Formula–E: a Jaguar kettős győzelmet aratott a kaotikus monacói versenyen

B. Ö. B.B. Ö. B.
Vágólapra másolva!
2024.04.27. 16:18
Mitch Evans ért célba elsőként a Formula–E monacói versenyén (Fotó: DPPI)
Mitch Evans nyerte meg a Formula–E monacói versenyét. A Jaguar új-zélandi pilótája mögött csapattársa, Nick Cassidy ért célba, a dobogó legalsó fokára Stoffel Vandoorne állhatott fel az idény nyolcadik futamán.

Idén harmadik alkalommal hódította el a pole pozíciót Pascal Wehrlein, aki ennek köszönhetően az első rajtkockából vághatott neki a monacói futamnak. A világbajnoki pontverseny éllovasa mellől Stoffel Vandoorne várhatta a piros lámpák kialvását, a második rajtsorból Nick Cassidy és Mitch Evans indulhatott az idény nyolcadik versenyén.

A rajtnál Wehrlein és Vandoorne maradt az első két helyen, Evans azonban megelőzte a csapattársát, amivel feljött a harmadik helyre. Az élmezőnyből elsőként Wehrlein vette fel a támadó módot a harmadik körben, s ezzel visszaesett a negyedik pozícióba. Az átmeneti vezetés Vandoorne ölébe hullt, alig két körrel később azonban több versenyző számára is igen rossz irányt vett a futam.

Először Dan Ticktum lökte Sébastien Buemit a falhoz, kettejük csatájába pedig a mögöttük érkező António Félix da Costa is belekeveredett. Norman Nato az első szárnyán összeszedett sérülése (és orrkúpcseréje) következtében esett vissza a mezőny végére, a biztonsági autót azonban Edoardo Mortara miatt kellett a pályára küldeni, aki az uszodánál hibázott, s Mahindráját csúnyán a falhoz csapta.

Jake Hughes már a korlátozás alatt törte meg első szárnyát, amikor belehajtott az előtte autózóba a hajtűkanyarban. A verseny négy kör után folytatódhatott, az újraindításkor Evans azonnal elkezdte támadni az élen haladó Vandoornét, s ők ketten kissé el is szakadtak a többiektől. 

A belga pilóta a tizedik körben felvette a támadó módot, aminek következtében Evans vette át a vezetést. A következő körben Jake Dennis került bajba, amikor Robin Frihnsszel ütközött, s megsérült az autója, a bokszutcában tett látogatása után pedig visszaesett a mezőny legvégére. Evansnek hamar sikerült leráznia az őt követőket, s csak akkor csúszott vissza Cassidy mögé, amikor felvette újabb támadó módját.

A DS Penske versenyzői között több helycsere is történt a futamon, majd Frijns került a balszerencsés versenyzők közé, amikor autója elkezdett füstölni a 15. körben. Nem sokkal később Evans előzte meg csapattársát, amivel visszavette az első helyet. Wehrlein – aki a pole-ból rajtolt, ám a 22. körben már csak az ötödik helyen autózott – a hajrában vette fel utolsó támadó módját, ám ebből kevésbé tudott profitálni többek között egy korlátozás miatt.

A sárga zászlót azután kellett lengetni, hogy Da Costa és Frijns összeért, s némi törmelék került a pályára. Az utolsó körökben végül a biztonsági autót is ismét be kellett vetni – ezúttal Nico Müller kiesése miatt. A svájci pilótát Hughes lökte a falnak a Rascasse-ban, az újabb korlátozás miatt két kört adtak a versenytávhoz.

Bár a safety car összehozta a mezőnyt, az újraindítást követően Evans el tudott lógni az élen, s végül behúzta a győzelmet Monacóban. A Jaguar ráadásul kettős diadalt aratott, ugyanis Evans mögött Cassidy ért célba. A dobogó legalsó fokára Vandoorne állhatott fel, pontot szerzett továbbá Jean-Éric Vergne, Wehrlein, Oliver Rowland, Da Costa, Sasha Fenestraz, Maximilian Günther, illetve Nato.

Bár „csupán” az ötödik helyen ért célba, Wehrlein tovább tudta növelni előnyét a világbajnoki tabella élén. A német pilóta előnye hét pont Cassidyvel szemben.

Folytatás két hét múlva Berlinben!

FORMULA–E
MONACO, IDŐMÉRŐ
1. Mitch Evans (új-zélandi, Jaguar) 
2. Nick Cassidy (új-zélandi, Jaguar)
3. Stoffel Vandoorne (belga, DS Penske)
4. Jean-Éric Vergne (francia, DS Penske)
5. Pascal Wehrlein (német, Porsche)

A világbajnokság élmezőnye 8 futam után: 1. Pascal Wehrlein (német, Porsche) 102 pont, 2. Nick Cassidy (új-zélandi, Jaguar) 95, 3. Jake Dennis (brit, Andretti) 89, 4. Oliver Rowland (brit, Nissan) 88, 5. Mitch Evans (új-zélandi, Jaguar) 77, 6. Maximilian Günther (német, Maserati) 65, 7. Jean-Éric Vergne (francia, DS Penske) 65

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik