Vinales balesete után azonnal megszakították a futamot, mivel motorja 170 km/órás tempónál a légfalba csapódott és kigyulladt. A spanyol a verseny után elmondta, hogy soha nem volt még korábban gondja a fékkel. Nem úgy Fabio Quartararónak, aki már a múlt héten is panaszkodott erre és ezen a hétvégén is végig gondjai voltak a fékekkel. Az eredetileg 28 körös futam 17. körében történt a megszakítás, így a 16. kör eredménye alapján új, 12 körös futam indult. Ki kényszerből, ki választásból, de néhányan ismét más keveréken vágtak neki az új távnak, ahogy ezt a múlt heti újraindításnál is láthattuk.
VINALES BALESETE
A rajtot ismét Joan Mir kapta el a legjobban, de a negyedik kanyarban már Jack Miller volt az élen. A táv felénél Pol Espargaró is bejelentkezett a győzelemért, miközben Mir egyre visszább csúszott.
A befejező körökre hárman maradtak harcban a győzelemért, Pol Espargaró, Jack Miller és Miguel Oliveira. A döntés az utolsó körre, azon belül is az utolsó kanyarra maradt. Miller belülről próbálta visszatámadni Espargarót, és bár az ausztrál pályán tudott maradni, lendületet veszített az előzés során, amit a harmadik helyen haladó Oliveira hihetetlen jó helyzetfelismeréssel ki is használt, ennek köszönhetően pedig megnyerte élete első MotoGP-futamát, amely egyúttal hazája, Portugália számára is elhozta az első sikert.
„Csak a versenyzés tud ilyen érzelmeket produkálni” – mondta a leintés után Oliveira csapatfőnöke, a Tech3-alakulat tulajdonosa, Hervé Poncharal versenyzőjének és csapatának első királykategóriás győzelme után. A Moto3-asok küzdelme után még a padlón volt (miután pilótái egymást ütötték ki), a nap végén pedig a mennyben érezte magát. Négy különböző győztesnél tartunk tehát 2020-ban öt állomás után, a Ducati 2016-óta tartó sikersorozata pedig megszakadt a Red Bull Ringen. Oliveira a 150. futamán nyerte meg a sportág 900. premierkategóriás viadalát. Micsoda elégtétel ez az elmúlt hétvége drámája után, amikor épp Pol Espargaróval együtt esett! Most először láthattunk két KTM-et a MotoGP-dobogón.
Miközben nem lehet nem örülni Oliveira sikerének, aki tényleg egy nagyon kedves és intelligens srác, az ember szíve megszakad Joan Mirért, aki közel 2.5 másodperccel vezetett már a száguldás megszakításakor, és haladt első királykategóriás diadala felé, ahogy Nakagami Takaakinak is minden esélye megvolt első dobogós eredményére. Az egyedüli pilóta, aki mindkét futam során az élen tudott lenni, a tegnapi esése után sérülten, fájdalomcsillapítóval versenyző Jack Miller volt.
Sokk a leintés után
Az eredeti címe az lett volna ennek a résznek, hogy Martinator ismét megállíthatatlan volt, de a felügyelők másképp döntöttek. A végéről kezdve a történetet, Jorge Martínt a múlt vasárnaphoz hasonlóan ismét elsőként intették le a Moto2-es futam végén, de nem sokáig örülhetett a győzelemnek, hiszen mire beértek a parc fermébe, a MotoGP stewardjai egy hellyel hátrébb sorolták, mivel az utolsó körben elhagyta a pályát a 4-es kanyarban, a szabály pedig szabály...
„Nem éreztem, hogy az utolsó körben rámentem a zöld részre, szeretném majd megnézni az
ismétlést. Megérdemeltem volna ezt a győzelmet, nem vagyok boldog, de örülök a teljesítményemnek – mondta Martín a leintés után egyből. – Kár érte... Fáj, viszont a második hely se rossz. Igen, a morális győzelem az enyém, a valódit pedig a semmiért vették el, de ez van” – tette hozzá a díjkiosztó után.
Martínnak nem véletlenül fáj nagyon ez a döntés, amiről gondolhatjuk, hogy túl szigorú volt az elkövetett hibához mérve, de ez az a szabály, ahol nincs helye a mérlegelésnek. A spanyol az egész futam alatt végig vezetett, a 16. körben már több mint két másodperccel, ám ez az előny a végére drasztikusan fogyni kezdett a későbbi győztes Marco Bezzecchinek köszönhetően, aki az első Moto2-es győzelmét szerezte ma meg.
„Nem tudom leírni, hogy mit érzek most – kezdte Bezzecchi. – A levezető körben sírtam, mint egy kisbaba. Tudtam, hogy erős leszek ma, de az első körben üresbe kapcsoltam, és így sok helyet veszítettem. A múlt vasárnaphoz képest igyekeztem nyugodtabb maradni, lépésről lépésre jöttem fel. Amikor már második voltam, akkor láttam, hogy jó a tempóm, és nagyon nyomtam neki, hogy utolérjem Jorgét. Nem voltam elég erős a féktávokon ahhoz, hogy megelőzzem, szóval csak próbáltam mögötte maradni és hibára kényszeríteni. Aztán láttam, hogy ráment a zöldre, úgy voltam vele, hogy a második hely is oké, de talán még első is lehetek. Aztán beértem a parc fermébe és láttam, hogy első vagyok. Most jöhet egy kis ünneplés, utána pedig Misanóra koncentrálunk.”
