A péntek reggeli első szabadedzésen végig szakadt az eső, egy ponton annyira, hogy a mezőny többsége szerint életveszély volt a pályán maradni és nem is értették, hogy miért nem szakították meg az edzést. Talán azért, mert a kritikus percekben is volt olyan versenytársunk – Johann Zarco – aki javítani tudott.
Az FP2 alatt tesztelhette a mezőny, hogy milyen felemás körülmények, száradó, majd teljesen száraz pályán menni, ami még hasznos lehet a vasárnapi futamon, amikorra jóval kisebb eséllyel ugyan, de ismét megérkezhet a csapadék.
Ennek megfelelően az egyesen ágon való Q2-be jutásról a szombat reggeli FP3 döntött, ami jól jött például Aleix Espargarónak, akinek FP2-es utolsó köreit törölték, mert megszegte a technikai szabályzatot, amikor már slick gumikon úgy ment ki a pályára, hogy az alsó vízelterelő kis időm fennmaradt a motorján.
De nem ő volt az egyedüli a királykategória mezőnyében, aki begyűjtött egy büntetést. Franco Morbidelli kétszer is balesetveszélyesen és lassan közlekedett a pályán, előtt Marco Bezzecchit, majd Enea Bastianinit akadályozva és veszélyeztetve. Mivel korábbról volt már egy figyelmeztetése ugyanilyen eset miatt, ezért a vasárnapi futamon egy hosszú körös büntetést is teljesítenie kell.
A nagy nevek közül Enea Bastianini, Joan Mir és a két gyári KTM-es is a Q1-ben volt kénytelen folytatni, ahonnan végül Brad Binder és Miguel Oliveira jutott tovább.
Az időmérő első szakaszának elején csöpögni kezdett az eső, így mindenki igyekezett azonnal bebiztosítani magát. Erre Bestiának esélye sem volt, mert a bokszutcából éppen, hogy kiérve, megállt alatta a Ducati. Az olasznak nagyon nem jön össze semmi az utóbbi futamokon, ma reggel is begyűjtött egy igen tempós bukást a 7-es kanyarban. Ahogy sokszor az elmúlt hetekben, úgy most is a motor eleje ment el alóla váratlanul.
Mir szintén bukott, de ő a Q1 alatt, így végül hiába futott neki egy újabb gyors körnek, nem sikerült javítania és továbbjutnia sem.
A kvalifikáció fő szakaszában Jorge Martin rögtön az első körén megdöntötte Maverick Vinales tavalyi körrekordját, de nemcsak ő, hanem Fabio Quartararo is a régi csúcs alatt motorozott egyből.
A második rohamnál Bagnaia további két tizedet faragott a rekordból, és bár Quartararo javított, a pole-ra nem volt esélye.
Martin az ötös kanyarban elcsúszott, ott, ahol Mir a Q1-ben, és ahol Jack Miller nem sokkal Martin után, hogy csak néhányat említsünk.
Aleix Espargaró úgy reklamált Millernek a miatta lengetett sárga zászló miatt, mintha bárki is direkt esne el, pláne az időmérőn. Na mindegy, Aleixtől ezeket a kirohanásokat már megszoktuk.
Miller később a másik apriliással, Vinalesszel valóban kalamajkába keveredett, amikor feltartotta őt az utolsó körén, ráadásul elég veszélyes volt a jelenet. Miller a leintés után azonnal átment elnézést kérni, és elmondta, hogy lecsúszott a lába a lábtartóról, és olyan hirtelen jelent meg mögötte a spanyol, amikor hátranézett, hogy majdnem összecsinálta magát. Hogy ez mennyire hatja meg a felügyelőket, az hamarosan kiderül...
A negyedik helyen Marco Bezzecchi zárta az időmérőt, szintén a tavalyi körrekordon belül futott, mindezt úgy, hogy életében először motorozik Assenben MotoGP-s motorral.
Aleix Espargaró végül az ötödik helyről reménykedhet egy jó rajtban és futamban, Miller a hatodikról.
A futamon nem látjuk versenyezni Pol Espargarót, aki szombat reggel visszalépett a hétvége további részétől, mivel múlt pénteki esése során elszenvedett bordasérülés továbbra is, sőt egyre jobban akadályozza. Hatalmas fájdalmai vannak most már a hátában is, és még beszéd közben sem megy neki rendesen a levegővétel.
Az időmérő teljes végeredménye ide kattintva tekinthető meg.