Zengő Zoltán szeretne sírni a hétvégén. Nem mintha olyan érzelgős típus lenne, de jó okot adna az örömkönnyekre, ha csapata valamelyik tagja (jó eséllyel egyébként a rutinos spanyol Mikel Azcona) felállhatna a dobogóra a Hungaroringen.
A szezon eddig többé-kevésbé a csapatfőnök várakozásainak megfelelően alakul, hiszen miután későn érkeztek meg a versenyautók, az idénynyitó előtt nem volt lehetőség a tesztelésre, így a három pilóta, Mikel Azcona, Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor versenykörülmények között ismerkedett a Cuprákkal, amelyekről mostanra az is kiderült, hogy versenyképesek.
„Szlovákiában már dobogóra vártam Azconát, de akadtak gondok a beállításokkal, így ott maradtunk egy napot tesztelni, hogy a hazai futamra készen álljunk, hiszen a Hungaroring karakterisztikája fekszik az autónknak, itthon jó eredményt érhetünk el – mondta Zengő Zoltán. – A magyar verseny a legfontosabb nekünk, hiszen itt vagyunk otthon, ezért is szeretném, ha csapatom az abszolút győzelemért is harcolhatna. Itt nyilván Azconára gondolok, hiszen ő a legrutinosabb versenyzőnk, de nagyon örülnék, ha Boldizs a top tízbe kerülne és Kismarty is meg tudná mutatni, hogy felkészült versenyző.”
A két magyar pilóta természetesen a mogyoródi aszfaltcsíkot ismeri a legjobban, még Boldizs is magabiztos ezen a pályán, aki mögött pedig fiatal kora miatt nincs sok aktív szezon.
„Itt mentem az egyik legtöbbet, az egyik kedvenc pályám, nagyon tetszik a vonalvezetése – mondta Boldizs. – Nehéz pálya, de itt kezdődött a karrierem, itt nőttem fel, majdnem minden pályafutásommal kapcsolatos történés ide vezethető vissza. A szurkolók és a hangulat miatt ezt a versenyt vártam a legjobban, sajnos ezt az idén nem fogjuk átélni, de talán majd jövőre. S hogy milyen eredményben bízom? A szlovák hétvége nem úgy alakult, ahogy terveztük, mert bár az első szektorban az egész mezőnyből én voltam a leggyorsabb, a lassú kanyarokkal tarkított középsőben nagyon szenvedtem, úgyhogy megoldást kellett találni, hiszen a Hungaroring meg tele van ilyen kanyarokkal. Sikerült megtalálni a probléma forrását, ezért bizakodó vagyok a magyar futammal kapcsolatban.”
Kismarty-Lechner Gábor az utóbbi évek túraautó-világbajnoki, majd pedig túraautó-világkupahétvégéit a lelátón vagy bennfentes versenyzőként a Zengő-csapat boxában töltötte – most is utóbbi történik, csak éppen most versenyzőoverallt húz. A 44 éves pilóta az álmait valósítja meg ezzel a szerepléssel, különösen a Hungaroringen, még akkor is, ha hiányoznak majd a nézők.
„Természetes, hogy a magyar versenyzőknek a Hungaroring az egyik kedvenc pályájuk, egyrészt azért, mert itt vagyunk otthon, ez az aszfaltcsík a miénk, másrészt mert itt szokott lenni a legjobb hangulat az egész sorozatban – mondta Kismarty. – Ezt most sajnos nélkülöznünk kell, de ettől még ugyanolyan különleges lesz a verseny, mint korábban. A pályaismeret nem hiszem, hogy előnyt jelent, mert ebben a mezőnyben kőkemény profik versenyeznek, a világ bármely helyszínén ki tudják hozni magukból a maximumot, ettől függetlenül jó versenyzést várok.”
A program sűrű lesz, hiszen mindhárom futamot vasárnap tartják meg, de ehhez lassan hozzászokhatnak a túraautó-világkupa résztvevői, hiszen Szlovákiában is ugyanígy történt.