– Az idei raliszezon egyik legnagyobb szenzációja, hogy a magyar bajnokságban versenyez. Miként alakult így?
– Tulajdonképpen véletlenül – felelte Mads Östberg, a WRC2 kategória világbajnoki címvédője, a Citroën Rally Team Hungary pilótája a Nemzeti Sportnak. – Életemben egyszer voltam Magyarországon, versenyen nem is indultam, csak egy teszten vettem részt, de azt nagyon élveztem. Tagai Tamástól és Balkányi György csapatvezetőtől jött az ötlet, ami azonnal megtetszett, hiszen autóversenyző vagyok, minden lehetőséget megragadok, hogy raliautóba üljek. Extra kihívás, hogy a magyar pályákat egyáltalán nem ismerem.
– A Rally Hungary pályáit sem? A magyar Európa-bajnoki futam előtt zajlott a teszt, amelyre ideutazott.
– Igaza van, azon pályák közül valóban megnéztem néhányat, és mondhatom, alig várom, hogy versenyezhessek rajtuk, mert nagyon tetszettek.
– A cél egyértelműen a győzelem?
– Nyilván kellő alázattal állok a kihíváshoz, hiszen nemcsak a pályákat néztem meg tavaly, hanem azt is láttam, hogy nagyon jó versenyzők alkotják a magyar mezőnyt, ugyanakkor tény, azért állok rajthoz a bajnokságban, hogy megpróbáljak nyerni. Nagy csatára számítok, hiszen azóta már utánanéztem, hogy a magyar bajnoki küzdelem az utóbbi években nagyon kiélezett volt. A hazai topversenyzők mellett szól, hogy ők ismerik a pályákat, mellettem pedig talán a nemzetközi rutin, valamint a sok versenykilométer a kezemben és a lábamban.
– Mondana néhány szót az autóról? A Citroën C3 Rally2 alkalmas a győzelemre?
– Ha a világbajnokságon alkalmas volt rá, akkor a magyar bajnokságon sem lehet ez kérdés. Persze lépésről lépésre kell felépíteni a stratégiát, felhasználva az összes tapasztalatot, amit az elmúlt időszakban gyűjtöttünk. Egy biztos, mindent megteszek annak érdekében, hogy bizonyítsam, a Citroën az egyik legjobb versenyautó a magyar mezőnyben is.
– Lesz hosszabb tesztje a bajnoki rajt előtt?
– Az idénynyitó előttre tervezünk egy tesztet, s bár tudom, hogy nem ez a legalaposabb felkészülés, így tudtuk összeállítani a programot. A Salgó rali után azonban lesz lehetőségem megismerni a magyar helyszíneket és a pályákat.
– A hétvégén vadonatúj verseny mutatkozik be a világbajnokságon. Ön is ott van Finnországban, ahol havon zajlik majd a küzdelem?
– Igen, de nem versenyzek, hanem Tagai Tamásnak segítek abban, hogy a csapatnál versenyző Michal Solowow dolgát a tanácsaimmal a lehető legjobban megkönnyítsem.
– Kire tippelne mint futamgyőztesre?
– A havas pályákon általában az északi pilóták szoktak nagyon gyorsak lenni, azon belül is a finnek, úgyhogy nekik jó esélyük van. Ugyanakkor ha fogadnom kellene valakire, akkor Ott Tänakra tenném a pénzemet.