Szerviz nélküli, elképesztően hosszú és nehéz napot teljesített a mezőny a rali-világbajnokság portugál futamának első napján: a küzdelem hihetetlenül szoros, Ott Tänak, Elfyn Evans és Dani Sordo három másodpercen belül áll az élen a hetedik gyorsasági után.
Ami azonban még ennél is érdekesebb a magyar drukkerek számára az az, hogy mi történt a pályafutása első vb-futamán induló Herczig Norbert, Ferenc Ramón kettőssel. A négyszeres abszolút bajnok Skoda-pilótának nem volt nagy szerencséje, egy technikai hiba megakadályozta ugyanis abban, hogy befejezze a napot, de a szuperrali szabálynak köszönhetően szombaton folytathatja a felkészülést az Európa-bajnokságra. Mert bármilyen furcsa is, számára ez a verseny a felkészülési program része.
„Az érzés nem volt rossz, de látszik, hogy év eleji formában vagyunk, és az is, hogy több, mint másfél éve egyáltalán nem versenyeztünk murván – nyilatkozta Herczig. – Nem idegeskedtünk az eredmények miatt, hiszen tudtuk, hogy ez lesz, csak azt sajnáljuk, hogy az első kör után, amelyben tényleg nagyon óvatosan mentünk, nem volt lehetőségünk gyorsulni.”
A kérdésre, hogy az egyik legnehezebbnek tartott vb-futam tényleg olyan kimerítő-e, Herczig igennel válaszolt. Elmondta, hogy már a pályabejárás sem volt mindennapi, két nap alatt megtettek majdnem 1500 kilométert murván, feldolgoztak 12 különböző gyorsasági szakaszt, amelyek közül egyiken sem lehetett lazítani.
„Van olyan szakasz, amelyen egyik kanyarból a másikba esel, és van, hogy ötödik sebességi fokozatban lobogsz a fák között, és nem mindenhol van igazán jó tapadásod – tette hozzá Herczig. – Szóval nehezek a pályák, de éppen ezért tetszenek, és ezért is sajnálom, hogy amikor elkezdtünk volna igazán versenyezni, egy műszaki hiba megakadályozott minket ebben. A bal első futóműben eltört egy csavar, az autó gyakorlatilag leesett a bal első kerékre, eltört a felni, így nem tudtuk befejezni azt a szakaszt, és a következő négyet. Kiestünk a pénteki napról, de a szuperraliszabálynak köszönhetően szombaton folytathatjuk.”
Herczig azt is elárulta, a szombati lesz a leghosszabb nap, kétszer is teljesítenek például egy 38 kilométeres pályát, ami murván igazán nagy kihívás. De ezért vannak ott, hogy legyen versenykilométer a pilóta kezében-lábában, hogy a lehető legtöbbet fejlődjenek az Eb-rajt előtt.
PORTUGÁL RALI, A VB 4. FUTAMA
Abszolút sorrend 7 gyorsasági szakasz után: 1. Ott Tänak, Martin Järveoja (észt, Hyundai i20 Coupé WRC) 1:20:03.6, 2. Evans, Martin (brit, Toyota Yaris WRC) 2.7 másodperc hátrány, 3. Sordo, Rozada (spanyol, Hyundai i20 Coupé WRC) 3.0 mp h.