Hatalmas a különbség a jerezi és a brnói pálya aszfaltminősége között, és ezt a versenyzők most nagyon érzik, hiszen először versenyeznek egymás után a két helyszínen. Normál (koronavírusmentes) időkben öt futam választja el egymástól a két pályát. Hogy miért fontos ez? Mert a hosszú szünet után egy teljesen sima és jól tapadó aszfaltcsíkon motorozhattak, most pedig esnek-kelnek a pályán (szó szerint és átvitt értelemben is), ami frusztrációt eredményez, hiszen úgy akarnak menni és azt az érzést keresik a motoron, amit két héttel ezelőtt éreztek.
A leglátványosabb kirohanásai épp Fabio Quartararónak voltak még a motoron ülve, aki szinten minden köre után a levegőbe csapott dühében vagy éppen a motorra.
„A gumik teljesítménye nagyon ingadozó, ráadásul ha rossz a tapadás a pályán, az problémákat okoz a Yamaháknak. A kanyarokban folyamatosan kipörgött a hátsó gumi, ami ránk nem jellemző, és pont az erős pontunk veszik el. Tudjuk, hogy javulni fognak a körülmények, már dolgozunk a megoldáson” – mondta a francia, aki 1:56.5-ös idővel nyerte meg a pénteki napot.
Legutóbb ilyen köridővel 2015-ben lehetett megnyerni az első napot, azóta minden évben gyorsabb köröket futottak a pilóták.
A három kategóriában összesen 19 bukás volt pénteken, ennél több legutóbb (szintén) 2015-ben volt, akkor 22 esés volt az első napon.
Két versenyző sem folytathatja a hétvégét, a Moto3-as Carlos Tatay nyaki trauma és agyrázkódás miatt, míg a MotoGP-ben Pecco Bagnaia sérült meg komolyabban. Jobb lábának sípcsontján állapítottak meg törést a térdhez közeli részen, a belső oldalon minimális elmozdulással, bevérzéssel és ízületi zúzódással.
A Moto2-eseknél Sam Lowes, a Moto3-asoknál Gabriel Rodrigo nyerte meg az első napot.
Hogy mi okozza a lassú köridőket, mit gondolnak a versenyzők a pálya állapotáról és mi vár Pecco Bagnaiára, az kiderül az alábbi videóból.