A pénteki edzésnapon volt nagy kavarodás, ami az eredményeket illeti. Az imént idézett Oliveira például utolsóként zárt az első edzésen, miután egy furcsa döntést követően nem azzal a beállítással gurult pályára, amit a júniusi teszten is használt itt, hanem a Red Bull Ring-i set-uppal. A nap végén már feljött a kilencedik helyre, így végül mind a négy KTM-es pilóta az első kilencben végzett.
Négyük közül a leggyorsabb Pol Espargaró volt, aki reggel nem rakott fel új hátsó gumit a tréning végén, délután pedig az utolsó kanyarban dobott el állítása szerint vagy két tizedet.
Ami még őt is meglepte, az mögötte végző márkatársa, Iker Lecuona teljesítménye.
„Mentem ma mögötte és eszméletlen, hogy milyen könnyedén motorozva volt gyors. Korábban szerintem túlmotorozta a motort és ezért voltak gondjai, de ma sokkoló volt így látni őt, meglepődtem” – mondta Pol Espargaró.
Míg a napot második helyen záró Maverick Vinales délután egyértelműen a versenyre tesztelt és 20 kört teljesített ugyanazokon a gumikon, addig Fabio Quartararónak más cél lebegett a szeme előtt.
„Elsőként akartam ma zárni, mert nagyon rég nyertem meg utoljára egy edzést. Jó érzést az élen látni a neved, önbizalmat ad.”
Az első 10-ben nemcsak KTM-ből, de Yamahából is négyet találhattunk a nap végén, Franco Morbidelli a harmadik, Valentino Rossi a hatodik helyről várja a folytatást.
„Ausztriában 50 évesnek éreztem magam, itt 30-nak” – mondta Rossi a jó első nap után.
A top10-be Danilo Petruccinak és Aleix Espargarónak sikerült még beférnie.
„Tavaly a hetedik hely katasztrófa volt, ma egy jó jel. Rég voltam utoljára a legjobb ducatis, de persze ennél sokkal jobbnak kell lennünk” – nyilatkozta Petrucci. Csapattársa, Andrea Dovizioso reggel elektronikai gondokkal küzdött, és a pénteki napot követően semmit sem értett abból, hogy mi történik vele, a motorral és körülötte...
Ahogy arra korábbi cikkünkben is utaltunk, a pálya állapota minden versenyző sajtótájékoztatóján téma volt.
Jack Miller szerint kritikus, már a biztonságot veszélyeztető a helyzet. Franco Morbidelli szerint azért ennyire nem nagy a gond, és az utóbbi véleményt osztja Andrea Dovizioso is. Ám abban legalább mindannyian egyetértettek, hogy a huplik ott vannak, a legrosszabb helyeken vannak, és sűrűn követik egymást.
Az egyedüli pilóta, aki szerint jobb a helyzet, mint tavaly volt, az Maverick Vinales.
Ebből is látszik, hogy minden egyes versenyző és minden egyes motor másképp reagál a körülményekre. A nyilatkozatok alapján legkevésbé a yamahásokat hátráltatja a pálya egyenetlensége.
„Ha választanom kellene, hogy inkább a tapadás legyen rossz vagy huplis legyen a pálya, akkor biztosan az utóbbit szeretném” – mondta Oliveira, akivel Nakagami Takaaki biztosan nem ért egyet. A japán hondásnak nem csupán az alkarja nem bírta az igénybevételt 10 kör után, de fékgondjai is voltak a huplik miatt. A rázkódástól ugyanis folyamatosan elmozdultak a fékbetétek a motorján, és bizony igen kellemetlen, amikor közel 300 km/órás tempónál a fékkarra rányúlva semmi lassulást nem tapasztal az ember.
„Én már hozzászoktam ehhez. Egy körön belül általában egyszer-kétszer állítom a fékkart, hogy hol fogjon és nagyjából egyenletes teljesítményt adjon le” – árulta el Pol Espargaró.
A pálya egyébként valóban jól tapad, azonban nem kiemelkedő a tapadása, csak érezhetően jobb, mint amilyen tavaly volt.
A pilótákat hallgatva most nehéz elképzelni, hogy a két misanói futam eredményéből majd következtetni tudunk a végső győztesre, de mindez végül is csak még izgalmasabbá teszi a bajnokságot.
A Moto2-eseknél Enea Bastianini nyerte az első napot, aki elárulta, hogy már alá is írt a Ducatihoz, azt viszont még nem tudja, hogy melyik csapatnál folytatja. Nyilván tudja, ahogy a MotoGP környezetében mindenki, hogy az Esponsorama Racing (Avintia) alakulat lesz majd az a bizonyos, ahogy erre a csapat sportigazgatója, Rubén Xaus is utalt.
A Moto3-asoknál Raúl Fernández volt a leggyorsabb a reggeli idejével, míg a délutáni edzést Szuzuki Tacuki nyerte meg.