Jó kis nap volt! Már persze annak, aki szereti az extrém kihívásokat, mert azokból bizony jutott bőven a magyar Európa-bajnoki futam szombati napján. A pályák gyönyörűek voltak (az őszi szőlőtőkék között vezető mádi pályánál festeni is nehéz lett volna szebbet), de csúszósak, és sárosak, úgyhogy örömtáncot járhatott a nap végén az, aki megúszta defekt nélkül. Persze senki sem ígérte, hogy könnyen adják majd az Európa-bajnoki pontokat, illetve a címet.
Az erre a napra előírt hat gyorsasági szakasz alaposan megrostálta a mezőnyt – a magyar szurkolók számára a legfájóbb veszteség talán az volt, hogy az idei és a tavalyi bajnok is idejekorán búcsúzott. Pedig Vincze Ferenc elképesztő tempót diktált, úgy tűnt, nagyobb erőfeszítés nélkül haladt a második (!) helyen, amikor kapott egy defektet (két perc mínusz), majd melegedni kezdett a motorja, úgyhogy ki is kellett állnia.
Hadik András ezzel szemben sajnos leesett az útról a napi utolsó szakaszon, úgyhogy ő is csalódottan fejezte be a napot. Csakúgy, mint ifj. Érdi Tibor, az Eb-mezőny egyik állandó magyar résztvevője, aki megütötte a Skodája elejét és eltört a felfüggesztése.
De hogy jó hírekkel is szolgáljunk: Turán Frigyes a harmadik helyen áll az összetettben!
A meglehetősen sűrű Európa-bajnoki mezőnyben, ráadásul úgy, hogy egyáltalán nem kockáztatott, hanem okosan felépítette az egész napját, és még tetszett is neki, hogy nehéz körülmények között teheti próbára a tudását.
„Jó kis napunk volt, nehéz, de nagyon élvezetes – mondta Turán. – A magyar értékelésben vezetünk, az Európa-bajnokiban harmadikok vagyunk, nem is reménykedtem ilyen helyezésben, úgyhogy szeretném megtartani. S hogy mi lesz ha holnap esik? Feltesszük az esőgumit...”
Az összetettben az Európa-bajnoki címvédő Alekszej Lukjanjuk vezet, ám ez nem teszi különösebben boldoggá, ugyanis csak akkor védhetné meg a címét, ha legalább ketten beférkőznének közé, és az összetettben jelenleg vezető Chris Ingram közé, ám erre pillanatnyilag nincs reális esély, a brit ugyanis fegyelmezett.
„A két defekt ellenére elképesztő nap volt, annak ellenére meglepett, hogy milyen sok néző volt az utak mentén, hogy tudtam, itt tényleg nagyon szeretik a ralit – mondta Chris Ingram. – Nem kockáztatok, nem kell nyernem az Európa-bajnoki címhez...”
Velenczei Ádám sem kockáztat, ennek ellenére az abszolút hatodik helyről várja a folytatást, a magyar értékelésben pedig második, s neki utóbbi a fontosabb.
„Nekünk elsősorban a magyarokra kell figyelni, hiszen lehetünk másodikok a bajnokságban, de negyedikek is. Éjszakára mondják az esőt, ráadásul vasárnap következik a legnehezebb szakasz, a telkibányai, úgyhogy nem engedhetünk ki, fegyelmezettnek kell lenni” – mondta Velenczei.
Herczig Norbert sem kockáztatott, mégis olyasmi történt vele, ami a 23 éves pályafutása során nem: egy nap alatt három defektet kapott, és ami rosszabb: nem tudja az okát. A négyszeres magyar bajnok jó néhány pofont kapott, de mindből felállt.
„Hazai pályán kutya kötelességünk menni előre, és ezt is fogjuk tenni” – ígérte Herczig, aki a hetedik helyről várja a folytatást.
Vasárnap 7 gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, s az utolsó végén Európa-bajnokot avatnak.
RALLY HUNGARY, AZ ERC-SOROZAT 8. FUTAMA, NYÍREGYHÁZA
Abszolút sorrend 7 gyorsasági szakasz után: 1. Alekszej Lukjanjuk, Alekszej Arnautov (orosz, Citroën C3 R5) 1:06:39.4, 2. Ingram, Whittock (brit, Škoda Fabia R5) 44.4 másodperc hátrány, 3. Turán, Bagaméri (magyar, Škoda Fabia R5) 1:05.6 perc h., ...6. Velenczei, Zsiros (magyar, Citroën C3 R5) 4:24.6 p h., 7. Herczig, Ferencz (magyar, Volkswagen Polo R5) 4:25.0 p h.