A GASGAS érkezésével a mezőny nem bővül, hanem Hervé Poncharal Tech3 csapata alakul át ismét. Jövőre már nem a KTM szatellit-, pontosabban juniorcsapataként folytatják működésüket, hanem gyári alakulatként a Pierer Mobility csoport spanyol márkájának égisze alatt.
Nevükből is eltűnik a Tech3, és a gyári KTM alakulattal megegyező feltételek illetik majd meg őket.
Természetesen nincs szó arról, hogy a Pierer-csoportnál elölről kezdenének egy újabb MotoGP-s motorfejlesztést, a piros idom a legújabb KTM RC16-ost rejti majd.
Poncharal azt is megerősítette, hogy Pol Espargaró visszatér a Tech3-hoz, ahol 2014 és 2016 között még szatellit Yamahán versenyzett, és persze a KTM-hez is, ahol 2017-től 2020-ig láthattuk.
Espargaró visszakapja régi vezetőszerelőjét, Paul Trevathant, aki jelenleg Miguel Oliveira mellett dolgozik, mérnökeit és még az sincs kizárva, hogy teljes korábbi szerelőgárdáját is, ami nagyon nagy töltetet adhat majd neki.
Csapattársának kiléte azonban továbbra is bizonytalan. Olyannyira, hogy Pit Beirer, a KTM Motorsport Igazgatója elárulta, még mindig nem mondtak le Oliveiráról, akinek újabb ajánlat landolt az asztalán pénteken. Mint ismert, a portugált kitették a gyári KTM csapatból, hogy helyet csináljanak Jack Millernek, de az osztrák menedzsment fejében ez nem egyenlő azzal, hogy el is kéne köszönniük egymástól. Oliveira viszont már régen menne, ott várja az RNF Aprilia szerződés, de a KTM-nél nagyon nem akarják megkönnyíteni a dolgát.
Cserébe ott van viszont Remy Gardner, aki nem igazán menne bárhova is, egyelőre mégis parkolópályán tartják.
Sokáig azt gondoltuk, hogy a Ducatinál rosszabbul senki sem menedzseli a pilótakérdéseket, de a KTM-nek az elmúlt években már többször sikerült velük felvenni a harcot ebben.
Tökéletes példa erre Raúl Fernandez esete, akit nagyon furcsa körülmények között (már-már erőszakkal) vittek fel a MotoGP-be, aki erre semmiképp sem vágyott a KTM-mel. Ahogy ezek után arra számítani lehetett, a közös munka nem sok boldog pillanatot hozott, és bár Fernandeznek nem maradt hely sem a KTM, sem a GASGAS alakulatban mégsem akarják őt kiengedni a szerződéséből, pontosabban csakis egy szabad szemmel jól látható összegért cserébe.
Ami a konstruktőri pontokat illeti, a GASGAS eredményei a KTM-éhez számítanak majd hozzá, és a gyártókat tömörítő szervezetben (MSMA) sem kapnak külön helyet vagy szavazati jogot.
Ahogy Beirer fogalmazott, ez a lépés nem arról szól, hogy megkerüljék a szabályokat vagy politikai taktikázásba kezdjenek, csupán gazdasági és marketing okok motiválták őket.