A pole-ból induló Arón Canet már a második körben bukott. Az első hírek szerint nem sérült meg komolyan, törést nem találtak, habár fájlalta a jobb lábát. A harmadik helyet a múlt héten pole-ból startoló, és akkor Canethez hasonlóan bukó Remy Gardner szerezte meg.
„Múlt héten nagyon csalódott voltam, két dobogó is meglehetett volna. Nagyon nyomtam ma az egész verseny alatt, de a fejemet is használtam. Azt hittem, a második hely is meglehet, aztán Marco megelőzött, és sokat veszítettem az első és a második szektorban az egyenesekben minden egyes körben. Az utolsó körben valamennyit feljebb tudtam jönni, a gumik viszont már a határon voltak. Mindent megtettem, ám a mai napban ennyi volt” – értékelt az ausztrál.
Az összetettben Luca Marini átvette a vezetést, Enea Bastianini pedig visszacsúszott a második helyre holtversenyben Martínnal. Marini a hetedik, Bastianini a tizedik lett a mai versenyen.
Új győztes, ezúttal baleset nélkül a dobogón
Kevésbé őrült és sokkal gyorsabb futamot láthattunk a Moto3-asoktól, mint egy héttel ezelőtt. Tony Arbolino az első körben az élre állt és egészen a kilencedikig nem is tudták őt megelőzni. Az őrület a 10. körben kezdődött, akkor még 12 pilóta alkotta a vezető bolyt. Arbolino még visszavette a vezetést, részben a rakétagyorsnak tűnő Hondája jóvoltából. Celestino Vietti a 17. körben vezette először a mezőnyt, ám ekkor még sok kör és sok előzés volt hátra.
John McPhee harcban volt a dobogóért egészen az utolsó előtti körig, amikor bukott a 9-es kanyarban, így nem tudta jó eredményre váltani az extra motorerőt, amit a warm up után berakott új motorblokk adott neki. Vietti és Arbolino elléptek a többiektől, köszönhetően a mögöttük lévő 5-ös csoport kakaskodásának. Arbolino a 9-es kanyar előtti egyenesben nem tudott előzni, próbált rajta maradni honfitársán, de a célra fordítóban megcsúszott alatta a motor, így már nem tudott visszatámadni.Vietti megnyerte az első világbajnoki futamát, ami egyben csapatának, a Sky Racing Team46-nak is az első sikere ebben a kategóriában.
„Nagyon nehéz a versenyről beszélni, sok most bennem az érzelem. A futam elején hátul voltam, s roppant nehéz volt előzni és feljönni. Az utolsó három körben próbáltam átvenni a vezetést és ellépni, az utolsó körben pedig nagyon kemény féktávokat vettem, mert tudtam, hogy Tony nagyon jó a 4-es kanyarban. Életem legjobb napja a mai. Jobb hétvégénk nem is lehetett volna” – mondta a győztes.
„Nagyon büszke vagyok rá, hogy az egész versenyen nyomtam neki – kezdte Arbolino. – A verseny közepén elfogytak a gumijaim. A terv az volt, hogy elsőként forduljak az utolsó kanyarban, ám nem sikerült. Azt hittem, ma győzni tudok, de Celestino jobb volt.”
Hogy Arbolino mennyire nyomta neki végig, azt jól mutatja, hogy ez a futam 15 másodperccel volt gyorsabb az egy héttel ezelőttinél. A mezőny ugyanakkor sokkal jobban szétszakadt. Míg múlt vasárnap 2.609 másodperc, addig ezúttal 14.824 választotta el egymástól az első 15-öt. A harmadik helyen Ogura Ai futott be, az összetettet vezető Albert Arenas ötödik lett.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB, STÁJER NAGYDÍJ, SPIELBERG
MotoGP (12 kör)
1. Miguel Oliveira (portugál, KTM) 16:56.025 perc
2. Jack Miller (ausztrál, Ducati) 0.316 másodperc hátrány
3. Pol Espargaró (spanyol, KTM) 0.540 mp h.
Az állás öt futam után: 1. Fabio Quartararo (francia, Yamaha) 70 pont, 2. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) 67, 3. Miller 56
Moto2 (25 kör)
1. Marco Bezzecchi (olasz, Kalex) 37:12.461 perc
2. Jorge Martín (spanyol, Kalex) azonos idővel
3. Remy Gardner (ausztrál Kalex) 1.027 másodperc hátrány
Az állás hat futam után: 1. Luca Marini (olasz, Kalex) 87 pont, 2. Enea Bastianini (olasz, Kalex) 79, 3. Martín 79
Moto3 (23 kör)
1. Celestino Vietti (olasz, KTM) 37:10.319 perc
2. Tony Arbolino (olasz, Honda) 0.410 másodperc hátrány
3. Ogura Ai (japán, Honda) 0.938 mp h.
Az állás hat futam után: 1. Albert Arenas (spanyol, KTM) 106 pont, 2. Ogura 81, 3. John McPhee (brit, Honda) 67