Elképesztő fordulatokat hozott a Rally Hungary zárónapja, valaki fanyarul meg is jegyezte, olyan, mintha senki sem akarná megnyerni ezt a versenyt. Négy-öt párosnak volt esélye a győzelemre, de egymás után mondtak kényszerű búcsút: előbb Mikko Heikkilä Toyotájának bal első kereke tört ki, majd Martins Sesks hajtott be a fák közé és az autója olyan sérüléseket szenvedett, hogy nem tudta folytatni. A két toyotás éllovas búcsúja után Simone Tempestini talán egy kicsit tartott is tőle, hogy ő vette át a vezetést – de hát valakinek „ezt a munkát is el kell végezni”, úgyhogy vezető pozícióban állt oda az utolsó, mindent eldöntő nagylőtéri szakasz rajtjához.
Tempestini sohasem állt még dobogón rali Európa-bajnoki futamon, és most a győzelem volt a tét. Megszerezte! A szakasz céljában alig tudott megszólalni a meghatottságtól.
„Ez az első ERC-futamom ezzel az autóval, és megnyertük! Ez hihetetlen – lelkendezett Tempestini a célban. – Nagyon nehéz verseny volt, könnyű volt hibázni, de a mi dolgaink szerencsére nagyon jól alakultak. Végig koncentráltunk, és ez meghozta az eredményt.”
A magyar versenyzők közül az Európa-bajnoki sorozat állandó résztvevője, Csomós Miklós számára is volt tétje az utolsó szakasznak, hiszen a hátránya mindössze 1.8 másodperc volt a harmadik helyezett Mathieu Franceschi mögött.
A kérdés az volt, vajon megpróbálja, vagy sem? Kockáztat-e vagy a biztos negyedik helyet választja. Mire erre a kérdésre választ kellett adni, addigra a négy szett gumija mind elfogyott, márpedig a lőtér jócskán megviseli az abroncsokat, de az ellenfelek is hasonló cipőben jártak.
Csomós abban a tudatban ért célba, hogy Mathieu Franceschi gyorsabb volt nála, úgyhogy negyedikként végzett a futamon, ami így is volt, csakhogy az utánuk rajtoló Eb-címvédő Hayden Paddon bal első defektet kapott a szakasz felénél, és visszacsúszott a negyedik helyre. Így ünnepelhetett Csomós a dobogó harmadik fokán!
„A fordulatok versenye volt, őszintén mondom, hogy nem számítottam ilyen végkifejletre – mosolygott a céldobogón Csomós Mixi. – Nehéz napon vagyunk túl, nem úsztuk meg mi sem gondok nélkül: a lőtéren odaütöttük az autó hátulját, mert megdobott egy padka, elhajlott a kormányösszekötő, a végére pedig az összes gumink elfogyott. Próbáltunk olyan óvatosan végigmenni az utolsó szakaszon, ahogy tudtunk, elfogadtuk a negyedik helyet, de természetesen nagyon örülünk a harmaiknak!”
A bajnoki értékelésben Turán Frigyes lett a második, aki ezen a napon erőre kapott (végre nem küzdött technikai gondokkal), és fülig érő szájjal teljesítette a pokoli nehéz szakaszokat. A dobogó harmadik fokára pedig László Martin állhatott fel, aki vasárnap első rajtolóként folyamatosan takarította az utat a többiek előtt, emiatt nagyon sok időt veszített.
V-HÍD RALLY HUNGARY, AZ EURÓPA-BAJNOKSÁG 1. FUTAMA, VESZPRÉM
Abszolút végeredmény: 1. Simone Tempestini, Sergiu Itu (román, Skoda Fabia R5) 1:52:50.4, 2. Mathieu Franceschi, Andy Malfoy (francia, Skoda Fabia R5) 17.0 másodperc hátrány, 3. Csomós Miklós, Nagy Attila (magyar, Skoda Fabia Evo) 29.9 mp h.