A provizórikus szót erősen kiemelnénk a most közzétett naptár kapcsán. A jelenlegi helyzetet elnézve, amikor a világ minden pontján rekordszámú új COVID19-esetet regisztrálnak, nehéz elképzelni, hogy a mezőny tavasszal Katarba utazzon, ahova idén márciusban sokkal kisebb esetszám mellett sem engedték már beutazni az Olaszországból érkezőket.
A szezonnyitó egyébként három héttel később esedékes, mint az utóbbi években, amikor március elején indult az évad.
Onnan Argentínába, majd az Egyesült Államokba utazna a kétkerekű száguldó cirkusz. Az európai évadot szokás szerint Jerez nyitná meg május elején, míg az összes többi tengeren túli versenyt októberre tervezik.
A finn helyszín továbbra is feltételes módban szerepel a naptárban, amit annak ellenére nem homologizáltak még, hogy idén már versenyzett volna ott a mezőny, ha nem jön a világjárvány. Nem szerepel azonban Brno a 20 forduló között.
Az idei szezonzáró helyszíne Portimao csak tartalékhelyszín, ahogy a még el nem készült indonéziai pálya, és az oroszországi Igora Drive Circuit, amiről még sosem lehetett korábban hallani nemzetközi motorverseny kapcsán.
Arról egyelőre nincs információ, hogy nézőkkel vagy zárt kapuk mögött rendezik-e meg a futamokat, nyilván ez mindenhol a helyi hatóság döntésétől függ. Az azonban nagy kérdés, hogy a nézők nélküli futamok esetén a pályák hogyan termelik ki a több millió eurós jogdíjakat.