Gyenge szombati teljesítménye után kijelenthetjük, hogy Joan Mir az első királykategóriás világbajnok Kevin Schwantz 1992-es sikere óta, aki pole pozíció nélkül lett bajnok.
Mir rossz kvalifikációjára persze van magyarázat, valamilyen elektronikai probléma hátráltatta őt szinte egész nap, és mire rájöttek, hogy mi a gond, már késő volt megtalálni a jó utat. Részleteket a friss világbajnok nyilván nem árulhatott el a technikai nehézségről.
A Portugál Nagydíj időmérője egyébként nagyon furcsán alakult, hiszen a legjobb gyári pilóta a hatodik helyen végző Stefan Bradl lett.
A német idegesebb az átlagosnál, szeretne szép eredménnyel búcsúzni az idénytől, amelyet Marc Márquez sérülése óta – saját műtétjét leszámítva – végigversenyzett.
A vasárnapi futamok különlegesen izgalmasnak ígérkeznek, hiszen a versenyzőknek egyelőre nem sok fogalmuk van arról, hogy hol lehet ezen a pályán (biztonságosan) előzni.
Erről Jack Miller is beszélt szombaton, aki éppen az ismeretlenre szeretett volna felkészülni, amikor csapattársát utolérve a reggeli edzésen előzésbe kezdett az egyes kanyarban, amely egyébként is a pálya egyik, ha nem a legnehezebb féktávja. Az ausztrál bevette a kanyart, Francesco Bagnaia azonban a légörvény miatt kiszaladt a kavicságyba.
„A másik gond, hogy a kanyarokban gyakorlatilag nyitva hagyjuk az ajtót, ami nagy lehetőség, hogy valaki betegye alád a motort és a te ívedet keresztülvágva megelőzzön. Ez a leggyorsabb módja az előzésnek” – mondta Miller.
Az első körök attól lesznek izgalmasak, hogy az egész mezőny együtt lesz, az utolsó 10 kör pedig a gumik kopása miatt nagy kérdőjel mindenkinek.
Ennek ellenére az elején sem lesz lehetőség a spórolásra, ha valaki jó eredményt szeretne elérni.
„Álex (Rins) a futam egy pontján megjelenik majd. Megpróbáljuk a megfelelő gumit kiválasztani és az elején olyan gyorsnak lenni, amennyire csak lehet, majd tartani a jó ritmust, amíg Álex meg nem jelenik, mert mindannyian tudjuk, hogy a futamon mindig van egy Suzuki-zóna. Készen kell állnunk erre a zónára, ehhez pedig az első körökben mindent ki kell facsarni a gumikból” – mondta Franco Morbidelli, aki a bajnoki ezüstért száll ma harcba, legnagyobb ellenfele pedig Rins a pontokat nézve.
Néhány óra múlva kiderül, hogy kik lesznek a további bajnoki dobogósok a királykategóriában, de előtte még világbajnokokat avatnak a két kisebb géposztályban.