A spanyolországi szabadedzéseken a Lynk & Co diktálta a tempót – mindkét tréningen Santiago Urrutia volt a leggyorsabb, de a bajnoki éllovas Yann Ehrlacher is a lista elején szerepelt. Michelisz Norbert és Tassi Attila kicsit lejjebb, a középmezőnyben végeztek az aragóniai tréningeken.
Az időmérőn a szabadedzésekhez képest kissé ideálisabban alakultak az időjárási körülmények, s a mezőny is teljes volt, ugyanis a bajnoki pontverseny második helyezettje, Esteban Guerrieri is részt tudott venni a kvalifikáción a második gyakorláson előjövő technikai problémái ellenére.
Urrutia folytatta a jó formáját az időmérő első szakaszában, az élen zárt Vernay és Azcona előtt. A magyar versenyzők közül Michelisz és Boldizs Bence jutott tovább a Q2-be, Tassi a 14., Kismarty-Lechner Gábor pedig a 22. pozícióból kezdheti meg a futamokat.
A Q2-ben Vernay bizonyult a leggyorsabbnak, az utolsó szakaszban a francián kívül Urrutia, Björk, Ehrlacher és Berthon szállhatott harcba a harmadik futamos pole pozícióért. Michelisz a kilencedik helyen végzett a Q2-ben, míg Boldizs a 11. lett – ezzel éppen lemaradt a rajtelsőségről a fordított rajtrácsos második versenyre. A pole-t a 10. helyen záró Yvan Muller szerezte meg arra a viadalra.
A Q3-ban Vernay teljesítette először a menetét, ám hibázott, s végül be sem fejezte a kört. Utána Ehrlacher rakott össze egy erős kört, amit az utána következő Berthon nem tudott felülmúlni. Negyedikként Björk vette birtokba a pályát, de csak a harmadik lett. Utoljára Urrutia próbálkozhatott, aki viszont mindenkinél gyorsabb volt, így az első és a harmadik viadalon is az első rajtkockából várhatja a piros lámpák kialvását.
Folytatás vasárnap 9.15-kor az első futammal! A másik két versenyt 13.15-től és 15.15-től rendezik.
TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA (WTCR)
SPANYOLORSZÁG, MOTORLAND ARAGÓN
IDŐMÉRŐ
1. Santiago Urrutia (uruguayi, Lynk & Co) 2:13.471
2. Yann Ehrlacher (francia, Lynk & Co) +0.152
3. Nathanaël Berthon (francia, Audi) +0.283
4. Thed Björk (svéd, Lynk & Co) +0.300
5. Jean-Karl Vernay (francia, Alfa Romeo) idő nélkül
...
9. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) +0.852
...
11. Boldizs Bence (magyar, Cupra) +1.670
...
14. Tassi Attila (magyar, Honda) +0.757
...
22. Kismarty-Lechner Gábor (magyar, Cupra) +4.853