„Az elmúlt hónapokban több ajánlatot is kaptam, hogy tesztpilótaként dolgozzak fejlődő MotoGP-projektekben, és hálás vagyok, hogy a gyárak számításba vettek. Ennek ellenére úgy döntöttem, hogy nem köteleződök el sehova, és jelenleg semmilyen formális együttműködést sem vállalok.
A versenyzés iránti szenvedélyem továbbra is nagy. Továbbra is érzem magamban az ambíciót, hogy versenyezzek, küzdjek és nyerjek. Visszatérek a MotoGP-be, amint találok egy olyan projektet, amelyet ugyanaz a szenvedély és ambíció hajt, ami engem, egy olyan szervezetben, ami ugyanazokat a célokat, értékeket és munkamorált képviseli, amiket én.
Most arra koncentrálok, hogy a világbajnokságot a lehető legjobb módon fejezzem be, miközben a partnereimmel már elkezdtem kidolgozni néhány projektet” – tette közzé nyilatkozatát Instagram-oldalán a 34 éves olasz pilóta, aki az elmúlt három szezonban a második helyen végzett a királykategória bajnokságában Marc Márquez mögött.
Dovizioso augusztus közepén maga mondta ki, hogy nem folytatja tovább a Ducatinál, miután a bolognaiak hónapokon keresztül macska-egér játékot játszottak vele.
Ezután szinte az összes márkával kapcsolatba hozták, és ahogy ő is elmondta, valóban mindenki megkereste valamilyen ajánlattal. Dovi nyilatkozata elég beszédes, őt ismerve minden egyes szónak jelentősége van, hogy miért nem egyezett meg végül senkivel sem.
Kérdés, hogy ezek után, illetve eleve egy év szünet és teljes gyorsasági motoros leállás miatt lehet-e még visszaút a MotoGP-be.
Hogy Dovizioso teljesen lemondjon a versenyzésről, az szinte teljesen ki van zárva. Nem lepődne meg senki, ha jövőre, visszatérve gyerekkori szerelmével, krosszversenyeken látnánk rajthoz állni. Ahogy az sem zárható ki, hogy az egyik tervezett projekt is ehhez kapcsolódik, például egy közös motokrossz-akadémia Tony Cairolival, akivel egyrészt nagyon jó barátok, másrészt közös egyéni szponzoruk is van.
Dovizioso átmeneti (?) szabadságával lassan tényleg eltűnik egy generáció a motorsportból. Két éve Dani Pedrosa vonult vissza, tavaly Jorge Lorenzo, jövőre pedig Valentino Rossi lehet a következő.
A Yamaha új tesztpilótája a legfrissebb értesülések szerint Cal Crutchlow lehet, az pedig továbbra is nagy kérdés, hogy kit ültet majd az Aprilia Andrea Iannone helyére, mert bizony addig vártak a doppingügy végére, amíg minden jó lehetőséget elszalasztottak.