Ez volt az első versenye murván a WRC-vel, a tíz gyorsasági szakasz közül hetet megnyert a kedvenc versenyén, azután pedig ahogy ígérte, nem szólt bele a bajnoki pontokért folyó küzdelembe, hanem az utolsó szakasz után a szervizpark felé vette az irányt és kiállt a versenyből a Bútor Róbert, Tagai Róbert kettős. Szombat este azt nyilatkozta, még bele sem jött igazán, próbálta kitapasztalni, mit engedhet meg magának az autóval, s mi az, amit még nem hozott ki belőle. Ennek ellenére szenzációs tempót diktálva fölényesen nyerte volna meg a versenyt, ha ki nem áll.
Így Csomós Miklósé lett a futamgyőzelem, aki a júniusi Salgó ralin aratta pályafutása első abszolút sikerét, és most itt a második.
„Nehéz verseny volt, mindkét nap meg kellett dolgozni a jó időeredményekért, de végül ez most nekünk jól adta ki – mondta Csomós, aki rögtön hozzátette, nagyon sajnálja, hogy a bajnoki éllovas Hadik András az utolsó gyorsaságin kiesett. – Jól taktikáztunk, jól választottunk gumit, kihoztuk a maximumot a lehetőségeinkből, hiszen két-három túlcsúszáson kívül semmi hibánk nem volt, ami murván bőven belefér. Jó érzés, hogy már két futamot nyertünk meg az idén, bőven túlteljesítettük a tervet, és még van két futam – szoros hajrára számítok.”
A Turán Frigyes, Bagaméri László kettős szombat este csalódott volt, mert az utolsó szakaszon elment a hajtás, így az éllovas pozícióból visszaesett az ötödik helyre, de vasárnap, amit lehetett, ledolgozott a hátrányból, és végül másodikként végzett.
„Megoldoztunk ezért az eredményért, amiben nagy szerepe van a csapatnak, hiszen haló poraiból támasztotta fel a Polót – mondta Turán. – Arra számítottunk, hogy a harmadik helyre tudunk felzárkózni, ez viszonylag hamar meg is történt, de azután Hadik Andrisék balesetet szenvedtek, és bejöttünk másodiknak. Az látszik egyébként, hogy az éllovasok közül már mindenki hibázott, ami azt mutatja, hogy a magyar bajnokságon a határokat kell feszegetni, amiben benne van a kockázat.”
És akkor beszéljünk egy kicsit a magyar bajnoki éllovas Hadik András, Kertész Krisztián duóról, amely egyértelműen a nap nagy vesztese, hiszen a legutolsó gyorsaságin veszítette el a második helyet. „Lementem az útról, és beleakadtunk egy fába. A kocsi nagyon összetört, de nekünk szerencsére nem lett bajunk” – sóhajtott csalódottan Hadik, aki hozzátette, a következő futamra természetesen megpróbálják összekalapálni a versenygépet.
A dobogó harmadik fokára ezúttal Klausz Kristóf állhatott fel, aki elképesztően kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt az idén: azon kevesek közé tartozik az élmezőnyből, akik az összes futamon célba értek.
„Az eredménnyel elégedett vagyok, de megmondom őszintén, kicsit jobb versenytempót vártam magunktól, ám a sáros körülményekkel nem tudtunk mit kezdeni – mondta Klausz. – Kicsit zártabb abronccsal mentünk ki, mint a többiek, ez hátrány volt a sárban, száraz körülmények között azonban már csak kevéssel maradtunk le az éllovasoktól. Ennek a versenynek a folyamatosan változó körülmények jelentették a nehézségét, mi igyekeztünk beosztani a technikát és a lehető legjobban megválasztani a tempót. Utólag azt mondom, sikerült, és nagyon jó érzés volt végre dobogóra állni.”
Az összetett pontversenyben Hadik kiesésével Csomós néhány pontra felzárkózott a második helyre (hivatalos eredmény egyelőre nincs) – a bajnokság augusztus végén a Vértesben folytatódik.
SZÉKESFEHÉRVÁR–VESZPRÉM RALI, AZ OB 5. FUTAMA
Abszolút végeredmény: 1. Csomós Miklós, Nagy Attila (Borsod Talent Motorsport, Škoda Fabia R5) 1:24:54.0, 2. Turán, Bagaméri (Turán Motorsport, Volkswagen Polo R5) 1:21.5 perc hátrány, 3. Klausz, Csányi (Klaus Motorsport, Škoda Fabia Rally2) 1:45.7 p h.