Az óvatossággal telt a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió napja az Africa Race-en – a pihenőnap előtti utolsó szakaszon a nagy átlagsebesség miatt nagyon észnél kellett lenni, és a korábbi tapasztalatok okán Kovácsék próbáltak igazodni ehhez. Főleg azután, hogy egy nappal korábban két defektet is kaptak. A Dahlába vezető szombati, nyugat-szaharai szakasz gyors volt, úgyhogy kis túlzással 473 kilométeren keresztül álltak a gázon a versenyzők.
„Ha lett volna választásom, szívem szerint kihagytam volna ezt a szakaszt – mondta Kovács Miklós, aki a Scania Torpedóval a kamionos mezőnyben harmadikként ért célba. – Olyan volt, mintha autópályán mentünk volna, szinte mindenhol padlógázzal kellett menni. A kanyarokban ráadásul nagyon csúszott, és száznegyven kilométer per órás tempónál nagyon nehéz volt kordában tartani az autót. Korábban voltak gondjaink az itteni a szakaszon, úgyhogy nagyon odafigyeltünk. Az eredmény nem rossz, ráadásul jön a pihenőnap, amelyet mindannyian nagyon vártunk, utána pedig jön Mauritánia – sok homokkal és dűnékkel...”
Kovácsék a kamionos kategória második, az autós-kamionos összevont értékelés negyedik helyéről várják a folytatást, ám lőtávolon belül maradtak, és hátrányuk nem ledolgozhatatlan.
A kamionos mezőny másik magyar egysége, vagyis Fazekas Károly, Horn Albert és Csákány Péter a kategória hatodik helyén érkezett, vagyis sikerrel hagyja maga mögött a kilométereket – öt nap után a negyedik helyen áll a kamionok között.
Az autós mezőnybe másfél nap kihagyás után visszatért a Varga Imre, Toma József kettős, amely technikai okok miatt a harmadik szakaszt félbeszakította, a negyediket pedig teljes egészében kihagyta. Ez azt jelenti, hogy BMW-s egység 28 óra 45 perces büntetéssel folytathatja a küzdelmet, de legalább versenyben maradt.
A legnépesebb kategóriában, vagyis a motorosoknál a címvédő olasz Alessandro Botturi idei harmadik szakaszgyőzelmét aratta, így az összetettben is az élen áll a szünnap és az első mauritániai szakasz előtt.