1948. november 8., Dieppe (Franciaország)
Hat játékos halt meg, amikor a csehszlovák jégkorong-válogatott egy része egy bemutatótornára utazott Párizsból Londonba. A La Manche-csatorna fölött tűnt el a radarról a gép, amelynek maradványait nem találták meg. Emiatt sokan azt gyanították, hogy a repülő valójában nem is szenvedett balesetet, hanem a játékosok megszöktek.1948. november 8., Dieppe (Franciaország)
Hat játékos halt meg, amikor a csehszlovák jégkorong-válogatott egy része egy bemutatótornára utazott Párizsból Londonba. A La Manche-csatorna fölött tűnt el a radarról a gép, amelynek maradványait nem találták meg. Emiatt sokan azt gyanították, hogy a repülő valójában nem is szenvedett balesetet, hanem a játékosok megszöktek.
1949. május 4., Torino
A futballtörténelem mindmáig egyik, ha nem a legnagyobb, leghíresebb légi katasztrófája az 1949. május 4-ei supergai eset. Viharba keveredik a lisszaboni barátságos meccsről hazafelé tartó Torino repülőgépe, és az észak-olasz városhoz közeli Superga dombján álló bazilikának csapódik. A balesetben csaknem az egész keret odavész, mindössze hárman élik túl a szerencsétlenséget – akik fel sem szálltak a gépre.
Tizennyolc játékos (köztük Schubert Gyula), öt klubvezető (köztük Egri-Erbstein Ernő), három újságíró, a szervező és a négyfős személyzet leli halálát a roncsok közt. A sorozatban négy bajnoki címet nyerő „Nagy Torinónak" (Il Grande Torino) ezennel vége – bár az olasz szövetség május 6-án zsinórban az ötödik scudettójához is hozzásegíti a Serie A élén álló klubot, az már sohasem lesz a régi (egy bajnoki címet azért még nyer, 1976-ban). Az immár „torinósítatlan” squadra azzurra, amely nyolc-kilenc, sőt időnként tíz (!) Torino-játékossal állt fel a negyvenes évek második felében, már a csoportkörben elbukik az 1950-es vb-n, és a tornák tornáján egészen 1982-ig képtelen rátalálni a (végső) győzelem ösvényére.
1950. január 5., Szverdlovszk (Szovjetunió, ma Oroszország)
A hokitörténelem első nagy repülőszerencsétlensége: a VVSZ, a szovjet légierő központi klubjának jégkorongcsapata 1950. január 5-én lezuhan Szverdlovszknál, és valamennyi (19) utas életét veszti. Mivel Vaszilij Sztálin, a Generalisszimusz második házasságából (Nagyezsda Allilujevától) született, nem mellékesen repülős altábornagy fia volt az egyesület „védőszentje", a légierő nem hagyta magára a VVSZ-t, 24 óra leforgása alatt új korongosokkal töltötte fel. Joszif Sztálin állítólag sohasem szerzett tudomást a balesetről...
1956. november 24., Eglisau (Svájc)
A TJ Baník Chomutov három jégkorongozója, továbbá a klub két alkalmazottja halt meg abban a balesetben, amelynek során az őket szállító repülőgép műszaki hiba miatt a földbe csapódott.
1956. december 9., Chilliwack (Kanada)
A Saskatchewan Roughriders és a Winnipeg Blue Bombers kanadaifutball-csapat öt játékosa hunyt el, miután repülőjük a jeges idő és a turbulencia miatt hegynek ütközött.
1958. február 6., München
A Manchester United hívei számára 1958. február 6. mindig is az együttes történetének legszomorúbb napja lesz, hiszen akkor tört ketté – képletesen és szó szerint is – a csapat egyik legtehetségesebb generációjának sikersorozata.
