom, és tudom, hogy drukkolni fog nekünk.”

Massimo Meregalli, a Yamaha gyári csapatának csapatfőnöke azt is elárulta, hogy Galbuseránál sokat nyomott a latba, hogy egyre nagyobb a valószínűsége, hogy Johann Zarcóval dolgozhat majd együtt a tesztcsapatban.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik