A végső áment nyilván a sorozat és a pálya vezető orvosai adják majd meg, de Dr. Sánchez Dalmaú, Márquez szemésze, nem engedte volna motorra ülni, ha nem szűnt volna meg teljesen a probléma.
Marc igyekezett biztosra menni (ha ilyen létezik), és nem elkövetni egy, a 2020-as elsietett visszatéréshez hasonló hibát.
Mielőtt tehát a végső döntés megszületett volna Marc az alcarràsi pályán egy CBR600rr motor nyergében próbálta ki magát kedd kora délután.
Néhány órával később döntött: nekivág az újabb amerikai kalandnak.
„Természetesen nagyon boldog vagyok, hogy visszatérhetek, nagyszerű érzés és főként az egyik kedvenc pályámon Mindegy, hogy mik a körülmények, nagyon élvezem a motorozást Texasban és hihetetlen emlékeim vannak ott. Vár még ránk némi munka miután két versenyt és a teljes argentin hétvégét kihagytam, szóval még nem tartok ott, hogy célokat tűzzek ki jelenleg. Sok mindent kell tenni és fontolóra venni, de ami számít az az, hogy a hétvégén ismét motorra ülhetek” – idézte a csapat közleménye a nyolcszoros világbajnokot.
Márquez egészen kiemelkedő eredménylistával bír Amerikában, nem véletlenül használatos az Amerika Kapitány és a Seriff megnevezés vele kapcsolatban. 2011-től, első Moto2-es szezonjától kezdve mindegy egyes futamot megnyert az Egyesült Államokban, amin rajthoz állt, egészen 2019-ig.
A MotoGP-ben ez összesen tíz győzelmet jelentett három pályán: Austinban, Laguna Secán és Indianapolisban.
Laguna Seca-i szereplése 2013-ban, MotoGP-s debütálásának évében igen emlékezetesre sikeredett, amikor Valentino Rossi öt évvel korábban bemutatott cselével előzött a dugóhúzóban és nyerte meg a futamot.
A Doctor persze nem volt elragadtatva a dologtól, és míg Márquez esetében előre kifundált tervről beszélt, esetében (legalábbis elmondása szerint) spontán akció volt Casey Stonerrel szemben.
Márquez sikersorozata 2019-ben szakadt meg, amikor a futam kilencedik körében négy másodperces vezetésnél elesett a 12-es kanyarban, ami után épp Rossi örökölte meg a vezető pozíciót, de a nagydíjat végül Álex Rins nyerte meg Rossi és Jack Miller előtt.
Tavaly ősszel, amikor a Covid19 miatti 2020-as futamtörlés, majd 2021-es halasztás után visszatért a mezőny a Circuit of the Americasra, Marc hozta a kötelezőt, és ismét behúzta az austini futamot, amit egy misanói győzelem követett, majd az enduroedzés közben elszenvedett bukás, ami karrierje során másodszor hozta elő a kettős látás problémáját.
Akkor három hónapot vett igénybe a gyógyulás, most kicsit több mint két hetet, ami igazolta az orvosok első megállapítását, miszerint az idegbénulás most sokkal kisebb mértékű volt, mint tavaly novemberben.
Az idénynyitón szerzett ötödik helyével Márquez jelenleg a 15. a bajnoki összetettben 11 ponttal, amit első futamgyőzelmét követően Aleix Espargaró vezet 45 ponttal.
A lemaradás tehát elenyésző, hiszen a mostanival együtt 18 futam van még hátra az idei szezonból, ami egyelőre igen kiszámíthatatlanul alakul.
Az első három futamot követően kilenc különböző pilóta állt már a dobogón, és három márka, a Ducati, a KTM és az Aprilia szerzett eddig győzelmet.
Vajon meglesz-e az idei első hondás győzelem, és ki lesz az első versenyző, aki duplázni tud, legalábbis a pódiumos helyezést illetően?
Mert ne legyenek kétségeink, Márquez győzni megy Amerikába.