A versenynek a célban van vége – arany igazság ez a raliban, és a lengyel Európa-bajnoki futamon újfent beigazolódott, hiszen bár az utolsó gyorsasági szakasz alig két kilométer hosszú volt, még ott is változott a sorrend. És ezúttal szerencsére a magyarok voltak a nyertesei a váratlan fordulatnak (a lengyel Wojciech Cuchala technikai probléma miatt kikésett a rajtból és megbüntették) – a Herczig Norbert, Ferencz Ramón kettős az abszolút ötödik helyre lépett előre a véghajrában. Már a hatodik pozíció is szenzációs volt, és azért is másodpercekre menő küzdelem zajlott, így azonban teljesült a négyszeres abszolút magyar bajnok kívánsága: a top ötben fejezte be az idénynyitó ERC-futamot.
„Nagyon nehéz napon vagyunk túl, de ennél boldogabbak nem is lehetnénk – nyilatkozta lapunknak Herczig Norbert. – A verseny elején úgy voltam vele, tudom, hogy erős a mezőny és gyorsak az ellenfelek, de szeretnék a top ötbe kerülni. Mégis, amikor az utolsó szakasz után kaptam az infót, hogy ötödikek lettünk, dobtam egy hátast, mert a hatodikért is nagyon kellett küzdeni. Nagyon nagy csata zajlott itt az elmúlt két és fél napban, de az megmutatkozott, hogy jó a vrsenytempónk, és hogy megvan az eredménye az év eleji, tesztversenynek. A nagy autós nemzetekhez képest négyszázötven kilométernyi teszt megmosolyogtató, de számunkra igenis erős kezdetet jelentett, és meg is látszik az eredménye.”
Herczig elmondta, a hőség tette igazán nehézzé ezt a versenyt, az, hogy a harminc fok fölötti külső hőmérséklet az autóban nyilván tíz-tizenöttel többnek érződött, a tűzálló ruha meg nem arról híres, hogy nagyon szellőzne. Nagyon kellett figyelni a folyadék-pótlásra, mert verseny közben az ember nyilván nem érzi, hogy fogy el a szervezetéből a víz, ilyenkor pedig létszükséglet a tudatos ivás. A pályák nagyon gyorsak, voltak, de Herczigék nagyon élvezték a küzdelmet, bár volt egy igazán meleg pillanatuk is – és most itt nem az időjárásról beszélünk.
„Valamit elnéztünk az itinerírásnál, mert egy bukkanó után az út mellett értünk földet ötödik sebességi fokozatban, száznegyven kilométer per óra körüli tempónál – mondta Herczig. – Nagy gépészkedések árán tudtunk csak visszamenni az útra, lekaszáltuk a fél domboldalt, de az autónak szerencsére nem esett semmi baja, és egy ilyen akció benne van a raliban, főleg, ha ennyire szoros a küzdelem, mint köztünk volt. A lényeg azonban az ötödik hely, amire nagyon büszkék vagyunk!”
A többi magyar páros közül az ERC2 kategóriában Európa-bajnoki címvédő és háromszoros bajnok ifjabb Érdi Tibor, Csökő Zoltán kettős még szombaton esett ki vezető pozícióból, mert lecsúszott az útról, az ERC Junior kategóriában vitézkedő László Martin, Berendi Dávid kettős autójában pedig a vasárnapi utolsó előtti szakaszon tört el a kormányösszekötő, így a páros a kategória negyedik helyéről volt kénytelen búcsúzni.
LENGYEL RALI, AZ EB 1. FUTAMA, VARSÓ
Abszolút végeredmény: 1. Alekszej Lukjanjuk, Alekszej Arnautov (orosz, Citroën C3 Rally2) 1:48:31.3, 2. Mikkelsen, Floene (norvég, Skoda Fabia Rally2) 18.4 másodperc hátrány, 3. Marczyk, Gospodarczyk (lengyel, Skoda Fabia Rally2) 1:54.7 p h., ...5. Herczig Norbert, Ferencz Ramón (magyar, Skoda Fabia Rally2) 3:44.8 p h.