A Manchester United az idegenbeli 3:3 után 5:4-es összesítéssel búcsúztatta a Crvena zvezdát a legjobb nyolc között a BEK-ben, így vidám társaság utazott hazafelé. A küldöttséget a British European Airwaves Elizabethan 609-es számú gépe szállította volna Angliába, előtte azonban üzemanyag-felvétel céljából megállt Münchenben. Ötvennyolc évvel ezelőtt a repülő rossz időjárási körülmények között próbálkozott az út folytatásával a bajor fővárosban, de az első és a második kísérletet is félbe kellett szakítania.
A korabeli beszámolók szerint 16 óra 3 perc 6 mp volt, amikor harmadszorra is próbálkozott a gép személyzete. A repülő azonban ismét sikertelenül kísérletezett, 45 mp-cel be is fejezte földi „pályafutását”. Az irányíthatatlanná váló Elizabethan 609-es mintegy 200 km/h-s sebességgel hagyta el a kifutópályát, majd maga előtt mindent letarolva a közeli lakóháznak csapódott. A borzalmas balesetben huszonhárman veszítették életüket, köztük az MU nyolc játékosa. Heten a helyszínen hunytak el, míg a korszak legtehetségesebb futballistái közé tartozó, mindmáig a manchesteri drukkerek egyik legkedvesebb játékosának számító Duncan Edwards szervezete tizenöt nappal később adta fel a harcot.
A halálos áldozatok között volt a Manchester City egykori kapusa, az akkor már újságíróként tevékenykedő Frank Swift és a magyar származású Miklós Béla utazási ügynök is.
A később lovaggá ütött menedzser, Matt Busby csodával határos módon túlélte a tragédiát, hetvenkét napig küzdött az életéért az orvosokkal együtt, kétszer is feladták neki az utolsó kenetet. Szintén a túlélők közé tartozott Bobby Charlton is, aki 1966-ban világbajnok lett, és napjainkban a klub tiszteletbeli nagyköveteként járja a világot.
1960. július 16., Koppenhága
Az olimpiára készülő dán labdarúgók válogatóra utaztak, amikor gépük a tengerbe csapódott. Összesen nyolc játékos veszítette életét.
1960. október 29., Toledo (Egyesült Államok)
A Cal Poly Mustangs amerikaifutball-csapat összesen 16 játékosa halt meg abban a balesetben, amely a repülőgépük felszállása közben történt.
1961. február 15., Brüsszel
A teljes amerikai műkorcsolya-válogatott szörnyethalt a prágai világbajnokságra utazván, amikor gépük leszállás közben egy farmer földjébe csapódott.
1961. április 3., Llico (Chile)
A chilei Green Cross labdarúgócsapat nyolc játékosa halt meg, amikor repülőgépük valószínűleg a túlzott jegesedés okozta műszaki hiba miatt lezuhant az Andokban.
1969. szeptember 26., Viloco (Bolívia)
A Legerősebb a legpechesebb: a bolíviai The Strongest futballcsapatának 16 tagja szenvedett halálos légi balesetet 1969 szeptemberében Vilocónál, Santa Cruzból La Pazba tartva. A klub a tragédia ellenére viszonylag rövid időn belül talpra állt, 1974-ben már nemzeti bajnoki címet ünnepelhetett.
1970. október 2., Clear Creek megye (Colorado, Egyesült Államok)
A Wichita State University 14 amerikaifutball-játékosa hunyt el, amikor gépük hegynek ütközött a Utah State University elleni meccsre utazván.
1970. november 14., Wayne megye (Nyugat-Virginia, Egyesült Államok)
A Marshall University amerikaifutball-csapatának nagyobbik része elhunyt, amikor leszállás közben gépük fáknak ütközött.
1972. október 13., Chile
Az uruguayi Old Christians Club rögbicsapat 11 játékosa halt meg, miután a rossz időjárás következtében repülőgépük lezuhant az Andokban. Összesen 27 ember élte túl a balesetet rendkívüli, 71 napos kitartásának köszönhetően. Az ő történetüket dolgozza fel az Életben maradtak című film.
