Fotó: Meggyesi Bálint (archív)
A KÉPRE KATTINTVA ELÉRI VIDEOSTREAMES KÖZVETÍTÉSÜNKET
Fotó: Meggyesi Bálint (archív)
A KÉPRE KATTINTVA ELÉRI VIDEOSTREAMES KÖZVETÍTÉSÜNKET
A LEGFRISSEBBTihanyt elhagyva a címvédő Litkey Farkas és csapata vezet a 41. Kékszalag vitorlásversenyen pénteken, amelyen két sérültet kellett partra vinniük a mentőegységeknek.
A kenesei bóját a Király Zsolt irányította Raffica vette elsőnek, de a Tihanyhoz érkezve már a háromszoros győztes Lisa állt az élre. A harmadik helyen a Láng Róbert vezette RC44-es halad
Európa leghosszabb távú tókerülő versenyén két sérülés is történt a viadal honlapja szerint. A 164-es hajón a legénység egy tagja beesett a kajütbe és feltehetően bordatörést szenvedett. A 67-es vitorláson egy kisfiú a fedélzeten maradt a bójavételkor, s amikor hajójuk egy másikkal ütközött, a keze a két hajótest közé szorult.
Az idei Kékszalagon 612 vitorlás indult, megdöntve ezzel a tavalyi rekordot (578 hajó).
A légvonalban 150 kilométeres táv csúcsát 1955 óta 10 óra 40 perccel a Nemere II tartja. Ezzel a hajóval most egy női csapat indult.
A Médiaunió „NincsDE! – rajtad is múlik az egészséged megőrzése!” kampányhoz csatlakozott egy lelkes katamarán, a hét végi Kékszalag vitorlás versenyen is népszerűsítve ezzel a kampány üzenetét.
Európa leghosszabb tókerülő viadalán az eddigi csúcsot a tavalyi esztendő tartotta, amikor 578 hajó indult.
A leggyorsabb Balaton-kerülő címre az idén is a nyolcszoros győztes Litkey Farkas és legénysége pályázik a legnagyobb eséllyel. Őt ez egyáltalán nem zavarja, az utóbbi években is jól viselte az esélyesség terhét, azonban figyelmeztető jel lehet számukra, hogy kedden megrepedt a Lisa nevű vitorlás árboca. A csapat 2003 óta a páratlan években diadalmaskodott az 1997-ben épült Lisával, ilyenkor ugyanis nem lehet trapézt (kiülő keretet) használni a Kékszalagon, így nem indulhatnak a libera versenyhajók.
„Nem tudjuk, mi okozta a sérülést, mert nem erőltettük igazán, de tény, az árboc körülbelül másfél méteres szakaszon megrepedt” – mondta Litkey, aki csütörtökre már teljesen megnyugodhatott, hiszen a Brokernet-Uniqa rajtra készen ringatózott a kikötőben. A problémát ezek szerint sikerült megoldani. Egyébként az is példaértékű, ahogy az ellenfelek reagáltak a helyzetre: Király Zsolt új árbocot ajánlott fel, de Soponyai Géza is próbált segíteni.
Litkey legfőbb kihívói között a Bodeni-tó idei körbehajózásán első Király Zsoltot, valamint Soponyai Gézát (Avatar) és Láng Róbertet (RC44) tartják számon.
Érdekesség még, s újdonság az élmezőny számára, hogy csak az utolsó pillanatban derült ki: Királyék csapata nem az idén remeklő Sponsor Wanteddel, hanem a még gyorsabbá varázsolt Rafficával áll oda a rajthoz. Ez azért furcsa, mert a Raffica ugye libera – volt –, márpedig az idén csak a klasszikus hajók indulhatnak a viadalon, a trapézosok nem. A szabályokat betartva kellett tehát módosítani a Rafficát: leszerelni a trapézokat, meghosszabbítani az árbocot.
„Meglepetésnek szántuk a változtatásokat, és reméljük, ez az eredményekben is megmutatkozik majd. Szeretnénk nyerni…” – árulta el Király Zsolt.
Külön színfoltot jelent a versenyen az 1955 óta 10 óra 40 perccel rekorder Nemere II-vel szereplő női csapat, valamint Detre Diána, aki első női szörfösként akarja megkerülni a tavat, s teljesíteni a 150 kilométeres távot.
A viadal csütörtökön az ifjú vitorlázók számára kiírt Kékpántlikával kezdődött (rekordlétszámú, 86 indulóval). A parti programok között lesz Tér-Film-Zene fesztivál, koncertek, valamint repülőshow. Ezúttal is számos híresség vesz részt vesz az erőpróbán: Csiszár Jenő Litkey csapatát „erősíti”, míg rajta kívül többek között Gundel Takács Gábor, Bagi Iván, Keleti Andrea és Dér Heni is vízre száll.
Az igazi nagy küzdelem péntek reggel kezdődik, s valószínűleg késő éjszakáig vagy hajnalig tart az élmezőnynek, de befutókat még vasárnap reggelre is várnak.
---- K ---- A