1975. november 29., London
Napra pontosan 41 évvel ezelőtt a világbajnok Graham Hill is meghalt abban a repülőgép-balesetben, amely az Embassy Hill Formula–1-es csapatot érte, amikor az visszatért egy tesztről a franciaországi Le Castellet-ből. A balesetben elhunyt hat ember között volt a tíz F1-es futamon induló Tony Brise is.
1977. december 13., Evansville (Egyesült Államok)
Az evansville-i egyetem teljes kosárlabdacsapata meghalt abban a balesetben, amely nem sokkal a repülőgépe felszállása után érte.
1979. augusztus 11., Dniprodzerzsinszk (Szovjetunió, ma Ukrajna)
Borzalmas baleset történt a szovjet-üzbég Pahtakor Taskent labdarúgócsapatával a fedélzetén egy Tu 134-es a levegőben összeütközött egy másik géppel. A szerencsétlenség összesen 150 emberéletet követelt, köztük a taskenti klub 17 futballistájáét. A Szovjet Labdarúgó-szövetség úgy határozott akkor, hogy a két legjobbját, a válogatott Mihail Ant és Vlagyimir Fjodorovot is elveszítő Pahtakor keretét a ligában szereplő többi csapat játékosaival tölti fel – s eldöntötte továbbá, hogy a Taskent három évig nem eshet ki az élvonalból.
1980. március 14., Varsó
Műszaki hibák miatti rossz leszállási kísérlet és az azt követő sikertelen átstartolás következtében az amerikai amatőr ökölvívókat szállító gép lezuhant. Összesen 87-en haltak meg a balesetben.
1987. december 8., Lima
Az Alianza Lima labdarúgóklub teljes egésze életét veszítette, miután műszaki hiba miatt gépe a Csendes-óceánba zuhant.
1989. június 7., Paramaribo (Suriname)
Suriname történetének legsúlyosabb repülőgép-katasztrófájának részese volt a Colourful 11 labdarúgócsapat. Kiképzésbeli hiányosságok miatt a gép lezuhant. A 187 utasból mindössze ketten élték túl a balesetet.
1993. április 27., Atlanti-óceán Gabon mellett
Kalusha Bwalya, a zambiai futball históriájának legfényesebb csillaga megúszta, de társai nem: 1993. április 27-én rajta kívül az egész zambiai válogatott odaveszett a gaboni légi szerencsétlenségben. A csapat a Szenegál elleni világbajnoki selejtezőre tartott éppen, amikor a hadsereg repülőgépének bal oldali hajtóműve meghibásodott, és lángra kapott. A pilóta azonban nem azt, hanem a másik hajtóművet kapcsolta ki, mire a gép zuhanni kezdett, majd a gaboni partoknál az óceánba csapódott. A nemzeti együttes „cséká”-ja, Bwalya egyébként azért nem került fel a repülőre, mert klubja, a PSV bajnoki találkozóját követően Hollandiából utazott Szenegálba... Zambia ugyan nem jutott ki az egyesült államokbeli vb-re, de 1994-ben ezüstérmes lett az Afrikai Nemzetek Kupáján!
2001. január 27., Strasburg (Egyesült Államok)
Az oklahomai egyetem kosárlabdacsapatának két játékosa meghalt, miután hóviharban lezuhant a gépük.
2007. szeptember 15., Lanark (Skócia)
Colin McRae ralivilágbajnok ötéves fiával, annak hatéves barátjával és az édesapjával helikopterrel lezuhant az otthonuk közelében. Mind a négyen szörnyethaltak.
2011. szeptember 7., Jaroszlavl (Oroszország)
A Lokomotiv Jaroszlavl hokicsapata egy Jakovlev Jak–42 utasszállító repülőgépen utazva járt szerencsétlenül. A KHL-ben részt vevő Lokomotiv Jaroszlavl az edzőit és minden felnőttjátékosát elvesztette. A Jak–42D típusú utasszállító repülőgép felszállás után nem sokkal kettétört és kigyulladt a jaroszlavli Tunosna repülőtértől 2.5 kilométerre.